УКРАЇНА
ВОЛНОВАСЬКА МІСЬКА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ ВОЛНОВАСЬКОГО РАЙОНУ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
КЕРІВНИКА ВОЛНОВАСЬКОЇ МІСЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
від ______________ | м.Волноваха | № _____ |
Про встановлення ставок
орендної плати за земельні
ділянки комунальної власності
Відповідно до статті 288 Податкового Кодексу України, статті 206 Земельного Кодексу України, статті 21 Закону України «Про оренду землі», керуючись пунктом 6 частини 1 статті 4 Закону України «Про військово-цивільні адміністрації:
- Встановити на території Волноваської міської територіальної громади ставки орендної плати за земельні ділянки комунальної власності згідно з додатком .
- Розпорядження набуває чинності з 01.01.2022 року.
- При укладанні, переукладанні, поновленні договорів оренди землі застосовувати ставки орендної плати згідно розпорядження.
- Оприлюднити розпорядження на офіційному веб-сайті Волноваської міської військово-цивільної адміністрації Волноваського району Донецької області.
- Контроль за виконанням цього розпорядження залишаю за собою.
Керівник міської
військово-цивільної адміністрації І.Лубінець
Додаток
до розпорядження керівника міської
військово-цивільної адміністрації
від ___________ № ________
СТАВКИ
орендної плати за земельні ділянки комунальної власності
Ставки вводяться в дію з 01 січня 2022 року.
Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад, на які поширюється дія розпорядження:
Код області | Код району | Код згідно КАТОТТГ |
Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади |
UA14000000000091971 | UA14040000000098211 | UA14040030000025138 | Волноваська міська територіальна громада |
Вид цільового призначення земель | Відсоткові ставки орендної плати від нормативної грошової оцінки земельних ділянок (незалежно від місцезнаходження) | |
код | найменування | |
01 | Землі сільськогосподарського призначення | |
01.01 | Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва | 12,0 |
01.02 | Для ведення фермерського господарства | 12,0 |
01.03 | Для ведення особистого селянського господарства | 12,0 |
01.04 | Для ведення підсобного сільського господарства | 12,0 |
01.05 | Для індивідуального садівництва | 12,0 |
01.06 | Для колективного садівництва | 12,0 |
01.07 | Для городництва | 12,0 |
01.08 | Для сінокосіння і випасання худоби | 12,0 |
01.09 | Для дослідних і навчальних цілей | 12,0 |
01.10 | Для пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства | 12,0 |
01.11 | Для надання послуг у сільському господарстві | 12,0 |
01.12 | Для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції | 12,0 |
01.13 | Для іншого сільськогосподарського призначення | 12,0 |
01.14 | Для цілей підрозділів 01.01-01.13 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 12,0 |
02 | Землі житлової забудови | |
02.01 | Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) | 5,0 |
02.02 | Для колективного житлового будівництва | 5,0 |
02.03 | Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку | 5,0 |
02.04 | Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання | 5,0 |
02.05 | Для будівництва індивідуальних гаражів | 5,0 |
02.06 | Для колективного гаражного будівництва | 5,0 |
02.07 | Для іншої житлової забудови | 5,0 |
02.08 | Для цілей підрозділів 02.01-02.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 5,0 |
02.09 | Для будівництва і обслуговування паркінгів та автостоянок на землях житлової та громадської забудови | 5,0 |
02.10 | Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об’єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури | 5,0 |
03 | Землі громадської забудови | |
03.01 | Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування | 5,0 |
03.02 | Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти | 5,0 |
03.03 | Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги | 5,0 |
03.04 | Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій | 5,0 |
03.05 | Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування | 5,0 |
03.06 | Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів | 5,0 |
03.07 | Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі | 12,0 |
03.08 | Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування | 12,0 |
03.09 | Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ | 12,0 |
03.10 | Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури | 12,0 |
03.11 | Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки | 5,0 |
03.12 | Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування | 5,0 |
03.13 | Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування | 5,0 |
