Украина
Волновахский городской совет
Волновахского района Донецкой области
РЕШЕНИЕ
от 18.12.2009 № У/ 42-983
Об утверждении Устава
территориальной громады
города Волноваха
Рассмотрев и обсудив замечания и предложения граждан, предприятий и организаций г.Волноваха по проекту Устава территориальной громады города Волноваха, принятого за основу согласно решения Волновахского городского совета от 20.02.2009 № У/33-724, учитывая традиции осуществления самоуправления в г.Волноваха, руководствуясь Конституцией Украины, Европейской Хартией местного самоуправления от 25.10.1985 года, руководствуясь ст.19, ч.1 ст.26, ст.59 Закона Украины «О местном самоуправлении в Украине» , городской совет
РЕШИЛ:
1.Утвердить Устав территориальной громады города Волноваха (прилагается).
2.Юристу Волновахского городского совета ( Ландарь Н.В.) подать Устав территориальной громады города Волноваха на государственную регистрацию в органы Министерства юстиции Украины.
3.После государственной регистрации довести до сведения населения Статут территориальной громады города Волноваха.
4.Контроль за исполнением данного решения возложить на секретаря городского совета ( Гукай Т.Е.) и постоянную комиссию по вопросам законности и правопорядка (Емельянова З.И.)
Городской голова С.В.Демченко
Приложение к решению
городского совета
от 18.12.2009 года
№ У/42-983
С Т А Т У Т
ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ МІСТА ВОЛНОВАХА
ЗМІСТ стор.
Преамбула
РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Характеристика міста.
Адміністративно-територіальний устрій міста. __
Стаття 2. Офіційні символи міста __
Стаття 3. Відзнаки та почесні звання територіальної громади __
Стаття 4. Міста-побратими міста Волноваха __
Стаття 5. Пам’ятні дати __
РОЗДІЛ II. САМОВРЯДУВАННЯ У МІСТІ ВОЛНОВАХА.
Стаття 6. Основні принципи місцевого самоврядування __
Стаття 7. Організаційно-правові форми місцевого самоврядування у місті __
Стаття 8. Відносини органів місцевого самоврядування з органами
державної влади __
Стаття 9. Територіальна громада міста Волноваха __
Стаття 10. Статус територіальної громади міста Волноваха __
Стаття 11. Повноваження територіальної громади __
Стаття 12. Форми безпосереднього здійснення місцевого самоврядування у місті __
Стаття 13. Місцевий референдум __
Стаття 14. Вибори депутатів міської ради та міського голови __
Стаття 15. Загальні збори громадян за місцем проживання __
Стаття 16. Індивідуальні звернення жителів міста Волноваха до органів
і посадових осіб міського самоврядування __
Стаття 17. Колективні звернення жителів міста Волноваха до органів
і посадових осіб міського самоврядування __
Стаття 18. Місцеві ініціативи __
Стаття 19. Громадські слухання __
Стаття 20. Участь громадян в роботі органів місцевого самоврядування __
Стаття 21. Інші форми участі жителів міста у здійсненні міського
самоврядування __
Стаття 22. Система органів самоорганізації населення __
РОЗДІЛ III. ОРГАНИ ТА ПОСАДОВІ ОСОБИ МІСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Стаття 23. Волноваська міська рада __
Стаття 24. Повноваження Волноваської міської ради __
Стаття 25. Депутат міської ради __
Стаття 26. Депутатські групи та фракції міської ради __
Стаття 27. Громадські приймальні депутатів міської ради __
Стаття 28. Сесії міської ради __
Стаття 29. Постійні комісії міської ради __
Стаття 30. Тимчасові контрольні комісії міської ради __
Стаття 31. Волноваський міський голова __
Стаття 32. Інші керівники міської ради і її виконкому __
Стаття 33. Секретар Волноваської міської ради __
Стаття 34. Виконавчий комітет Волноваської міської ради __
Стаття 35. Відділи та інші виконавчі органи міської ради __
Стаття 36. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування міста __
Стаття 37. Відповідальність органів та посадових осіб місцевого
самоврядування міста __
Стаття 38. Відносини органів місцевого самоврядування з
підприємствами, установами та організаціями __
Стаття 39. Взаємодія органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян __
РОЗДІЛ ІУ. МАТЕРІАЛЬНА І ФІНАНСОВА ОСНОВИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У МІСТІ
Стаття 40. Комунальна власність міста __
Стаття 41. Право власності на землю територіальної громади міста __
Стаття 42. Планування та забудова території міста __
Стаття 43. Фінанси міста __
Стаття 44. Бюджет міста __
Стаття 45. Місцеві податки і збори __
РОЗДІЛ У. ОХОРОНА ПРАВОПОРЯДКУ ТА КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ У МІСТІ
Стаття 46. Охорона правопорядку у місті __
Стаття 47. Охорона культурної спадщини у місті __
РОЗДІЛ УІ. ГАРАНТІЇ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Стаття 48. Гарантії місцевого самоврядування, його органів та посадових осіб __
Стаття 49. Відповідальність органів і посадових осіб місцевого самоврядування __
РОЗДІЛ УІІ. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 50. Статут територіальної громади міста Волноваха, його правова основа __
Стаття 51. Контроль за виконанням Статуту територіальної громади міста __
ПРЕАМБУЛА
Місцеве самоврядування у місті Волноваха існує як визнане державою та гарантоване Конституцією України право територіальної громади міста самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах, визначених Конституцією України та законами України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою міста як безпосередньо, так і через міську раду, її виконавчі органи, органи самоорганізації населення з метою якнайкращого задоволення соціально-економічних, культурних, побутових та інших потреб жителів міста у поєднанні з інтересами держави.
Волноваська міська рада, як повноважний представник територіальної громади міста Волноваха, усвідомлюючи відповідальність перед державою, народом України, проявляючи повагу до людини і громадянина, прав, свобод, честі та гідності членів територіальної громади міста, піклуючись про зміцнення громадянської злагоди та забезпечення політичної стабільності у місті Волноваха, виконуючи волю територіальної громади міста щодо забезпечення належного життєвого рівня мешканців міста та покращення їх добробуту, враховуючи вікові історичні, національно-культурні та соціально-економічні традиції місцевого самоврядування у місті, приймає цей Статут.
