Аналіз регуляторного впливу
рішення виконкому Волноваської міської ради
«Про тарифи на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом»
1. Визначення проблеми та її аналіз
Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів місцевих рад щодо регулювання цін (тарифів)» (із змінами) надані повноваження виконкомам місцевих рад по регулюванню (встановленню) тарифів на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху, в міському сполученні.
Регулювання тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом в м. Волноваха здійснюється у відповідності з рішенням виконкому Волноваської міськради від 01.04.2008р. шляхом встановлення тарифу на перевезення одного пасажиру за одну поїздку автобусами, які працюють у звичайному режимі руху, в міському сполученні на рівні 1,5 грн. на маршрутах №1«М-рн Північний – ПМК 111» ,№4«М-рн Північний – Автовокзал ч/з ЗОШ №1»; 1.75грн. на маршруті №3 «ПМК 111 – ЦРЛ – ЗОШ №6 – Карлівка» ;2грн на маршрутах №2 «ПМК 111 – Карлівка» та №5 «ПМК 111 – Карлівка – Новогригорівка».
вартість перевезення кожного місця багажу встановлена у розмірі 50 відсотків від вартості проїзду пасажира на автобусному маршруті.
За цей період ціни на паливо-мастильні матеріали збільшились на 43,3 % (і продовжують зростати), витрати на автошини – на 35 %, рухомий склад – на 38,3 %, витрати на ремонт і технічне обслуговування –
на 16,8 %, заробітна плата – на 26,3 %.
Зазначені тарифи на теперішній час не забезпечують рентабельну роботу як спеціалізованих автопідприємств, так і фізичних осіб-підприємців.
Враховуючи викладене, виникла необхідність реалізації повноважень Волноваської міської ради по встановленню тарифів на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху в міському сполученні з урахуванням їх зростання.
Дія регуляторного акту буде поширюватись як на автоперевізників, так і на користувачів автомобільних послуг – пасажирів.
2. Мета державного регулювання
Державне регулювання тарифів на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху, в міському сполученні запроваджується з метою сприяння розвитку ринкової інфраструктури пасажирського автотранспорту, недопущення необґрунтованого підвищення тарифів, покращення рівня обслуговування пасажирів, фінансового стану автопідприємств, керованості ціновою ситуацією на ринку автоперевезень.
3. Альтернативи
В якості альтернативи до запровадженого регулювання можливо розглянути ситуацію, коли деякий час тарифи залишатимуться без зміни. У даному випадку це призведе до банкрутства автопідприємств, погіршення технічного стану рухомого складу, погіршення надання послуг автомобільним транспортом, втрати кваліфікованих працівників внаслідок недоотримання встановленого рівня мінімальної заробітної плати, що, в свою чергу, ставить під загрозу стале задоволення потреб населення міста в автоперевезеннях. Данна альтернатива є неприйнятною.
Інша альтернатива до запропонованого регулювання – вирішення питання шляхом передбачення в міському бюджеті дотації на покриття збитків від неповного відшкодування економічно обґрунтованих витрат в тарифах без їх зміни. Однак такий шлях вирішення проблеми є економічно невиправданим, зважаючи на те, що він не стимулюватиме автоперевізників до оновлення рухомого складу та якісного надання автотранспортних послуг населенню міста, а також створить напругу у видатній частині міського бюджету.
Одним з альтернативних заходів для автоперевізників могло б бути зниження цін на горюче-мастильні матеріали, запчастини, зменшення мінімальної заробітної плати, але фактично це не може відбутися.
Тому вирішення проблеми можливо лише у разі перегляду тарифів на перевезення пасажирів і багажу в бік їх збільшення. Тарифи на перевезення пасажирів будуть діяти у відповідності з економічно обґрунтованими витратами підприємств-перевізників.
