Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту
«Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Волноваха».
Волноваське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу» відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», а також з метою отримання зауважень та пропозицій, інформує про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Волноваха.
Зміст регуляторного акту полягає у затвердженні Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Волноваха.
Оприлюднення аналізу впливу регуляторного акту та проекту регуляторного акту «Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Волноваха» буде розміщено на офіційному сайті КП «Компанія «Вода Донбасу» www.donvoda.com та офіційному сайті Волноваської військово-цивільної адміністрації http://volnovakha.dn.gov.ua/
Пропозиції та зауваження відносно змісту регуляторного акту надсилати протягом місяця з дня опублікування за адресою: вул. Героїв 51 ОМБр, 97,
м. Волноваха, Донецької обл., 85700, телефон (06244) 4-29-96.
УКРАЇНА
ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ МІСТА ВОЛНОВАХА
ВОЛНОВАСЬКОГО РАЙОНУ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
П Р О Е К Т Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
КЕРІВНИКА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
МІСТА ВОЛНОВАХА
__________ № _______
Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Волноваха
З метою забезпечення належної роботи систем централізованого водовідведення та охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод, відповідно до статті 13 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Водного кодексу України, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.12.2017 № 316 «Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до системи централізованого водовідведення», з урахуванням листа Волноваського ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» від 16.05.2019р № 11/803, керуючись пунктом 2,8 частини 3 статті 6 Закону України «Про військово-цивільні адміністрації»:
- Затвердити Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Волноваха, додаються.
- Розпорядження набуває чинності з дня його оприлюднення.
- Визнати таким, що втратило чинність рішення виконавчого комітету Волноваської міської ради від 04.06.2014 № 81 «Про затвердження «Правил приймання стічних вод споживачів у комунальну та відомчі системи каналізації м. Волноваха.
- Координацію з виконання розпорядження покласти на начальника відділу з питань ЖКГ Кобзаря Д.П., контроль – на виконуючого обов’язки заступника керівника з організаційних та соціальних питань Капрана І.М.
Керівник
військово-цивільної адміністрації І.В.Лубінець
Аналіз впливу регуляторного акту
на затвердження нової редакції «Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Волноваха».
1. Визначення проблеми
Система централізованого водовідведення м. Волноваха призначена для приймання, відводу і очистки стічних вод з подальшим випуском їх у водойми. Якість очистки стічних вод, що випускаються у водойми, повинна відповідати гранично допустимому скиду згідно затвердженого дозволу на спеціальне водокористування.
Для запобігання порушення встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих зі стічними водами необхідно, щоб на вході до каналізаційних очисних споруд Волноваського ВУВКГ концентрації забруднюючих речовин стічних вод не перевищували певні значення – допустимі концентрації (ДК).
Забезпечення дотримання визначених ДК забруднюючих речовин стічних вод на вході до очисних споруд можливо тільки тоді, коли концентрації забруднюючих речовин стічних вод підприємств м.Волноваха, що скидаються у міську каналізацію, в свою чергу не перевищували визначених для них величин.
Проблема, яку необхідно вирішити шляхом державного регулювання, полягає в забезпеченні якісного очищення стічних вод на каналізаційних очисних спорудах перед скидом їх в водойми.
Даним регуляторним актом пропонується вирішити такі питання:
- запобігання псуванню обладнання систем централізованого водовідведення, очисних і суміжних з ними підприємств;
- підвищення ефективності роботи систем централізованого водовідведення і безпеки її експлуатації;
- гарантування безперебійної в межах регламентних норм роботи споруд очищення стічних вод та обробки осадів;
- гарантування, що скиди стічних вод з очисних споруд не спричинять згубного впливу на навколишнє середовище;
- впровадження ефективного контролю щодо скиду стічних вод до системи централізованого водовідведення;
- затвердження порядку виявлення порушень та впровадження заходів впливу у разі порушення вимог щодо скиду стічних вод до системи централізованого водовідведення (стягнення з порушників плати та порядок визначення розміру цієї плати, відключення порушників від системи централізованого водопостачання та водовідведення; відшкодування споживачами, які скоїли порушення природоохоронного законодавства сум збитків)
Основні групи, на які проблема справляє вплив:
Групи(підгрупи) | Так | Ні |
Громадяни | Так | – |
Держава, у т.ч.: | ||
Орган місцевого самоврядування | Так | – |
Суб’єкти господарювання | Так | – |
у т.ч. суб’єкти малого підприємництва | Так | – |
ІІ. Цілі державного регулювання.