03.14 | Для розміщення та постійної діяльності органів ДСНС | 5,0 |
03.15 | Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови | 5,0 |
03.16 | Для цілей підрозділів 03.01-03.15 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 5,0 |
03.17 | Для розміщення та експлуатації закладів з обслуговування відвідувачів об’єктів рекреаційного призначення | 5,0 |
04 | Землі природно-заповідного фонду | |
04.01 | Для збереження та використання біосферних заповідників | 3,0 |
04.02 | Для збереження та використання природних заповідників | 3,0 |
04.03 | Для збереження та використання національних природних парків | 3,0 |
04.04 | Для збереження та використання ботанічних садів | 3,0 |
04.05 | Для збереження та використання зоологічних парків | 3,0 |
04.06 | Для збереження та використання дендрологічних парків | 3,0 |
04.07 | Для збереження та використання парків – пам’яток садово-паркового мистецтва | 3,0 |
04.08 | Для збереження та використання заказників | 3,0 |
04.09 | Для збереження та використання заповідних урочищ | 3,0 |
04.10 | Для збереження та використання пам’яток природи | 3,0 |
04.11 | Для збереження та використання регіональних ландшафтних парків | 3,0 |
05 | Землі іншого природоохоронного призначення | 3,0 |
06 | Землі оздоровчого призначення (землі, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватися для профілактики захворювань і лікування людей) |
|
06.01 | Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів | 12,0 |
06.02 | Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів | 12,0 |
06.03 | Для інших оздоровчих цілей | 12,0 |
06.04 | Для цілей підрозділів 06.01-06.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 12,0 |
07 | Землі рекреаційного призначення | |
07.01 | Для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення | 3,0 |
07.02 | Для будівництва та обслуговування об’єктів фізичної культури і спорту | 3,0 |
07.03 | Для індивідуального дачного будівництва | 3,0 |
07.04 | Для колективного дачного будівництва | 3,0 |
07.05 | Для цілей підрозділів 07.01-07.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 3,0 |
08 | Землі історико-культурного призначення | |
08.01 | Для забезпечення охорони об’єктів культурної спадщини | 3,0 |
08.02 | Для розміщення та обслуговування музейних закладів | 3,0 |
08.03 | Для іншого історико-культурного призначення | 3,0 |
08.04 | Для цілей підрозділів 08.01-08.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 3,0 |
09 | Землі лісогосподарського призначення | |
09.01 | Для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг | 3,0 |
09.02 | Для іншого лісогосподарського призначення | 3,0 |
09.03 | Для цілей підрозділів 09.01-09.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 3,0 |
10 | Землі водного фонду | |
10.01 | Для експлуатації та догляду за водними об’єктами | 3,0 |
10.02 | Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами | 3,0 |
10.03 | Для експлуатації та догляду за смугами відведення | 3,0 |
10.04 | Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами | 3,0 |
10.05 | Для догляду за береговими смугами водних шляхів | 3,0 |
10.06 | Для сінокосіння | 3,0 |
10.07 | Для рибогосподарських потреб | 3,0 |
10.08 | Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей | 3,0 |
10.09 | Для проведення науково-дослідних робіт | 3,0 |
10.10 | Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд | 3,0 |
10.11 | Для будівництва та експлуатації санаторіїв та інших лікувально-оздоровчих закладів у межах прибережних захисних смуг морів, морських заток і лиманів | 3,0 |
10.12 | Для цілей підрозділів 10.01-10.11 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 3,0 |
11 | Землі промисловості | |
11.01 | Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами | 12,0 |
11.02 | Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості | 12,0 |
11.03 | Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств | 12,0 |
11.04 | Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) | 12,0 |
11.05 | Для цілей підрозділів 11.01-11.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 12,0 |
12 | Землі транспорту | |
12.01 | Для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту | 12,0 |
12.02 | Для розміщення та експлуатації будівель і споруд морського транспорту | 12,0 |
12.03 | Для розміщення та експлуатації будівель і споруд річкового транспорту | 12,0 |
12.04 | Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства4 | 12,0 |
12.05 | Для розміщення та експлуатації будівель і споруд авіаційного транспорту | 12,0 |
12.06 | Для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту | 12,0 |
12.07 | Для розміщення та експлуатації будівель і споруд міського електротранспорту | 12,0 |