Цей Статут визначає форми та порядок здійснення місцевого самоврядування територіальною громадою міста Волноваха, гарантує всім членам територіальної громади міста право участі у місцевому самоврядуванні, встановлює регламентні правила і процедури реалізації цього права, визначає правові рамки взаємовідносин суб’єктів самоврядування територіальної громади в межах Конституції і законів України.
Цей Статут діє на території територіальної громади і має вищу юридичну силу стосовно інших актів органів і посадових осіб місцевого самоврядування територіальної громади, окрім рішення референдуму територіальної громади і правочинного рішення ради територіальної громади щодо змін і доповнень до цього Статуту.
У випадку змін у законодавстві України статті Статуту приводяться у відповідність до них.
Розділ 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Характеристика міста. Адміністративно- територіальний устрій міста
1. Волноваха є районним центром Волноваського району Донецької області.
2. Волноваха – є містом районного підпорядкування і згідно з Конституцією України має відповідні особливості здійснення місцевого самоврядування та повноважень державної виконавчої влади, які делеговані і визначені Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”.
3. Місто розташовано за 60 км на південь від обласного центру — Донецька.
Великій залізничний вузол.
Через місто проходить залізнична магістраль Маріуполь — Донецьк, що сполучається з лінією на Запоріжжя, Одесу, Крим.
Через Волноваху проходить ділянка автостради державного значення Славянськ – Донецьк – Маріуполь.
Місто має автостанцію, та автобусне сполучення з усіма 73 населенними пунктами Волноваського району ,містами Маріуполь, Бердянськ, Запоріжжя та інші.
4. Населення міста складає 23.7 тис. чоловік.
5.Територія міста є складовою частиною території України, яка займає площу більш ніж 28.7 кв. км..
Місто Волноваха є найвищою на Приазовській височині та дорівнює – 282 м. над рівнем моря.
Географічні координати: 48°00 північної широти та 34°49 східної довготи.
Часовий пояс: UTC +2 поясн. / +3 літн.
6.Територія міста Волноваха – визначений законодавством України простір, у межах якого теріторіальна громада міста Волноваха безпосередньо або через утворювані нею органи здійснює місцеве самоврядування.
Встановлення та зміна меж території міста вирішується Волноваською міською радою відповідно до законодавчих актів України з обов’язковим урахуванням думки міської громади.
7.Систему адміністративно-територіального устрою міста складають місто Волноваха та села: Ново-григорівка, Ново-павлівка і Трудове.
Стаття 2. Офіційні символи міста.
1. Територіальна громада міста має власну символіку – герб, прапор , інші символи та ознаки.
2.Офіційними символами міста Волноваха є його Герб і Прапор.
3.Опис та порядок використання офіційної символіки визначається рішенням чи Положенням, які затверджує міська рада.
4.Міський голова може мати власні символи і відзнаки, що затверджуються міською радою і передаються при вступі на посаду міському голові.
5.Міська рада має свої бланки, круглу печатку із зображенням державного герба України і своїм найменуванням.
6. На будинку, де працюють міський голова, міська рада та її виконавчий комітет, разом з Державним Прапором України підіймається прапор міської громади.
Стаття 3. Відзнаки та почесні звання територіальної громади.
1. За заслуги в соціальному, економічному і культурному розвитку міста, великий особистий внесок у розвиток міста і його прославлення за межами регіону, країни, високу професійну майстерність, що сприяє розвитку території, плідну добродійну діяльність, за виявлений у мирний час героїзм і мужність міська рада з метою заохочення громадян і організацій має право присвоювати почесні звання і нагороджувати:
– Звання “Почесний громадянин міста Волноваха”;
– Нагрудний знак “Знак Пошани”;
– Найкращий учень року;
– Почесна грамота Волноваської міської ради;
– Премія Волноваської міської ради для творчо працюючих працівників освіти, охорони здоров’я, культури, і н.д.;
– Грошові заохочення міської ради “За видатні досягнення у спорті” та інші.
2.Порядок присвоєння звання “Почесний громадянин міста Волноваха” встановлюється Положенням, яке затверджує міська рада.
3.За вагомі особисті заслуги у розвитку міста, членам територіальної громади Волноваха та іншим особам за рішенням виконкому міської ради може вручатися нагрудний знак “Знак Пошани”.
4. Порядок вручення нагрудного знака “Знак Пошани” встановлюється Положенням, яке затверджує міська рада.
5. Міська рада може запроваджувати інші почесні звання і заохочувальні відзнаки.
Стаття 4. Міста-побратими міста Волноваха.
1.Місто може мати міста-побратими. Вибір міста-побратима здійснюється за рішенням міської ради на основі двосторонніх угод.
Стаття 5. Пам’ятні дати
10 вересня – є днем міста, днем висвободження міста Волноваха від німецько-фашистських загарбників за часи Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років.
Розділ ІІ. САМОВРЯДУВАННЯ У МІСТІ ВОЛНОВАХА.
Стаття 6. Основні принципи місцевого самоврядування
1.Місцеве самоврядування в місті здійснюється на принципах:
– народовладдя;
– законності;
– гласності;
– колегіальності;
– поєднання місцевих і державних інтересів;
– виборності;
– правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених законодавством;
– підзвітності та відповідальності перед територіальною громадою їх органів та посадових осіб;
– державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування;
– судового захисту прав місцевого самоврядування.
Стаття 7. Організаційно-правові форми місцевого самоврядування у місті.
1. Первинним суб’єктом місцевого самоврядування і носієм усіх його публічних прав є територіальна громада міста.
2.Місцеве самоврядування у місті здійснюється територіальною громадою міста як безпосередньо, так і через міську раду, та її виконавчі органи.
3.Система місцевого самоврядування у місті включає:
– територіальну громаду міста;
– міську раду;
– міського голову;
– виконавчій комітет міської ради;
– органи самоорганізації населення.
4.Міська рада інформує жителів міста через засоби масової інформації про систему місцевого самоврядування, яка діє в місті, не рідше одного разу на рік та не пізніше, як через місяць після змін у ній, які може внести міська рада.
Стаття 8. Відносини органів місцевого самоврядування з органами державної влади
1.Відносини органів та посадових осіб міського самоврядування з органами державної влади, діяльність яких поширюється на територію міста, базуються на засадах співробітництва та взаємодопомоги з метою забезпечення здійснення завдань соціально- економічного та культурного розвитку міста і реалізації в місті функції виконавчої влади.