Основними цілями прийняття регуляторного акта є:
– запобігання порушенням у роботі системи централізованого водовідведення;
– підвищення ефективності роботи системи централізованого водовідведення і безпеки її експлуатації;
– забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод;
– провадження ефективного контролю щодо скиду стічних вод до системи централізованого водовідведення;
– мотивування підприємств, організацій, установ та фізичних осіб-підприємців дотримання встановлених норм ДК забруднюючих речовин стічних вод при скиді до системи централізованого водовідведення;
– затвердження порядку виявлення та впровадження заходів впливу у разі порушення вимог щодо скиду стічних вод до системи централізованого водовідведення(відключення від системи централізованого водопостачання та водовідведення, стягнення з виробника грошових сум за порушення природоохоронного законодавства, тощо);
– безпечна експлуатація і довговічність мереж системи централізованого водовідведення (запобігання замулювання, зажирювання, закупорки і загазованості трубопроводів, а також агресивного впливу на матеріал труб, колодязів, устаткування й здоров’я обслуговуючого персоналу);
– якісна робота очисних споруд Волноваського ВУВКГ, поліпшення очистки стічних вод (запобігання порушення технологічного режиму очищення стічних вод внаслідок наднормативного (токсичного) надходження забруднюючих речовин);
- встановлення допустимої концентрації для кожної забруднюючої речовини, що може скидатися споживачами до систем централізованого водовідведення, відповідальність та міри впливу за їх порушення, а також відображення місцевих особливостей приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення.
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
Відмова від запропонованого регулювання, тобто залишення ситуації без змін призведе до порушень у роботі систем централізованого водовідведення, зниження ефективності роботи системи і до небезпечності її експлуатації та незабезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод підприємств м.Волноваха
Прийняття запропонованого регулювання, тобто зміна ситуації призведе до запобігання порушень у роботі систем централізованого водовідведення, підвищення ефективності роботи системи і безпеки її експлуатації та забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод підприємств.
3.1 Визначення альтернативних способів.
Вид альтернативи | Опис альтернативи |
Альтернатива 1 | Ввести в дію запропонований регуляторний акт. |
Альтернатива 2 | Залишити наявний стан справ без змін. |
3.2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.
Нижче наведено опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання.
3.2.1. Оцінка впливу на сферу інтересів держави.
Таблиця 1
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Введення в дію запропонованого акта забезпечить:
– запобігання порушення технологічного режиму очищення стічних вод внаслідок наднормативного надходження забруднюючих речовин; – безпечну експлуатацію мереж міської системи каналізації; – попередження забруднення водного об’єкту недостатньо очищеними стічними водами. |
Реалізація проекту регуляторного акта не потребує додаткових витрат з державного та/або місцевого бюджету. |
Альтернатива 2 | У разі неприйняття запропонованого нормативно-правового акта, вигоди відсутні. | Витрати відсутні. |
3.2.2 Оцінка впливу на сферу інтересів громадян.
Види альтернатив | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Вигодою введення в дію запропонованого регуляторного акта є прозорість та якість для населення умов діяльності Волноваського ВУКГ та контрагентів підприємства, покращення екологічного стану міста. Створює єдиний порядок та умови для приймання стічних вод підприємств до системи централізованого водовідведення, за яких не порушується робота комунальних каналізаційних мереж та споруд, забезпечується безпека їх експлуатації та знешкодження стічних вод на каналізаційних очисних спорудах, забезпечує єдину процедуру проведення контролю за складом та властивостями стічних вод, що скидаються підприємствами до системи централізованого водовідведення, виконання вимірювань показників складу та властивостей проб стічних вод. | Витрати відсутні. |
Альтернатива 2 | Стан справ залишиться без змін.
Вигоди відсутні. |
Витрати коштів КП «Компанія Вода Донбасу» на відновлення технічного стану очисних споруд через неконтрольований скид стічних вод споживачів зі значним перевищенням допустимих концентрацій забруднюючих речовин. |
3.2.3 Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання.