4. Механізм та заходи
Вказану вище проблему планується розв’язати шляхом затвердження виконкомом Волноваської міської ради граничного тарифуна перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху, в міському сполученні, а саме:
1. Тарифу на перевезення одного пасажира на рівні 2 гривні 95 копійок:
1.2 Вартості перевезення багажу у розмірі вартості проїзду пасажира на автобусному маршруті.
Розрахунок однієїпоїздки для автотранспорту, який працює в звичайному режимі руху, в міському сполученні було розроблено відповідно до Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту України від 17.11.2009 № 1175.
З метою врахування інтересів як пасажирів, так і перевізників, недопущення соціальної напруги в регіоні, поліпшення фінансового стану автоперевізників, з урахуванням рівня рентабельності 5-10%.
У зв’язку з підвищенням тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом, коригуються тарифи на перевезення багажу. Пропонуються тарифи згідно з п 2.22 Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту України від 17.11.2009 № 1175, а саме: вартість перевезення багажу на рівні тарифу на перевезення одного пасажира на автобусному маршруті
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта
Затвердження тарифів на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху, в міському сполученні забезпечить рентабельну роботу автоперевізникам, надасть можливість органам місцевої влади оперативно приймати заходи щодо задоволення потреб населення в автоперевезеннях, задовольняти підприємницький інтерес, сприяти вирішенню завдань по підвищенню можливостей усіх суб’єктів підприємницької діяльності в забезпеченні потреб споживачів у послугах, залученню інвестицій в його розвиток на досягнення сталих економічних умов роботи.
Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Найбільш впливовими зовнішніми чинниками, що впливатимуть на дію регуляторного акта, будуть:
– значне подорожчання паливо-мастильних матеріалів;
– зміна чинного законодавства у сфері пасажирських автоперевезень;
– зміна вимог до перевізників, що надають послуги з перевезення пасажирів;
– збільшення розмірів мінімальної заробітної плати;
– зміна умов оподаткування суб’єктів господарювання, що надають відповідні послуги.
Зазначені чинники мають значний вплив на результативність запропонованого регуляторного акта. Тому буде запроваджено постійний моніторинг щодо їх оцінки, за результатами якого до запропонованого регуляторного акта будуть внесені відповідні зміни для усунення негативного впливу зазначених зовнішніх чинників.
Виконання вимог даного регуляторного акта не потребує додаткових витрат з коштів державного, обласного та місцевих бюджетів, а також не потребує додаткових витрат на контроль за виконанням вимог даного регуляторного акта.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акту
Очікувані результати прийняття тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом визначено із застосуванням методу аналізу вигод та витрат.
Застосування тарифів, які затверджуються рішенням виконкому Волноваської міськради, дозволить:
– суб’єктам господарювання відшкодовувати витрати, пов’язані з перевезенням пасажирів автомобільним транспортом;
– створити економічні умови для розвитку пасажирських перевезень на міських маршрутах в м. Волноваха Донецької області;
– забезпечити повноцінне та якісне надання автотранспортних послуг населенню із збереженням належної кількості рейсів та маршрутів;
– підвищити заробітну плату перевізників, водіїв та обслуговуючого персоналу;
– сприяти розвитку ринкової інфраструктури пасажирського автотранспорту;
– своєчасно забезпечувати оновлення рухомого складу перевізників;
– підтримувати належний рівень безпеки руху та пасажирів;
– забезпечити належний технічний стан рухомого складу;
– забезпечити захист населення від необґрунтованого різкого та невиправданого підвищення вартості проїзду.