2. Органи та посадові особи міського самоврядування здійснюють функції міського самоврядування незалежно від органів виконавчої влади.
3. Органи виконавчої влади не вправі видавати обов’язкові для органів і посадових осіб міського самоврядування акти з питань, віднесених до відання міського
самоврядування, або регламентувати їх діяльність.
4.Органи і посадові особи міського самоврядування підконтрольні з питань здійснення ними наданих законом окремих повноважень органів виконавчої влади відповідним органам виконавчої влади.
Стаття 9. Територіальна громада міста Волноваха
1.Територіальна громада міста (далі – територіальна громада) – мешканці міста, які об’єднані постійним проживанням у межах міста.
2.Територіальна громада – первинний суб’єкт місцевого самоврядування, основний носій його функцій і повноважень, який реалізує свої владні повноваження безпосередньо або через органи місцевого самоврядування та їх посадових осіб.
Стаття 10. Статус територіальної громади міста Волноваха
1. Територіальна громада має право вирішувати усі питання місцевого значення, які пов’язані з життєдіяльністю членів територіальної громади, а також розвитком міста, які віднесені Конституцією та Законами України до відання місцевого самоврядування.
2.Територіальна громада, її рада та посадові особи створюють належні умови для діяльності органів самоорганізації населення.
3.Територіальна громада сприяє зміцненню громадської злагоди, забезпеченню прав і свобод людини і громадянина, утворенню у місті гідних людини умов життя, праці та відпочинку.
4. Територіальна громада м. Волноваха на добровільних та договірних засадах може вступати в зносини з містами України, зарубіжних країн і входити до муніципальних асоціацій (союзів, тощо) в порядку, передбаченому законодавством.
5.Члени територіальної громади міста реалізують своє право на участь у місцевому самоврядуванні, яке визначається без будь-яких обмежень і незалежно від їх раси, кольора шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, терміну проживання на території міста, мовної чи іншої ознаки.
6.Право на участь у прийнятті рішень з питань місцевого самоврядування у місті мають члени громади, яким чинним законодавством України надано право голосу і які реалізують свої права на участь у місцевому самоврядуванні у формах та в межах, передбачених Конституцією України, законами України, цим Статутом.
7.Від імені та в інтересах територіальної громади права суб’єкта комунальної власності здійснює Волноваська міська рада (далі –“Міська рада”).
8.Пам’ятні дати територіальної громади і порядок проведення міських свят встановлює міська рада.
Стаття 11. Повноваження територіальної громади
1. Повноваження територіальної громади визначаються відповідно до закону.
2.Територіальна громада має права і обов’язки, у тому числі має право у межах
своїх повноважень вирішувати під свою повну відповідальність всі справи місцевого значення, якщо інше не передбачено законами України.
Стаття 12. Форми безпосереднього здійснення місцевого самоврядування у місті
1.Члени територіальної громади здійснюють своє право на участь у місцевому самоврядуванні безпосередньо або через міську раду та органи самоорганізації населення.
2.Право членів територіальної громади на участь у здійсненні місцевого самоврядування може бути реалізовано в таких формах:
– місцевий референдум;
– вибори депутатів міської ради та міського голови;
– загальні збори громадян за місцем проживання;
– індивідуальні та колективні звернення до органів та посадових осіб міського самоврядування;
– місцеві ініціативи;
– громадські слухання;
– участь у роботі органів місцевого самоврядування та робота на виборних посадах місцевого самоврядування;
– створення органів територіальної самоорганізації населення;
– через взаємодію органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян;
– інші форми.
3. Порядок безпосереднього здійснення місцевого самоврядування у місті визначається законодавством України, цим Статутом та рішеннями міської ради.
4.Розмежування повноважень між елементами місцевого самоврядування здійснюється згідно із законодавством, цим Статутом та рішеннями міської ради.
5.Міська рада, міський голова, виконавчій комітет міської ради обираються, утворюються та діють згідно з Конституцією України, законодавством України, цим Статутом. Вони здійснюють свою діяльність, пов’язану з реалізацією функцій місцевого самоврядування за дорученням територіальної громади, від її імені та в її інтересах.
Стаття 13. Місцевий референдум
1.Місцевий референдум є формою вирішення територіальною громадою питань, віднесених законодавством України до відання місцевого самоврядування, шляхом прямого волевиявлення жителями міста, які згідно із законодавством мають право участі в місцевому референдумі.
2.Предметом місцевого референдуму може бути будь-якепитання, віднесене Конституцією України, цим та іншими законами довідання місцевого самоврядування.
3.На місцевий референдум не можуть бути винесені питання,віднесені законодавством до відання органів державної влади.
4.Рішення, прийняті місцевим референдумом, є обов’язковими для виконання на відповідній території.
5.Порядок призначення та проведення місцевого референдуму, атакож перелік питань, що вирішуються виключно референдумом,визначаються законом про референдуми.
Стаття 14. Вибори депутатів міської ради та міського голови
1.Вибори депутатів міської ради проводяться на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування відповідно до законодавства про вибори.
2.Міський голова обирається територіальною громадою міста на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку та на строк, визначений законодавством.
Стаття 15. Загальна збори громадян за місцем проживання
1. Загальні збори громадян за місцем проживання є формою їх безпосередньої участі у вирішенні питань місцевого значення, в тому числі обрання органів самоорганізації населення, заслуховування повідомлень та звітів про роботу органів і посадових осіб міського самоврядування та органів самоорганізації населення, прийняття рішення про участь на громадських засадах жителів міста в роботах з благоустрою, охорони громадського порядку, збереження житлового фонду, пам’яток історії та культури, надання допомоги соціально незахищеним членам міської громади.
2.Компетенція та порядок проведення загальних зборів громадян за місцем проживання встановлюються “Положенням про загальні збори громадян за місцем проживання в Україні”, затвердженим Верховною Радою України та Положенням про загальні збори громадян за місцем проживання у місті Волноваха, затвердженим міською радою.
Стаття 16. Індивідуальні звернення жителів міста Волноваха до органів і посадових осіб міського самоврядування
1. Жителі міста мають право особисто звернутися до органів міського самоврядування , органів самоорганізації населення та до їх посадових осіб з питань, віднесених до відання міського самоврядування.
2. Розгляд звернень громадян здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян».
Стаття 17.Колективні звернення жителів міста Волноваха до органів і посадових осіб міського самоврядування
1.Колективними визнаються звернення до органів і посадових осіб міського самоврядування, підписані не менш як десятьма жителями міста.