Показник | Великі | Малі | Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць на момент підготовки регуляторного акта | 15* | 78* | 93 |
Питома вага групи у загальній кількості, % | 15% | 78% | 100% |
*Відповідно до даних Волноваського ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» кількість суб’єктів господарювання, що користуються послугами з централізованого водовідведення та обладнані окремим каналізаційним випуском станом на 01.01.2019р.- 93.
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Вигодою введення в дію запропонованого регуляторного акта є запобігання порушенням у роботі системи централізованого водовідведення, підвищення ефективності роботи системи і безпеки її експлуатації та забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод підприємств та житлового сектору.
Правилами регулюються відносини між Волноваським ВУКГ «Компанія вода Донбасу» і споживачами, а також дотримання та виконання нормативів водовідведення по кількості і якості стічних вод, прийнятих від споживачів у систему. Вигодою введення в дію запропонованого регуляторного акта є можливість користуватися врегульованим єдиним для всіх споживачів та прозорим механізмом контролю за якістю та кількістю стічних вод споживачів, що скидаються в міську каналізаційну мережу. |
Витрати за скид стічних вод з понаднормативними забрудненнями згідно
«Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до системи централізованого водовідведення» та визначаються для кожного випадку окремо. Тобто відповідно до вищевикладеного порядку, розмір плати, що сплачуватимуть суб’єкти господарювання, за скид понаднормативно забруднених стічних вод буде залежати від об’єму стічних вод та перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин. |
Альтернатива 2 | Вигоди відсутні. | Витрати відсутні. |
3.2.4 Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого, та малого підприємництва.
Сумарні витрати за альтернативами | Сума витрат, грн. |
Альтернатива 1 | 36,236 |
Альтернатива 2 | – |
ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу
досягнення цілей
У ході визначення альтернативних способів досягнення встановлених цілей розглянуто наступні питання:
1) введення в дію запропонованого регуляторного акта;
2) залишення наявного стану справ без змін.
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) | Бал результативності (за 4-бальною системою) | Коментарі щодо присвоєння відповідного балу |
Альтернатива 1 | 4 | Цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою. Прийняття регуляторного акта надасть можливість:
– забезпечення єдиного порядку проведення контролю за складом та властивостями стічних вод, що скидаються Споживачами до системи централізованого водовідведення; – приведення у відповідність з діючим законодавством місцевих Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста; – визначення умов приймання стічних вод Споживачів до системи централізованого водовідведення, за яких не порушується робота каналізаційних мереж та споруд; – створення чітких умов для контролю у даній сфері діяльності; – забезпечення утримання території міста у належному санітарному стані; – забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод Споживачів. |
Альтернатива 2 | 1 | Цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті, проблема існуватиме у зв’язку з тим, що на теперішній час в місті відсутній механізм контролю за скидом стічних вод Споживачів. |
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
На підставі проведення вище аналізу регуляторного впливу найбільш оптимальним способом досягнення встановлення цілей є Альтернатива 1, тобто для розв’язання проблеми пропонується прийняти запропонований регуляторний акт.
Розв’язання проблеми, визначеної в розділі І даного аналізу регуляторного впливу, досягається шляхом затвердження проекту «Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Волноваха».
Впровадження цього регуляторного акта передбачає здійснення органом місцевого самоврядування певних організаційних заходів на виконання та у відповідності до вимог законодавства України про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, а саме:
– складання структурним підрозділом ВЦА, який відповідає за впровадження цього регуляторного акта, відповідного проекту рішення (внесення до плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів) та аналізу регуляторного впливу (АРВ) до нього;
– оприлюднення проекту регуляторного акта разом з АРВ з метою обговорення та одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб;
– внесення проекту регуляторного акта (за наявності разом зі зведеною таблицею зауважень та пропозицій до проекту регуляторного акта та АРВ отримані розробником протягом місяця з моменту оприлюднення) на розгляд ВЦА ;
– у разі прийняття регуляторного акта – оприлюднення у друкованих засобах масової інформації та на офіційному сайті Волноваської військово-цивільної адміністрації;
- у разі прийняття регуляторного акта здійснення базового (повторного, періодичного) відстеження відповідно до вимог чинного законодавства.