Вигоди (перелік очікуваних факторів) |
Витрати (перелік очікуваних факторів) |
Беззбиткова та рентабельна робота автоперевізників Створення економічних умов для розвитку пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах Зменшення збитків унаслідок зменшення проявів недобросовісної конкуренції |
При розрахунку тарифів на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху, в міському внутрішньообласному сполученні передбачається рівень рентабельності в розмірі від 10 до 15 % до собівартості, що за умови зростання заробітної плати та інших витрат може привести до обмеження обсягу прибутку підприємств та коштів, які використовуються на їх розвиток, модернізацію та реконструкцію Капітальні вкладення: обмеження прибутку через оновлення рухомого складу |
Сфера інтересів громадян – споживачів послуг |
|
Захист населення від необґрунтованого різкого та невиправданого підвищення вартості проїзду Повноцінне та якісне надання автотранспортних послуг Підвищення безпеки автоперевезень внаслідок придбання нового рухомого складу |
Підвищення вартості проїзду в автобусах, які працюють у звичайному режимі руху, в міському сполученні |
Соціально-економічні наслідки передбачених заходів
Внаслідок прийняття рішення виконкому Волноваської міської ради «Щодо тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом» забезпечується соціальний захист населення від необґрунтованого підвищення тарифів, покращення рівня обслуговування пасажирів, фінансового стану автопідприємств, оновлення рухомого складу.
7. Строк дії
Строк дії даного регуляторного акту – постійно з дня опублікування.
8. Визначення показників результативності регуляторного акту
Прогнозні значення показників результативності регуляторного акту:
Статистичні показники:
– розмір надходжень до державного та місцевого бюджетів від господарської діяльності суб’єктів господарювання, пов’язаної з перевезенням пасажирів або наданням транспортних послуг;
– середня вартість паливо-мастильних матеріалів в Донецькій області;
– середня вартість автошин на автомобільні транспортні засоби;
– середня вартість рухомого складу;
– мінімальна місячна заробітна плата водіїв;
– пасажирообіг;
– середня заробітна плата населення по Донецькій області;
– кількість автоперевізників, на яких поширюється дія цього регуляторного акту;
– рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основними положеннями цього регуляторного акта.
9. Відстеження результативності
Відстеження результативності рішення виконкому Волноваської міської ради
буде здійснюватися шляхом аналізу:
– статистичних даних (середня вартість паливо-мастильних матеріалів, автошин, рухомого складу, мінімальна заробітна плата водіїв, кількість автопереівізників, на яких поширюється дія регуляторного акту);
– даних наукових досліджень і соціологічних опитувань на підставі інформації, отриманої від суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акту .
Базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватись відразу після набрання чинності цим регуляторним актом.
Повторне відстеження результативності дії регуляторного акту проводитиметься через рік після набрання чинності проекту акту з метою оцінки ефективності його дії.
Періодичне відстеження результативності дії регуляторного акта планується здійснювати один раз на три роки, з метою, що наведена у повторному відстеженні.
Підготовлено начальником
відділу житлово-комунального
господарства та благоустрою Волноваської міської ради Є.О.Свищов
УКРАИНА
Волноваська міська рада
Волноваського району Донецької області
Виконавчий комітет
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
Від _______________№____
«Про встановлення тарифів
на перевезення пасажирів і багажу
автомобільним транспортом»
У зв’язку з суттєвим підвищенням вартості енергоносіїв, збільшенням матеріальних та інших витрат і з метою покращення рівня обслуговування пасажирів, а також фінансового стану автопідприємства, керуючись ст.28 ЗУ «Про місцеву владу в Україні»:
1. Встановити гранічний тариф перевезення пасажирів і багажу автобусами,
які працюють у звичайному режимі руху в міському сполученні в м. Волноваха:
1.1 Тариф на перевезення одного пасажиру за одну поїздку на рівні 2гривні 95 копійок:
1.2 Вартість перевезення багажу на рівні тарифу на перевезення одного пасажира на автобусному маршруті.
1.3 Тарифи на перевезення одного пасажиру та вартість перевезення кожного місця багажу розраховані без урахування податку на додану вартість (ПДВ)».
2.Вважати таким, що втратило чинність рішення виконкому № від 01.04.2008р
«Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом».
3. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з виконавчої роботи
Ісміханова І.С.
Міський голова Демченко С.В.