Такі звернення мають на меті:
– внесення до Волноваського міського голови, Волноваської міської ради, її виконавчих органів конкретних пропозицій з питань соціально-економічного та культурного розвитку міста чи окремих міських територій, стану довкілля;
– аналіз роботи органів міського самоврядування загалом, або заслуховування звітів про виконання окремих завдань щодо соціально-економічного або культурного розвитку міста, стан довкілля, громадської безпеки, охорони громадського порядку, з інших питань, віднесених чинним законодавством до відання міського самоврядування;
– порушення питання про утворення, реорганізацію або ліквідацію органів самоорганізації населення.
2.Колективні звернення розглядаються органами і посадовими особами місцевого самоврядування в першочерговому порядку.
Стаття 18. Місцеві ініціативи
1.Члени територіальної громади міста мають право ініціювати розгляд у міській раді, в порядку місцевої ініціативи будь-якого питання, віднесеного Конституцією України, законами України та цим Статутом до предметів відання місцевого самоврядування у місті.
2. Порядок внесення та розгляд місцевої ініціативи здійснюється відповідно до Положення про місцеві ініціативи, яке затверджується рішенням міської ради.
Стаття 19. Громадські слухання.
1.Територіальна громада міста має право проводити громадські слухання – зустрічатися з депутатами міської, районної ради, міським головою та іншими посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких вони можуть заслуховувати вказаних осіб, порушувати питання та вносити пропозиції з питань місцевого значення, які належать до відання місцевого самоврядування міста.
2.Порядок проведення громадських слухань регламентується Положенням про громадські слухання у м. Волноваха, яке затверджується рішенням міської ради.
.
Стаття 20. Участь громадян в роботі органів місцевого самоврядування
1.Жителі міста Волноваха мають право бути присутніми на відкритих засіданнях міської ради. Особи, які виявили бажання відвідати пленарне засідання Волноваської міської ради, повинні повідомити про це секретаря Волноваської міської ради.
2. Жителі міста Волноваха мають право брати участь у засіданнях виконавчого комітету ради під час розгляду питань, пов’язаних з реалізацією їхніх конституційних прав, забезпечення яких віднесено до відання органів міського самоврядування.
Стаття 20. Участь жителів у роботі міського самоврядування через діяльність міських осередків політичних партій та громадських організацій
1.Жителі міста можуть брати участь у здійсненні міського самоврядування через діяльність міських осередків і територіальних організацій політичних партій та громадських організацій, зареєстрованих у встановленому законом порядку.
Стаття 21. Інші форми участі жителів міста у здійсненні міського самоврядування
1.Жителі міста можуть також використовувати:
– громадське обговорення проектів актів міської ради та інших органів міського самоврядування, зокрема заздалегідь оприлюднених планів економічного і соціального розвитку міста, міського бюджету, цільових програм міського розвитку, інших проектів рішень;
– членство в комісіях, утворених на громадських засадах при органах та посадових особах міського самоврядування;
– участь у роботі фахових організацій, створених при виконавчих органах міського самоврядування;
– участь у роботі громадських рад, утворених при міській раді для вивчення потреб окремих категорій жителів міста, практики надання їм послуг у системі міського самоврядування, залучення до здійснення міського самоврядування. Положення про такі ради розробляється виконавчим комітетом міської ради і затверджується Волноваською міською радою;
– робота в органах самоорганізації населення;
– виконання громадських робіт з благоустрою території міста, надання послуг соціально незахищеним жителям міста.
Стаття 22. Система органів самоорганізації населення
1.Органи самоорганізації населення є формою участі територіальної громади міста у вирішенні окремих питань місцевого значення.
2.Ініціатива в утворенні органів самоорганізації населення належить жителям відповідної території в межах юрисдикції територіальної громади міста Волноваха.
3. Систему органів самоорганізації населення в місті становлять:
– будинкові, вуличні, квартальні комітети;
– ради ( комітети) самоорганізації в житлових масивах міста.
Жителі міста мають право створювати й інші органи самоорганізації.
4.Всі органи самоорганізації населення міста, незалежно від розмірів території, на якій вони утворені та здійснюють свою діяльність, мають рівний правовий статус.
5.Органи самоорганізації населення міста сприяють створенню умов для реалізації кожним волновахцем його невід’ємного права на участь у місцевому самоврядуванні, функціонують у взаємодії з територіальною громадою міста, її органами, об’єднаннями громадян, політичними партіями, а також розташованими на відповідній території підприємствами, установами, організаціями.
6.Правовий статус, порядок створення та діяльність органів самоорганізації населення визначаються Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про органи самоорганізації населення”, іншими законами , цим Статутом та рішеннями міської ради.
7.Порядок надання дозволів на створення органів самоорганізації населення та порядок їх реєстрації визначається міською радою відповідно до чинного законодавства України.
РОЗДІЛ ІІІ. ОРГАНИ ТА ПОСАДОВІ ОСОБИ МІСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Стаття 23. Волноваська міська рада.
1.Міська рада є представницьким органом місцевого самоврядування у місті – єдиним органом представницької влади міської громади.
2.Міська рада є юридичною особою, має власну печатку, рахунок в банку, символіку, може від свого імені набувати майнові і особисті немайнові права та нести обов’язки, бути позивачем і відповідачем в усіх судових установах, в тому числі господарському суді та адміністративному суді, судах апеляційних та касаційних інстанцій, мати інші реквізити і повноваження відповідно до законодавства.
3.Волноваська міська рада діє в межах своєї компетенції, визначеної законом.
4.Міська рада формується шляхом вільних виборів, які проводяться на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Порядок призначення, організації і проведення виборів депутатів міської ради визначаються Конституцією України і законодавством України про вибори.
5.Загальний склад міської ради встановлюється в межах, визначених законодавством, рішенням міської ради, яке приймається перед кожними черговими виборами депутатів міської ради. Крім депутатів, до складу міської ради входить за посадою міський голова.
6.Строк повноважень міської ради визначається відповідно до законодавства Украъни. Мыська рада э повноважною за умови обрання не менш як двох третин выд загального складу ради.
7.Повноваження міської ради починаються з моменту офіційного повідомлення міською виборчою комісією про обрання необхідної кількості депутатів.