Враховуючи вищезазначене, ступінь ефективності обраного механізму та заходів досягнення цілей державного регулювання оцінено, як високий.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Для впровадження вимог цього регуляторного акта не потрібно додаткових витрат з бюджету. Здійснення планових заходів з державного нагляду (контролю) вже віднесено до компетенції відповідних органів державної влади. Введення в дію регуляторного акта не потребує збільшення штату державних службовців та додаткового створення нових комунальних служб.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Обмеження строку дії акта немає.
Структура запропонованого проекту рішення розроблена з урахуванням можливості доповнення або внесення змін до нього у разі внесення змін до чинного законодавства України.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Кількісними показниками результативності дії регуляторного акта є:
- систематичне обстеження та здійснення лабораторного контролю щодо дотримання величин ДК забруднюючих речовин у стічних водах Споживачів при водовідведенні у міську каналізаційну мережу м. Волноваха;
- виявлені порушення в частині наднормативного та понадлімітного скиду забруднюючих речовин у систему централізованого водовідведення м. Волноваха пред’являти споживачам претензії та позови.
Якісними показниками результативності дії регуляторного акта є:
- забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод споживачів;
- рівень про інформованості суб’єктів господарювання з основними положеннями акта.
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
У разі прийняття регуляторного акта послідовно здійснюватиметься відстеження його результативності згідно зі статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методикою відстеження результативності регуляторного акту, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 за № 308.
Стосовно регуляторного акта послідовно буде здійснено базове, повторне та періодичне відстеження його результативності за показниками, визначеними під час проведення аналізу регуляторного впливу до нього на підставі даних, наданих хіміко-бактеріологічною лабораторією стічних вод.
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведено на етапі підготовки проекту регуляторного акта до набрання ним чинності.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде проведено через рік (в термін не пізніше двох років) з дня набрання ним чинності.
Періодичні відстеження будуть проводитися раз на кожні три роки, починаючи з дати закінчення заходів з повторного відстеження результативності даного регуляторного акта.
Метод проведення відстеження результативності – статистичний. Відстеження результативності здійснюватиметься на підставі статистичних даних лабораторного контролю лабораторії Волноваського ВУВКГ.
X. Звіт про результати відстеження регуляторного акту «Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Волноваха».
Основною метою прийняття даного регуляторного акту є забезпечення охорони водоймищ від забруднення недостатньо-очищеними стічними водами згідно з вимогами природоохоронного законодавства.
Прийняття регуляторного акту сприяє:
-
- чіткому контролю якості, кількості та режиму скиду стічних вод Споживачів;
- недопущення виводу з ладу очисних споруд;
- здійснення раптового, відбору проб для контролю за якістю стічних вод;
- можливість відмови в прийманні до каналізації додаткових об’ємів стічних вод, концентрація забруднюючих речовин яких перевищує гранично допустимі нормативи;
- обмеження скиду стічних вод у міську каналізацію при невиконанні Споживачем цих правил.
ХI. Пропозиції та зауваження
Пропозиції та зауваження направляти протягом місяця від дня опублікування за адресою: вул. Героїв 51 ОМБр, 97, м. Волноваха, Донецька обл., 85700, телефон (06244) 4-29-96; 4-14-18. Ознайомитися з «Правилами приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення м. Волноваха» можливо в службі реалізації Волноваського ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу», а також на офіційному сайті КП «Компанія «Вода Донбасу» www.donvoda.com та офіційному сайті Волноваської військово-цивільної адміністрації.
Директор Волноваського ВУВКГ В. В. Тішковський
ДОДАТОК 1
ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого, та малого підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта
Розрахунок вартості 1 людино-години:
Для розрахунку використовується розмір мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2018 р. – 3723, 00 грн. У погодинному визначенні розмір становить 22,41 грн. (ст.8 Закону України від 07.12.2017 р.№ 2246-VІІІ)
№ п/п | Витрати | За 1 рік, грн | За 5 років, грн |
1 | Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/ підвищення кваліфікації персоналу тощо, грн. | – | – |
2 | Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), грн. | – | – |
3 | Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, грн. | 4,00 год. х 22,41 грн. = 89,64 | 448,2 |
4 | Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), грн. | – | – |
5 | Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), грн. | – | – |
6 | Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), грн. | 300,00 | 1500,00 |
7 | Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, грн. | – | – |
8 | Інше (уточнити), грн. | – | – |
9 | РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), грн. | 389,64 | 1948,2 |
10 | Кількість суб’єктів господарювання великого, та малого підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць | 93 | 93 |
11 | Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), грн. | 36,236 | 181,182 |
Додаток 2
ТЕСТ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА
Підстава і пов’язані норми регуляції: Закони України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про благоустрій населених пунктів», «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності», «Про місцеве самоврядування».
