УКРАЇНА
ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ МІСТА ВОЛНОВАХА
ВОЛНОВАСЬКОГО РАЙОНУ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
КЕРІВНИКА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
МІСТА ВОЛНОВАХА
01.06.2020 № 210
Про уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції
На виконання вимог статті 131 Закону України «Про запобігання корупції», відповідно до Типового положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затвердженого Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 17.03.2020 року № 102/2, та Обов’язкових вимог до мінімальної штатної чисельності уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції в державних органах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.04.2020 року № 363/34646, керуючись статтею 6 Закону України «Про військово-цивільні адміністрації»:
1. Визначити Шпак Ольгу Мирославівну – провідного спеціаліста юридичного відділу – юрисконсульта уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції військово-цивільної адміністрації м. Волноваха.
2. Затвердити Положення про уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції військово-цивільної адміністрації м. Волноваха (додається).
3. Контроль за виконанням цього розпорядження залишаю за собою.
Керівник
військово-цивільної адміністрації І. В. Лубінець
Додаток
до розпорядження керівника
військово-цивільної адміністрації
м. Волноваха 01.06.2020 № 210
ПОЛОЖЕННЯ
про уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції військово-цивільної адміністрації м. Волноваха
1. Це Положення визначає завдання, функції та права уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції (далі – уповноважена особа) військово-цивільної адміністрації м. Волноваха (далі – відповідальний суб’єкт).
2. У цьому Положенні терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про запобігання корупції» (далі – Закон).
3. Уповноважена особа є самостійною та функціонально незалежною особою відповідно до частини першої статті 131 Закону.
4. Керівник відповідального суб’єкта забезпечує гарантії незалежності уповноваженої особи від впливу чи втручання у її роботу.
5. Втручання у діяльність уповноваженої особи під час здійснення нею своїх повноважень, а також покладення на уповноважену особу обов’язків, що не належать або виходять за межі її повноважень чи обмежують виконання покладених на неї завдань, забороняються.
У разі відсутності уповноваженої особи у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, перебуванням у відпустці та з інших причин, її обов’язки виконує інша особа (за її згодою), визначена керівником відповідального суб’єкта.
6. Уповноважена особа у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, у тому числі цим положенням.
7. Уповноваженій особі забороняється розголошувати інформацію з обмеженим доступом, отриману у зв’язку із виконанням службових обов’язків, крім випадків, встановлених законом.
8. Уповноважена особа визначається керівником відповідального суб’єкта з числа працівників.
9. Уповноважена особа підзвітна і підконтрольна керівникові відповідального суб’єкта.
II. Основні завдання, функції та права уповноваженої особи
1. Основними завданнями уповноваженої особи є:
1) розроблення, організація та контроль за проведенням заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням та правопорушенням, пов’язаним з корупцією;
2) організація роботи з оцінки корупційних ризиків у діяльності відповідального суб’єкта, підготовки заходів щодо їх усунення, внесення керівнику такого відповідального суб’єкта відповідних пропозицій;
3) надання методичної та консультаційної допомоги з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції;
4) здійснення заходів з виявлення конфлікту інтересів, сприяння його врегулюванню, інформування керівника відповідального суб’єкта та Національного агентства про виявлення конфлікту інтересів та заходи, вжиті для його врегулювання;
5) перевірка факту подання суб’єктами декларування декларацій та повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному відповідно до Закону порядку;
6) забезпечення захисту працівників, які повідомили про порушення вимог Закону, від застосування негативних заходів впливу з боку керівника або роботодавця відповідно до законодавства щодо захисту викривачів;
7) інформування керівника відповідального суб’єкта, НАЗК, інших спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції про факти порушення законодавства у сфері запобігання і протидії корупції.