8.Повноваження міської ради припиняються в день офіційного оголошення міською територіальною виборчою комісією про обрання міської ради нового скликання. Підстави і порядок дострокового припинення повноважень міської ради визначаються законодавством.
9.Міська рада діє у відповідності із затвердженим міською радою Регламентом роботи Волноваської міської ради.
Стаття 24. Повноваження міської ради.
1 . Волноваська міська рада діє в межах своєї компетенції, визначеної Конституцією та законами України.
Стаття 25. Депутат міської ради.
1.Депутат міської ради – особа, яка шляхом вільних виборів наділяється міською громадою повноваженнями представляти інтереси своїх виборців та здійснювати функції міського самоврядування, віднесені законодавством до відання міської ради.
2.Депутат міської ради здійснює свої повноваження на громадських засадах.
3.Депутат міської ради не може мати іншого представницького мандату та займати виборчі посади в системі міського самоврядування.
Депутат міської ради складає присягу такого змісту:
“Вступаючи в права депутата Волноваської міської ради, зобов`язуюсь усіма своїми діями дбати про благо міста Волноваха та добробут його жителів, гідно представляти своїх виборців, одстоювати їх права і свободи. Присягаю додержуватися Конституції України, законів України, Статуту територіальної громади міста Волноваха, виконувати свої обов`язки в інтересах міської територіальної громади”.
4. Повноваження депутата, порядок організації і гарантії депутатської діяльності визначються Конституцією та законами України.
5.Повноваження депутатів міської ради припиняються одночасно із припиненням повноважень міської ради .У випадках та у порядку, передбачених законодавством, повноваження депутата міської ради можуть бути припинені достроково.
Стаття 26. Депутатські групи та фракції міської ради
1.Для формування узгоджених поглядів з питань, які розглядаються міською радою, що входять до її компетенції, депутати, за взаємною згодою, можуть створювати депутатські групи та об’єднуватися за партійною ознакою у фракції.
2.Депутатські групи та фракції створюються на зборах депутатів, на яких обирається керівник групи або фракції. Депутатські групи та фракції складаються не менш як з п’яти депутатів міської ради.
3.Керівник групи або фракції організовує її роботу та представляє її у відносинах з іншими групами, фракціями, відповідною радою, її органами та посадовими особами.
4.Створення групи або фракції оформляється протоколом. Протокол про створення групи, фракції і списки депутатів, що входять до їх складу, підписуються керівником депутатської групи, фракції і передаються до відповідної ради. Депутатські групи та фракції реєструються радою за поданням особи, яка очолює депутатську групу або фракцію , до якого додається підписане депутатами цієї групи або фракції із зазначенням її назви, персонального складу та партійної належності членів групи або фракції та депутатів, які уповноважені представляти групу або фракцію.
5.Депутат ради може бути членом тільки однієї депутатської групи, фракції.
6.На сесії депутати інформуються про створення депутатської групи та фракції, їх склад з внесенням цієї інформації до протоколу сесії ради.
Стаття 27. Громадські приймальні депутатів міської ради.
1.Громадські приймальні депутатів міської ради утворюються міською радою з метою допомоги депутатам у виконанні своїх обов’язків. Порядок створення та діяльність громадських приймалень визначаються відповідним положенням, що затверджується міською радою.
2.Допомогу депутатам у роботі зі зверненнями громадян здійснює секретар міської ради.
Стаття 28. Сесії міської ради.
1.Основною організаційною формою роботи Волноваської міської ради є її сесія.
2.Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних та інших комісій.
3.Сесія міської ради є правомочною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.
4. Порядок скликання та робота сесій міської визначається законом та Регламентом міської ради.
5.Сесії ради проводяться гласно і носять відкритий характер. У разі необхідності рада може прийняти рішення про проведення закритого пленарного засідання.
6.На сесіях міська рада розглядає найважливіші питання, віднесені до відання міського самоврядування, за виключенням питань, які у відповідності із принципом розподілу влад віднесені до відання міського голови і виконавчих органів міської ради.
7.Пропозиції до порядку денного сесії міської ради можуть вноситися міським головою, депутатами міської ради, постійними комісіями міської ради, виконавчим комітетом міської ради, загальними зборами громадян за місцемпроживання.
8. Рішення ради підписує головуючий на засіданні ради.
Стаття 29. Постійні комісії міської ради
1.Міська рада утворює постійні та тимчасові комісії міської ради.
2.Постійні комісії міської ради обираються з числа її депутатів для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради та її виконавчих органів.
3.Постійні комісії обираються радою на строк її повноваженьу складі голови і членів комісії. Всі інші питання структурикомісії вирішуються відповідною комісією.
4.До складу постійних комісій не можуть бути обраніміський голова і його заступники, секретар міської ради.
5.Постійні комісії за дорученням ради або за власноюініціативою попередньо розглядають проекти програмсоціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету,звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питанняпро стан та розвиток відповідних галузей господарського ісоціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться нарозгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновкиз цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями іспівдоповідями.
6.Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження відповідною радою, готують висновки з цих питань.
7. Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання, та в порядку, визначеному законом, мають право отримувати від керівників органів, підприємств, установ, організацій та їх філіалів і відділень необхідні матеріали і документи.
8.Організація роботи постійної комісії ради покладається на голову комісії. Голова комісії скликає і веде засідання комісії, дає доручення членам комісії, представляє комісію у відносинах з іншими органами, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами, організує роботу по реалізації висновків і рекомендацій комісії. У разі відсутності голови комісії або неможливості ним виконувати свої повноваження з інших причин його функції здійснює заступник голови комісії або секретар комісії.
9. Засідання постійної комісії скликається в міру необхідності і є правомочним, якщо в ньому бере участь не менш як половина від загального складу комісії.
10. За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації постійної комісії приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі йоговідсутності - заступником голови або секретарем комісії. Протоколизасідань комісії підписуються головою і секретарем комісії.
11. Рекомендації постійних комісій підлягають обов'язковомурозгляду органами, підприємствами, установами, організаціями,посадовими особами, яким вони адресовані. Про результати розглядуі вжиті заходи повинно бути повідомлено комісіям у встановленийними строк.
12. Депутати працюють у постійних комісіях на громадськихзасадах.
13.Постійні комісії є підзвітними раді та відповідальними перед нею. Перелік, функціональна спрямованість і порядок організації роботи постійних комісій визначаються Регламентом міської ради та Положенням про постійні комісії, що затверджується радою.