1)Консультації з представниками великих, мікро та малих підприємництв щодо оцінки впливу регулювання.
Таблиця | |||
№ | Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі, тощо), інтернет – консультації прямі (інтернет форуми,соціальні мережі тощо), запити (до підприємців,експерті, науковців тощо) | Кількість учасників консультації, осіб | Основні результати консультації |
1 | 13.09.2019 Робочі зустрічі з представниками малого бізнесу, у тому числі представників мікропідприємництва.
|
8 | Уточнення процедур у результаті консультацій: для виконання регуляції щодо затвердження «Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Волноваха»:
– обговорено проблемні питання у сфері покращення екологічного стану міста Волноваха та вироблено дійових шляхів щодо їх розв’язання. – здійснено уточнення процедур для виконання регуляції вимог щодо проведення контролю за скидом та властивостями стічних вод, що скидаються споживачами до систем централізованого водовідведення (у тому числі розробка проекту регуляторного акту «Про затвердження правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Волноваха». |
великі | малі | мікро- | разом | |
Кількість суб’єктів підприємницької діяльності, що підпадають під дію регулювання, одиниць | 15 | 25 | 53 | 93 |
Питома вага групи у загальній кількості, % | 16,1 | 26,9 | 57 | 100 |
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання для мікро- та макро підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 21.01.2019 року та 13. 09. 2019 року.
Після розробки проект регуляторного акту і проведення його регуляторного впливу та його вдосконалення – їх розміщення на офіційному сайті Волноваської військово-цивільної адміністрації.
2)Вимірювання впливу регулювання на мікро- та малі підприємництва :
Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 93, у тому числі малого підприємництва – 25 (юридичні особи) та мікропідприємництва (фізичні особи-підприємці) – 53.
Питома вага суб’єктів малого підприємництва (юридичних осіб) у загальній кількості платників за користування місць (територій) комунальної власності, на яких проблема справляє вплив складає: 43%, питома вага суб’єктів мікропідприємства (фізичних осіб-підприємців) – 57%.
Згідно з затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 передбачено що «оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги, проводиться шляхом здійснення розрахунку витрат на виконання вимог регуляторного акта для органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування згідно з додатком 3 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту(відповідний розрахунок не здійснюється, якщо розробником буде здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (проводиться у разі, коли питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких впливає проблема, перевищує 10 відсотків)».
У нашому випадку питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких впливає проблема, становить 57%, тому повинно здійснювати розрахунок витрат суб’єктів господарювання, для чого запровадимо проведення тесту малого підприємництва (М-тесту).