12.08 | Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій | 12,0 |
12.09 | Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту | 12,0 |
12.10 | Для цілей підрозділів 12.01-12.09 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 12,0 |
12.11 | Для розміщення та експлуатації об’єктів дорожнього сервісу | 12,0 |
13 | Землі зв’язку | |
13.01 | Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій | 12,0 |
13.02 | Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об’єктів поштового зв’язку | 12,0 |
13.03 | Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку | 12,0 |
13.04 | Для цілей підрозділів 13.01-13.03, 13.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 12,0 |
14 | Землі енергетики | |
14.01 | Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій | 12,0 |
14.02 | Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної та теплової енергії | 12,0 |
14.03 | Для цілей підрозділів 14.01-14.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 12,0 |
15 | Землі оборони | |
15.01 | Для розміщення та постійної діяльності Збройних Сил | 3,0 |
15.02 | Для розміщення та постійної діяльності військових частин (підрозділів) Національної гвардії | 3,0 |
15.03 | Для розміщення та постійної діяльності Держприкордонслужби | 3,0 |
15.04 | Для розміщення та постійної діяльності СБУ | 3,0 |
15.05 | Для розміщення та постійної діяльності Держспецтрансслужби | 3,0 |
15.06 | Для розміщення та постійної діяльності Служби зовнішньої розвідки | 3,0 |
15.07 | Для розміщення та постійної діяльності інших, утворених відповідно до законів, військових формувань | 3,0 |
15.08 | Для цілей підрозділів 15.01-15.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 3,0 |
15.09 | Для розміщення структурних підрозділів апарату МВС, територіальних органів, закладів, установ і підприємств, що належать до сфери управління МВС | 3,0 |
15.10 | Для розміщення та постійної діяльності Національної поліції України, її територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Національної поліції | 3,0 |
16 | Землі запасу | 3,0 |
17 | Землі резервного фонду | 3,0 |
18 | Землі загального користування | 3,0 |
19 | Для цілей підрозділів 16-18 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду | 3,0 |
Керівник міської
військово-цивільної адміністрації І.Лубінець
АНАЛІЗ
регуляторного впливу до проєкту регуляторного акта – розпорядження
керівника Волноваської міської військово-цивільної адміністрації
«Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності»
Аналіз регуляторного впливу проекту розпорядження керівника Волноваської міської військово-цивільної адміністрації «Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності», підготовлено згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308.
I. Визначення проблеми яку пропонується вирішити шляхом державного регулювання
Податковий кодекс України є законодавчим актом, який регулює відносини, що виникають у процесі встановлення та скасування податків та зборів в Україні, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Особливістю є те, що місцеві податки встановлюються рішенням сільських, селищних та міських рад. При цьому плата за землю є обов’язковою для встановлення місцевими радами.
Згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносяться до виключної компетенції місцевої ради. Так як Волноваська територіальна громада розташована на території проведення антитерористичної операції, для виконання повноважень органів місцевого самоврядування в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції, була утворена Волноваська міська військово-цивільна адміністрація.
Військово-цивільні адміністрації населених пунктів – це тимчасові державні органи, що здійснюють на територіях відповідних територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України, повноваження сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, сільських, селищних, міських голів та інші повноваження, визначені Законом України «Про військово-цивільні адміністрації».
Військово-цивільні адміністрації є юридичними особами публічного права і наділяються цим та іншими законами повноваженнями, у межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.
Пунктом 12.3 статті 12 Податкового кодексу України встановлено: сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень.
Підпунктом 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України передбачено надання копії рішення (розпорядження) про встановлення місцевих податків чи зборів або про
внесення змін до них в електронному вигляді в десятиденний строк з дня ухвалення до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків і зборів або змін до них.
Підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Граничні розміри ставок орендної плати за земельні ділянки державної й комунальної власності, установлені статтею 288 ПКУ, не є фіксованими, а коливаються від 3 до 12 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
У разі неприйняття розпорядження, що є обов’язковим згідно Податкового Кодексу, плата справлятиметься з застосуванням ставок, які були встановлені рішеннями сільських рад та діяли до 31 грудня, що передував бюджетному періоду, в якому планувалося застосування орендної плати за землю, а саме: Волноваська міська рада від 31.05.2013 №6/29-845 «Про внесення змін до рішення Волноваської міської ради від 29.02.2012 № 6/15-421 «Про оренду землі» Донська селищна рада №У1/7-73 від 24.06.2011 року «Про орендну плату за землю», Бугаська сільська рада від 04.09.2012 №VІ/19-156 «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки в селі Бугас», від 29.07.2015 №VІ /42-325 «О внесении изменений в решение Бугаского сельского совета от 04.09.2012 №VІ/19-156 «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки у селі Бугас», Дмитрівська сільська рада від 16.04.2020 №6/77-490 «Про подовження дії рішення Дмитрівської сільської ради від 11.07.2011р. №6/7-67 «Про ставки місцевих податків та зборів», Валер’янівська сільська рада, Іванівська сільська рада рішення від 18.03.2015 №VI/40-290 «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки», Прохорівська сільська рада від 08.07.2020 №YI/83-342 Про місцеві податки і збори на 2021 рік, Рибинська сільська рада №VІ/9-106 від 12.07.2011р. “Про затвердження орендної плати на землю на території ради”, Свободненська сільська рада від 01.07.2019 № VI /81- 435 «Про місцеві податки і збори», Новоандріївська сільська рада №У/13-74 від 31.01.2007 «Про внесення змін до рішення сільської ради від 26.12.2003року № ІУ/13-126 «Про затвердження розміру орендної плати за землю»( не сільськогосподарського призначення 5%), №УІІ/22-107 від 12.10.2017 «Про затвердження ставки орендної плати в межах населеного пункту сільської ради» ( в розмірі 7% )».
Прийняття розпорядження «Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності», що набуде чинності з наступного бюджетного періоду (з 01 січня 2022 року), необхідне для прозорого ефективного встановлення ставок орендної плати за землю, здійснення контролю за своєчасністю сплати орендної плати за земельні делянки. Кожна ставка є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Питання наповнення бюджету міської територіальної громади, у тому числі через встановлення ставок орендної плати для платників оренди, є сферою загальних інтересів суб’єктів господарювання, органів місцевої влади й громади. Як наслідок, мешканці громади, у тому числі платники орендної плати земли, отримують упевненість у можливості виконання соціально-економічних програм, органи місцевого самоврядування виконують вимоги Податкового кодексу України в частині встановлення місцевих податків та отримання доходів бюджету з метою реалізації власних повноважень.
З метою забезпечення єдиного підходу вбачається доцільним установлення ставок орендної плати за землю відповідно до видів цільового призначення земель згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548 на рівні 2020 року.
Враховуючи, що зазначене розпорядження є регуляторним актом та потребує реалізації процедур, передбачених Законом, розроблено проект регуляторного акта – розпорядження керівника Волноваської міської ВЦА «Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності».
Таблиця 1
Інформація щодо розміру надходжень до бюджету відповідних територій
зі сплати оренди землі у 2020 році
Найменування | Надходження | ||
Орендна плата з юридичних осіб (грн.) | Орендна плата з фізичних осіб (грн.) | Загальний розмір надходжень до бюджету, усього (грн.) | |
Волноваська міська рада | 6964056 | 1355361 | 8319417 |
Донська селищна рада | 148146 | 41800 | 189946 |
Бугаська сільська рада | 64950 | 99362 | 164312 |
Валер’янівська сільська рада | 202735 | 100303 | 303038 |
Дмитрівська сільська рада | 16038 | 5667 | 21705 |
Іванівська сільська рада | 41467 | 139181 | 180648 |
Новоандріївська сільська рада | 260805 | 119994 | 380799 |
Прохорівська сільська рада | 131473 | 47389 | 178862 |
Рибінська сільська рада | 260228 | 127078 | 387306 |
Свободненська сільська рада | 96416 | 49179 | 145596 |
Всього | 8186314 | 2085314 | 10 271 628 |
Інформація щодо розміру надходжень до бюджету Волноваської міської ВЦА
зі сплати орендної плати за землю
Найменування | Надходження | |
2021(план) | 2022(прогноз) | |
Розмір надходжень до міського бюджету орендної плати, усього грн. | 11 643 860 | 11 700 000 |
Орендна плата з юридичних осіб | 9 694 960 | 9 700 000 |
Кількість платників орендної плати (юр.осіб) | 92 | 92 |
Орендна плата з фізичних осіб | 1 948 900 | 2 000 000 |
Кількість платників оренди (фіз.осіб) | 249 | 249 |
Прогнозний обсяг надходжень орендної плати на 2022 рік є розрахунковим і може змінюватися від чинників, на які неможливо вплинути (чисельність платників, обов’язковість сплати ними орендної плати – виникнення податкового боргу).