Стаття 30. Тимчасові контрольні комісії міської ради
1.Тимчасові контрольні комісії ради є органами ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю зконкретно визначених радою питань, що належать до повноваженьмісцевого самоврядування. Контрольні комісії подають звіти іпропозиції на розгляд ради.
2. Рішення про створення тимчасової контрольної комісії ради, її назву та завдання, персональний склад комісії та її голову вважається прийнятим, якщо за це проголосувало не менше однієї третини депутатів від загального складу ради.
3.Повноваження тимчасової комісії ради припиняються з моменту прийняття радою остаточного рішення щодо результатів роботи цієї комісії, а також у разі припинення повноважень ради, яка створила цю комісію.
Стаття 31. Волноваський міський голова
1.Волноваський міський голова є головною посадовою особою територіальної громади міста Волноваха і виконує повноваження, передбачені Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”.
2.Міський голова обирається територіальною громадою міста на основі загального, рівного, прямоговиборчого права шляхом таємного голосування строком , визначеному законом, і здійснюєсвої повноваження напостійній основі.
3.Міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою,в тому числі на громадських засадах (крім викладацької, наукової та творчої роботи у позаробочий час), займатися підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибуток.
4.Повноваження міського голови починаються з моменту оголошення міською територіальною виборчою комісією на пленарному засіданні ради рішення про його обрання та складення присяги такого змісту:
«ПРИСЯГАЮ НА ВІРНІСТЬ УКРАЇНСЬКІЙ ДЕРЖАВІ.
ПРИСЯГАЮ ДОТРИМУВАТИСЯ КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ ТА ЗАКОНІВ УКРАЇНИ.
ПРИСЯГАЮ ОБОВ’ЯЗКИ ВОЛНОВАСЬКОГО МІСЬКОГО ГОЛОВИ ВИКОНУВАТИ ЧЕСНО ТА СУМЛІННО В ІНТЕРЕСАХ ГРОМАДИ МІСТА ВОЛНОВАХА.»
Повноваження міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до частин першої та другої статті 79 цього Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
5.У разі звільнення з посади міського голови у зв’язку з достроковим припиненням його повноважень або його смерті, а також у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень повноваження міського голови здійснює секретар міської ради. Секретар міської ради тимчасово здійснює зазначені повноваження з моменту дострокового припинення повноважень міського голови і до моменту початку повноважень міського голови, обраного на позачергових виборах відповідно до закону, або до дня відкриття першої сесії міської ради, обраної на чергових місцевих виборах.
6.Міський голова головує на засіданнях міської ради, очолює виконавчий комітет міської ради і головує на його засіданнях.
7. Повноваження міського голови можуть бути достроково припинені в порядку і на умовах, визначених чинним законодавством України.
Стаття 32. Інші керівники міської ради і її виконкому.
1.Крім міського голови, іншими керівниками міської ради є секретар міської ради, заступники міського голови, які діють відповідно із повноваженнями наданими законодавством, Регламентом ради, а також за розподілом обов’язків, затвердженим міським головою.
2. Керівники міської ради і її виконкому зобов’язані щомісяця проводити прийом жителів міста з особистих питань. Перелік осіб та графіки прийому громадян, узгоджені з міським головою, оприлюднюються через засоби масової інформації не рідше одного разу на рік.
Стаття 33. Секретар Волноваської міської ради
1.Секретар міської ради обирається радою за пропозицією Волноваського міського голови з числа її депутатів і працює на постійній основі.
2. Секретар міської ради здійснює функції та повноваження, що передбачені Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні” та Регламентом ради.
Стаття 34. Виконавчий комітет Волноваської міської ради
1.Виконавчий комітет міської ради є виконавчим органом міського самоврядування, який утворюється міською радою на строк її повноважень, підзвітен і підконтролен їй, а з питань здійснення ним повноваженьорганів виконавчої влади – також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.
2.Очолює виконавчий комітет міський голова. У разі відсутності міського голови або неможливості виконання ним своїх обов`язків організує роботу виконавчого комітету заступник міського голови по виконавчій роботі або за розпорядженням міського голови інша особа .
3.Кількісний склад виконавчого комітету міської ради визначається міською радою, а персональний склад затверджується радою за пропозицією міського голови.
4.До складу виконавчого комітету не можуть бути включені депутати міської ради, крім секретаря ради.
5.Заступники міського голови виконують свої обов`язки на постійній основі.
Члени виконавчого комітету виконують свої обов`язки на громадських засадах.
6.Повноваження, організація роботи виконавчого комітету визначаються чинним законодавством, цим Статутом та Регламентом роботи виконавчого комітету Волноваської міської ради.
7.Організаційною формою роботи виконавчого комітету є його засідання. Засідання виконавчого комітету скликаються міським головою в міру необхідності, але не рідше одного разу на місяць.
8.Організаційно-технічне та інформаційне забезпечення роботи виконавчого комітету здійснює заступник міського голови по роботі , який призначається на посаду у порядку, визначеному чинним законодавством.
Стаття 35. Відділи та інші виконавчі органи міської ради
1.Міська рада у межах затверджених нею структури і штатів створює виконавчий комітет та відділи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів міської ради.
2.Відділи та інші виконавчі органи ради є підзвітними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими її виконавчому комітету,міському голові.
3.Керівники відділів виконкому призначаються на посаду і звільняються з посади міським головою одноособово, а у випадках, передбачених законом, – за погодженням з відповідними органами виконавчої влади.
4.Положення про відділи та інші виконавчі органи ради затверджуються відповідною радою.
Стаття 36. Акти органів та посадових осіб місцевогосамоврядування міста
1. Міська рада в межах наданих повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
2.Рішення міської ради приймаються на її пленарних засіданнях після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради в порядку, встановленому Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні” та Регламентом Волноваської міської ради.
3.Рішення міської ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень в дію.
4.Рішення міської ради у п'ятиденний строк з моменту його прийняття може бути зупинено міським головою і внесено на повторний розглядвідповідної ради із обгрунтуванням зауважень. Рада зобов'язана удвотижневий строк повторно розглянути рішення. Якщо рада відхилилазауваження міського голови і підтвердилапопереднє рішення двома третинами депутатів від загального складуради, воно набирає чинності, та міський голова повинен його підписати.
5.Виконавчий комітет міської ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються міським головою.