Джерело: Дані Волноваського ВУВКГ «Компанія «Вода Донбасу»
3)Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання Отримувачі послуг
Порядковий номер | Найменування оцінки | У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) | Періодичні (за наступний рік) | Витрати за три років |
щорічно | ||||
Оцінка «прямих витрат» суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання | Витрати на обладнання або інші прямі витрати регулюванням не вимагається | |||
1 | Процедура придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) – вартість обладнання | 0,00 | ||
2 | Процедура повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування | 0,00 | ||
3 | Процедури експлуатації обладнання (витратні матеріали) | 0,00 | ||
4 | Процедури обслуговування обладнання | 0,00 | ||
5 | Інші процедури | 0,00 | ||
6 | Разом, гривень | 0,00 | ||
7 | Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць | 93 | ||
8 | Сумарно, гривень (ряд 6*ряд 7) | 0,00*93=0,00 (сума А) | ||
ОЦІНКА ВАРТОСТІ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРОЦЕДУР СУБ’ЄКТІВ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА ЩОДО ВИКОНАННЯ РЕГУЛЮВАННЯ ТА ЗВІТУВАННЯ | ||||
Розрахунок вартості 1 людино-години
Норма робочого часу на тиждень становить 40 годин на тиждень. Норма робочого часу рівна – 1993 часів (166,1 часів – середньомісячна) При мінімальній заробітній платі 4173,00 грн. * 3% = 4298,19грн та у погодинному розмірі 25,88 грн. |
||||
9 | Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання
Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм |
0,78*25,88 *1=20,19 грн. | ||
Витрати часу на отримання інформації про регуляторний акт | 0,78 години
Ознайомлення з рішенням щодо визначення плати за користування місцями, які визначені для прийняття правил приймання стічних вод від споживачів міста Волноваха |
|||
10 | Процедури організації виконання вимог регулювання
Формула: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур |
Юр. особи 0,78*25,88*1=20,19 грн
ФОП 0,78*25,88*1=20,19 грн |
||
Витрати часу на розробку та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого бізнесу процедур на впровадження вимог регуляторного акта | Оціночно: Для підприємств малого бізнесу (юридичні особи) – 0,78 години; для фізичних-осіб підприємців – 0,78 години. | |||
11 | Процедури офіційного звітування
Формула: витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік |
(1+0,2+0,5+0,15)*25,88*1*1=47,88 грн. | ||
Витати часу на отримання інформації про звіт щодо регуляторного акта. Отримання необхідних форм та визначання органу що приймає звіти та місця звітності | Оціночно 1 година | |||
Витрати часу на заповнення звітних форм | Оціночно : 0,2 години
(Визначення розміру плати надання у користування місць, які визначені для прийняття правил приймання стічних вод від споживачів у каналізаційну мережу міста Волноваха |
|||
Витрата часу на передачу звітних форм | Оціночно : 0,5 годин
(Передача звіту до Державної фіскальної служби) |
|||
Оцінка витрат часу на корегування помилок | Оціночно: 0, 15 години.
Оціночно природний рівень похибок при заповненні декларацій 5% від загальної кількості |
|||
12 | Процедури суб’єкта щодо забезпечення процесу перевірок
Формула: витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік |
0,00 | ||
Витрати часу на забезпечення процесу перевірки | Відсутні. Перевірки відбуваються під час прийняття декларації інспектором державної фіскальної служби; окремі перевірки відсутні, мораторій встановлено Постановою КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» | |||
13 | Інші процедури | 0,00 | ||
14 | Разом, гривень
Формула: (сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13) Усього витрат часу суб’єктів малого бізнесу на адміністративні процедури виконання регулювання |
20,19+20,19+47,88=88,26 грн. – юр. осіб,
20,19+20,19+47,88=88,26 грн. – ФОП |
||
15 | Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання | 25 юр. осіб.
53 ФОП |
||
16 | Сумарно, грн
Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15), |
88,26*25= 2206,50 грн. – юр. особи
88,26 * 53=4677,78грн. – ФОП (Сума Б) разом 6884,28 грн. |
БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ НА АДМІНІСТРУВАННЯ РЕГУЛЮВАННЯ СУБ”ЄКТІВ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА
Орган державного регулювання
Волноваська військово-цивільна адміністрація
Розрахунок вартості 1 людино-години
Норма робочого часу на тиждень становить 40 годин на тиждень.
Норма робочого часу рівна – 1993 часів (166,1 часів – середньомісячна)
Планова середньомісячна заробітна плата 1 штатного працівника військово-цивільної адміністрації 10500,00 грн. (63,21 грн.- почасова)
Процедури регулювання суб’єктів малого підприємництва | Планові витрати часу на процедур | Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) | Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб”єкта | Оцінка кількості суб’єктів, що належать до сфери відповідної процедури | Витрати на адміністрування регулювання (за рік), грн |
1 Процедура обліку суб’єкта господарювання, що знаходиться у сфері регулювання | – | – | – | – | – |
2 Процедури поточного контролю над суб’єктом господарювання, що знаходиться у сфері регулювання | – | – | – | – | – |
у т.ч. камеральні | – | – | – | – | – |
у т.ч. виїзні | – | – | – | – | – |
3 Процедури підготовки, затвердження та опрацювання актів про порушення вимог регулювання | – | – | – | – | – |
4 Процедури реалізації рішень щодо порушення вимог регулювання (на одиницю) | – | – | – | – | – |
5 Процедури оскарження рішень суб’єктами господарювання (на одиницю) | – | – | – | – | – |
6 Процедури підготовки звітності за результатами регулювання | 0,25 | 63,21
(з розрахунку 10500,00 грн. на міс.) |
1 | 15+25+53=93 | 1469,63
(0,25*63,21*93) |
7 Витрати часу на інші адміністративні процедури | – | – | – | – | – |
Разом за органом державного регулювання за рік | – | – | – | – | 1469,63 |
Сумарно за органом державного регулювання за 5 років | – | – | – | – | – |
Головне управління ДФС у Донецькій області
Розрахунок вартості 1 людино-години
Норма робочого часу на тиждень становить 40 годин на тиждень.