2. Уповноважена особа відповідно до покладених на неї завдань:
1) здійснює заходи щодо запобігання та виявлення порушень вимог Закону;
2) розробляє проекти актів з питань запобігання та виявлення корупції відповідального суб’єкта;
3) організовує роботу з оцінки корупційних ризиків у діяльності відповідального суб’єкта, підготовки заходів щодо їх усунення, вносить керівнику такого відповідального суб’єкта пропозиції щодо таких заходів;
4) надає структурним підрозділам та їх працівникам методичну та консультаційну допомогу з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції;
5) вживає заходів з виявлення конфлікту інтересів та сприяє його врегулюванню, інформує керівника відповідального суб’єкта та Національне агентство про виявлення конфлікту інтересів та заходи, вжиті для його врегулювання;
6) проводить перевірку факту подання суб’єктами декларування, які працюють у відповідальному суб’єкті (або працювали), відповідно до частини другої статті 49 Закону декларацій та повідомляє НАЗК про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному законодавством порядку;
7) надає консультативну допомогу в заповненні декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
8) співпрацює з викривачами, забезпечує дотримання їхніх прав та гарантій захисту, передбачених Законом;
9) надає працівникам відповідального суб’єкта, методичну допомогу та консультацію щодо здійснення повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону та захисту викривачів, проводить внутрішні навчання з цих питань;
10) здійснює перевірку повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону;
11) інформує керівника відповідального суб’єкта, НАЗК, інших спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції про факти, що можуть свідчити про вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень та інших порушень вимог Закону працівниками відповідального суб’єкта;
12) у разі отримання офіційної інформації стосовно вчинення працівником відповідального суб’єкта корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією, здійснює моніторинг офіційного вебпорталу «Судова влада України», Єдиного державного реєстру судових рішень з метою отримання інформації щодо результатів розгляду відповідної справи судом;
13) повідомляє у письмовій формі керівника відповідального суб’єкта про вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією, та інших порушень вимог Закону працівниками відповідального суб’єкта з метою забезпечення дотримання відповідальним суб’єктом вимог частин другої, четвертої та п’ятої статті 65 Закону;
14) інформує НАЗК у разі не направлення кадровою службою відповідального суб’єкта завіреної в установленому порядку паперової копії розпорядчого документа про накладення дисциплінарного стягнення та інформаційної картки до розпорядчого документа про накладення (скасування розпорядчого документа про накладення) дисциплінарного стягнення на особу за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень для внесення до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
15) організовує роботу та бере участь у службовому розслідуванні, яке проводиться з метою виявлення причин та умов, що призвели до вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення або невиконання вимог Закону в інший спосіб, за поданням спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції або приписом НАЗК;
16) веде облік працівників відповідального суб’єкта, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією;
17) щороку до 15 лютого року, наступного за звітним, здійснює заходи з організації подання до НАЗК, необхідної для підготовки національної доповіді щодо реалізації засад антикорупційної політики відповідно до статті 20 Закону;
18) взаємодіє з уповноваженими підрозділами (уповноваженими особами) інших відповідальних суб’єктів, НАЗК, іншими спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції;
3. Уповноважена особа з метою виконання покладених на неї завдань має право:
1) витребувати, відповідно до пункту 1 частини другої статті 53-9 Закону, від інших структурних підрозділів відповідального суб’єкта документи, у тому числі ті, що містять інформацію з обмеженим доступом (крім державної таємниці), та робити чи отримувати їх копії;
2) викликати та опитувати осіб, дії або бездіяльність яких стосуються повідомлених викривачем фактів, у тому числі керівника, заступників керівника відповідального суб’єкта;
3) звертатися до НАЗК щодо порушених прав викривача, його близьких осіб;
4) виконувати інші визначені Законом повноваження, спрямовані на всебічний розгляд повідомлень викривачів та захист їхніх прав і свобод;
5) отримувати від посадових та службових осіб відповідального суб’єкта письмові пояснення з приводу обставин, що можуть свідчити про порушення вимог Закону щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів та інших передбачених вимог та обмежень;
6) мати доступ до документів та інформації, розпорядником яких є відповідальний суб’єкт, з урахуванням обмежень, встановлених законом;
7) брати участь та проводити для працівників відповідального суб’єкта внутрішні навчання, а також ініціювати проведення нарад з питань запобігання і виявлення корупції;
8) здійснювати контроль за дотриманням антикорупційного законодавства, у тому числі розгляд повідомлень про порушення вимог Закону;
9) вносити подання керівнику відповідального суб’єкта про притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності на виконання повноважень у сфері захисту викривачів.
ІІІ. Прикінцеві положення
1. Це Положення, зміни та доповнення до нього затверджується керівником відповідального суб’єкта.
Керівник
військово-цивільної адміністрації І. В. Лубінець