6.У разі незгоди міського голови з рішенням виконавчого комітету ради він може зупинити дію цього рішення своїм розпорядженням та внести це питання на розгляд ради.
7.Міський голова в межах своїх повноважень видаєрозпорядження.
8.Рішення виконавчого комітету ради з питань, віднесених довласної компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасованірадою.
9.Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування змотивів їхньої невідповідності Конституції або законам Українивизнаються незаконними в судовому порядку.
10.Акти органів та посадових осіб місцевогосамоврядуваннядоводяться до відома населення. На вимогу громадян їм може бутивидана копія відповідних актів органів та посадових осіб місцевогосамоврядування.
Стаття 37. Відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування міста
1. Органи та посадові особи місцевого самоврядування міста несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою міста, державою, юридичними і фізичними особами.
2.Органи та посадові особи місцевого самоврядування зобов’язані не допускати неправомірних рішень і дій, що ведуть за собою відшкодування збитків за рахунок коштів міського бюджету та власних коштів посадових осіб. Така ж відповідальність наступає і в результаті бездіяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
3.Притягнення до відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування здійснюється на підставі Конституції України та чинних законів України.
4.Територіальна громада міста в установленому порядку може порушити питання щодо дострокового припинення повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, якщо вони порушують Конституцію України або закони України, обмежують права і свободи громадян, не забезпечують наданих їм законом повноважень.
5.Порядок дострокового припинення повноважень органів місцевого самоврядування міста та їх посадових осіб визначається Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні”, та іншими законами України.
6.Спори щодо поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування у місті, вирішуються в судовому порядку.
Стаття 38. Відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями.
1. Відносини міської ради, її виконавчих органів з підприємствами, установами та організаціями, що знаходяться на території міста, базуються на дотриманні визначених законодавством прав суб’єктів господарської діяльності і визначаються їх формою власності.
2.У стосунках з підприємствами та організаціями, що перебувають у комунальній власності територіальної громади, міська рада та її виконавчі органи здійснюють такі функції:
– приймають рішення про їх створення, ліквідацію, реорганізацію та
перепрофілювання;
– встановлюють розмір частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до міського бюджету;
– встановлюють в порядку і межах, визначених законодавством, тарифи щодо надання підприємствами послуг.
3.Відносини міської ради та її виконавчих органів з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності територіальної громади, будуються на договірній та податковій основі. Ці підприємства підконтрольні міській раді та її виконавчим органам у межах власних повноважень міської ради, наданих законом, а також з питань здійснення повноважень, які делеговані органами державної виконавчої влади виконавчим органам міської ради.
Стаття 39. Взаємодія органів місцевого самоврядування та об’єднань громадян.
1.Об’єднання громадян на території міста Волноваха діють на підставі чинного законодавства України.
2.Для проведення масових заходів (зборів, мітингів, демонстрацій тощо) зареєстроване об’єднання громадян повідомляє про це у письмовій формі міську раду. У повідомленні за підписом керівника організації або осередку необхідно вказати мету, місце та час проведення заходу, передбачувану кількість громадян, які братимуть участь у заході.
3.Для отримання від органів місцевого самоврядування інформації, необхідної для реалізації мети та завдань, об’єднання громадян або його осередок подають письмову заяву за підписом керівника на ім’я міського голови. Вона надається об’єднанню громадян за підписом міського голови у термін не пізніше місяця з дня подання заяви.
4.Причиною відмови у наданні необхідної інформації можуть бути:
–інформація, яка містить державну таємницю, є службовим документом;
–конфедеційна інформація, яка може стосуватись особистого життя громадян, їх здоров’я і таке інше;
– інші причини, передбачені діючим законодавством.
5.Пропозиції до органів місцевого самоврядування подаються загальними зборами об’єднань громадян або їх осередків, їх керівником, або їх керівними органами, на ім’я посадових осіб місцевого самоврядування у письмовій формі за підписом керівника організації. Орган місцевого самоврядування розглядає ці пропозиції та надає обґрунтовану відповідь не пізніше, ніж через місяць після їх надходження.
Розділ ІV. МАТЕРІАЛЬНА І ФІНАНСОВА ОСНОВИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У МІСТІ
Стаття 40. Комунальна власність міста Волноваха
1. Відповідно до Конституції України та чинного законодавства України територіальній громаді міста в особі Волноваської міської ради Донецької області належить право власності на рухоме і нерухоме майно, що знаходиться в комунальній власності, доходи міського бюджету, інші кошти, земля, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров’я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об’єкти, визначені відповідно до закону як об’єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуждення., об’єкти спільної власності, що перебувають в управлінні обласної ради.
2.Міська рада від імені та в інтересах територіальної громади міста відповідно до чинного законодавства України володіє, користується та розпоряджається об’єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об’єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об’єктів, що приватизуються та передаються у користування в оренду.
3.Доцільність, порядок та умови відчуження об’єктів права комунальної власності визначаютьсяміською радою відповідно до законодавства.
4.Об’єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені із власності територіальної громади міста і передані іншим суб’єктам права власності без згоди територіальної громади міста або відповідного рішення ради, за винятком випадків, передбачених законом.
5.Об’єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені із власності територіальної громади міста і передані іншим суб’єктам права власності рішенням ради без згоди територіальної громади за винятком випадків, передбачених законом.
Стаття 41. Право власності на землю територіальної громади міста
1.Землі, які належать на праві власності територіальній громаді міста Волноваха, є комунальною власністю. У комунальній власності територіальної громади міста Волноваха перебувають усі землі в межах міста, крім земель приватної та державної власності, а також земельні ділянки за межами міста, право комунальної власності територіальної громади міста , на яких розташовані об’єкти комунальної власності.
2.Набуття права на землю територіальною громадою міста та передача землі з комунальної власності в державну, а також юридичним та фізичним особам здійснюється міською радою в порядку та на умовах, визначених Земельним кодексом України.
Стаття 42. Планування та забудова території міста
1.Міська рада відповідно до чинного законодавства вирішує питання планування, забудови та іншого використання території міста шляхом розробки та затвердження генерального плану населеного пункту , детального плану, місцевих правил забудови, проектів забудови, проектів розподілу території мікрорайону та кварталу іншої містобудівної документації.
2.При плануванні та забудові території міста міська рада враховує державні, громадські та приватні інтереси.