Норма робочого часу рівна – 1993 часів (166,1 часів – середньомісячна)
Планова середньомісячна заробітна плата 1 штатного працівника фіскальної служби
Дружківської ГУ Державної служби 12000,00 грн. (72,25 грн.- почасова)
Процедури регулювання суб’єктів малого підприємництва | Планові витрати часу на процедур | Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) | Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта | Оцінка кількості суб’єктів, що належать до сфери відповідної процедури | Витрати на адміністрування регулювання (за рік), грн |
1 Процедура обліку суб’єкта господарювання, що знаходиться у сфері регулювання | – | – | – | – | – |
2 Процедури поточного контролю над суб’єктом господарювання, що знаходиться у сфері регулювання | 0,05 | 72,25
(з розрахунку 12000,00 грн. на міс.) |
1 | 15+25+53=93 | 335,96
(0,05*72,25*93) |
у т.ч. камеральні | – | – | – | – | – |
у т.ч. виїзні | – | – | – | – | – |
3 Процедури підготовки, затвердження та опрацювання актів про порушення вимог регулювання | – | – | – | – | – |
4 Процедури реалізації рішень щодо порушення вимог регулювання (на одиницю) | – | – | – | – | – |
5 Процедури оскарження рішень суб’єктами господарювання (на одиницю) | – | – | – | – | – |
6 Процедури підготовки звітності за результатами регулювання | – | – | – | – | – |
7 Витрати часу на інші адміністративні послуги | 0,25 | 72,25
(з розрахунку 12000,00 грн. на міс.) |
1 | 15+25+53=93 | 1679,81
(0,25*72,25*93) |
Разом за органом державного регулювання за рік | – | – | – | – | 2015,77 |
Сумарно за органом державного регулювання за 5 років | – | – | – | – | – |
№ п/п | Назва державного органу | Витрати на адміністрування регулювання на рік, грн. | Сумарні витрати на адміністрування регулювання на 3 років, грн. |
1 | Військова-цивільна адміністрація | 1469,63 | х |
2 | Головне управління ДФС у Донецькій області | 2015,77 | х |
Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва | 1469,63+2015,77=
3485,40 (сума В) |
х | |
Сума регулювання на рік
Сумарно сектор малого бізнесу та орган влади (Сума А рік + Сума Б рік + Сума В рік) |
10369,68
(0,00+6884,28 + 3485,40) |
х |
4)Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
№ | Показник | Перший рік регулювання (стартовий) |
1 | Оцінка «прямих витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання | 0,00 грн. |
2 | Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва, необхідних для виконання регулювання та звітування | 88,26грн. (юр. особи)
88,26грн. (ФОП) |
3 | Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання | 88,26 грн. (юр.особи)
88,26грн. (ФОП) |
4 | Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва | 1469,63грн. |
5 | Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання, грн./
На одного суб’єкта, грн. |
юр. особи + ФОП 0 + (2206,50+4677,78)+1469,63= 8353,91 грн./93=
89,82 грн. |
6 | Час на виконання запланованого регулювання на 1 суб’єкта | 3,41 час. |
Враховуючи те, що запропонований строк дії регулювання безстроковий, розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва за три року та розроблення коригуючи (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва не проводиться.
Розрахувавши та проаналізувавши вартість адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва, необхідних для виконання регулювання та звітування, сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання, бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва та сумарні витрати на виконання запланованого регулювання (річні та середньомісячні), зроблено висновок, що вони не є обтяжливими.
Директор Волноваського ВУВКГ Тішковський В.В
Керівник Військово-цивільної
адміністрації м.Волноваха Лубінець І.В