Стаття 43_. Фінанси міста
Фінанси міста складаються з:
– коштів міського бюджету;
– коштів позабюджетних і цільових фондів;
– фінансово-кредитних ресурсів;
– страхових ресурсів;
– коштів підприємств, установ та організацій , що перебувають у комунальній власності міста Волноваха;
– відповідної частки коштів підприємств, установ та організацій, створених за пайовою участю органів міського самоврядування;
– коштів, отриманих від розміщення міських позик та коштів валютних фондів;
– коштів, отриманих від проведення міських лотерей;
– коштів, отриманих від приватизації комунального майна;
– коштів органів самоорганізації населення;
– інших фінансових ресурсів, переданих місту Волноваха.
–
Стаття 44. Бюджет міста
1.Бюджет міста – план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються органами місцевого самоврядування та державної влади протягом бюджетного періоду.
2.Бюджет міста містить в собі надходження і витрати на виконання повноважень органів місцевого самоврядування. Ці надходження і витрати складають єдиний баланс бюджету міста.
3.Доходи міського бюджету формуються за рахунок власних, визначених законом, джерел та закріплених у встановленому законом порядку загальнодержавних податків, зборів та інших обов’язкових платежів.
4.Видатки, які здійснються органами місцевого самоврядування на потреби територіальної громади міста Волноваха , їх розмір і цільове спрямування визначаються місцевим бюджетом.
Стаття 45. Місцеві податки і збори.
1. Міська рада може встановлювати, відповідно до законодавства України, місцеві податки і збори, визначати їх розміри, порядок стягнення та надавати пільги окремим категоріям платників.
- 2.Кошти від місцевих податків і зборів зараховуються до бюджету міста.
Розділ V. ОХОРОНА ПРАВОПОРЯДКУ ТА КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ У МІСТІ
Стаття 46. Охорона правопорядку у місті.
1.Охорона правопорядку у місті здійснюється міліцією та іншими правоохоронними органами відповідно до їх компетенції, визначеної чинним законодавством України.
2.Міська рада може створювати, відповідно до законодавства муніціпальну міліцію, яка утримується за рахунок коштів міського бюджету. Міська рада затверджує і звільняє керівників та дільничних інспекторів створеної нею міліції.Порядок подання кандидатур на посади керівників та дільничних інспекторів визначається міською радою.
Стаття 47. Охорона культурної спадщини у місті.
Об’єктами культурної спадщини відповідно до Закону України “Про охорону культурної спадщини” є місце, споруда (витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов’язані з ними території чи водні об’єкти, інші природні, природно-антропогенні або створені людиною об’єкти незалежно від стану збереженості, що донесли до нашого часу цінність з антропологічного, археологічного, естетичного, етнографічного, історичного, мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегли свою автентичність.
2.Міська рада в межах своїх повноважень здійснює організацію охорони, реставрації та використання пам’яток історії і культури, архітектури та містобудування, палацово-паркових, паркових і садібних комплексів, забезпечує охорону пам’яток історії та культури, збереження та використання культурного надбання.
РОЗДІЛ VI. ГАРАНТІЇ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Стаття 48 . Гарантії місцевого самоврядування , його органів та посадових осіб
Міська громада, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.
Стаття 49. Відповідальність органів і посадових осіб місцевого самоврядування
1.Органи та посадові особи місцевого самоврядування є відповідальними, підконтрольними та підзвітними перед міською громадою про результати своєї роботи і надають мешканцям міста необхідну інформацію.
2.Мешканці місця мають право на одержання інформації щодо:
– структури і чисельності складу органів міського самоврядування;
– компетенції органів і посадових осіб міського міського самоврядування;
– призначення та звільнення посадових осіб міського самоврядування;
– змісту всіх актів та документів, що приймаються в системі міського самоврядування;
– поточної діяльності та планів роботи органів і посадових осіб міського самоврядування;
– ходу виконання планів і програм соціально-економічного та культурного розвитку міста, стану збереження довкілля та охорони пам’яток культури природи;
– формування та виконання поточного бюджету та бюджету розвитку.
3.Порядок і періодичність надання такої інформації, способи оприлюднення визначаються міською радою.
Розділ УІІ.ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ.
Стаття 50. Статут територіальної громади міста Волноваха, його правова основа.
1.Статут територіальної громади міста Волноваха попередньо обговорюється з представниками громади на зустрічах, у засобах інформації, може доповнюватися чи змінюватися за пропозиціями громадян у не менш як двомісячний строк, а потім затверджується рішенням Волноваської міської ради.
2.Статут підлягає реєстрації в установленому порядку в органах Міністерства юстиції України і набуває чинності з моменту реєстрації.
3.З моменту реєстрації, Статут є постійно діючим актом і не підлягає перезатвердженню новообраним складом міської ради.
4.Статут має найвищу юридичну силу по відношенню до актів, які приймаються в системі місцевого самоврядування міста, за винятком рішень, прийнятих місцевим референдумом.
5.Дія Статуту поширюється на всю адміністративну територію міста і на території, що знаходяться за його межами, але відчужені для потреб міста у відповідності із законом.
6.Тлумачення положень Статуту дає виключно Волноваська міська рада. Рішення міської ради, в яких дається тлумачення цього Статуту, є обов’язковими для застосування і виконання.
7.Зміни і доповнення до Статуту вносяться рішенням міської ради, якщо за прийняття такого рішення проголосувало не менше 2/3 загального складу депутатів міської ради.
Зміни і доповнення до Статуту попередньо обговорюються на громадських слуханнях, або на місцевому референдумі.
Пропозиції щодо змін вносяться фракціями або групою депутатів міської ради в кількості не менш як 1/3 від складу ради, або членами територіальної громади в порядку місцевої ініціативи.
Внесення змін та доповнень, якими Статут приводиться у відповідність до Конституції та законів України, відбувається за ініціативою міського голови в двомісячний термін після набрання чинності даними актами.
Рішення Волноваської міської ради, в яких даються зміни та доповнення до Статуту, є невід’ємною частиною Статуту, якщо вони прийняті у встановленому законом порядку. Зміни та доповнення до Статуту підлягають державній реєстрації в органах Міністерства юстиції України.
Стаття 51. Контроль за виконанням Статуту територіальної громади міста
Контроль за виконанням Статуту територіальної громади міста здійснюють міська рада, міський голова та інші суб’єкти в порядку, передбаченому чинним законодавством України та рішеннями міської ради.