Пільги зі сплати орендної плати надаються з метою:
– зменшення податкового навантаження на підприємства державної форми власності;
– зменшення податкового навантаження на суб’єктів-споживачів послуг, що надаються комунальними підприємствами Волноваської міської ВЦА;
– зменшення дотацій з бюджету Волноваської міської ВЦА.
Проект розпорядження розроблено відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», Податкового Кодексу України з урахуванням Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Держкомзему від 23.07.2010 № 548.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Основні групи (підгрупи) | Так | Ні |
Громадяни | + | – |
Держава | + | – |
Суб’єкти господарювання | + | – |
у тому числі суб’єкти малого підприємництва | + | – |
Ринкові механізми не можуть бути застосовані при адмініструванні податків. Доцільним є втручання держави шляхом делегування органам місцевого самоврядування повноважень з установлення ставок орендної плати на території Волноваської територіальної громади, як це визначено Податковим кодексом України. Отже, установлення ставок орендної плати за землю можливе лише шляхом ухвалення відповідного розпорядження керівника ВЦА.
II. Визначення цілей державного регулювання
Проєкт розпорядження керівника Волноваської міської ВЦА спрямований на розв’язання проблем, визначених в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу.
Прийняття запропонованого регуляторного акта передбачає досягнення наступних цілей:
– створення єдиного підходу до визначення розмірів орендної плати за використання земель комунальної власності одного виду цільового призначення;
- забезпечення суб’єктам господарювання однакових конкурентних умов при наданні земельних ділянок комунальної власності одного виду цільового призначення в оренду;
- визначення єдиних розмірів орендної плати за використання земель комунальної власності одного виду цільового призначення;
- регулювання та планування надходжень до міського бюджету від сплати орендної плати за землі комунальної власності, зростання ефективності використання земельних ресурсів територіальної громади.
Питання залучення 11 700 000 грн. до бюджету Волноваської міської територіальної громади у 2022 році пропонується вирішити шляхом ухвалення розпорядження керівника міської ВЦА з урахуванням вимог чинного законодавства України та в межах повноважень.
Інформація
щодо прогнозованого розміру надходжень із сплати орендної плати за землю
до бюджету Волноваської територіальної громади на 2022 рік
Найменування | Надходження,(грн.) |
2022 рік(прогноз) | |
Розмір надходжень до міського бюджету орендної плати за землю, усього | 11 700 000 |
Орендна плата за землю з юридичних осіб | 9 700 000 |
Кількість платників орендної плати за землю (юр.осіб) | 92 |
Орендна плата за землю з фізичних осіб | 2 000 000 |
Кількість платників оренди землі (фіз.осіб) | 249 |
Прогноз показників розраховано виходячи з планових надходжень орендної плати на 2021 рік. Відповідно до пункту 9 підрозділу 6 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (в редакції Закону України від 23.11.2018 № 2628– VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів») індекс споживчих цін за 2017 – 2023 роки, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується із значенням 100 відсотків.
Вимірювальними індикаторами досягнення цілей регулювання та зменшення масштабів проблеми є:
- кількісні: надходження коштів до бюджету Волноваської міської територіальної громади від орендної плати за землю у розмірі 11 700 000 грн. та чисельність платників орендної плати, на яких поширюватиметься регуляторний акт – 341 особу;
- часовий: дія регуляторного акта –безстроково. Регуляторний акт може бути скасований або в нього внесені зміни в разі зміни чинного законодавства України та за підсумками аналізу відстеження його результативності;
- якісний: забезпечення виконання міських цільових програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
- Визначення альтернативних способів
У ході пошуку альтернативних способів досягнення цілей для проведення оцінки розглядається (розробником акта) як перша альтернатива прийняття даного регуляторного акта (далі – Альтернатива 1) другою альтернативою є неприйняття регуляторного акта (далі – Альтернатива 2)
Вид альтернативи | Опис альтернативи |
Альтернатива 1 | Дана альтернатива є найбільш прийнятною, так як враховує вимоги Бюджетного та Податкового кодексів України, що є особливо актуальним та важливим питанням, дозволить забезпечити стабільні надходження до бюджету Волноваської міської територіальної громади. До бюджету надійде 11 700 000 грн. Прийняття регуляторного акта створить нормативно-правову базу для орендної плати на території Волноваської міської територіальної громади відповідно до Податкового Кодексу України. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. |
Альтернатива 2 | Неприйняття запропонованого регуляторного акта не узгоджуватиметься з вимогами Бюджетного та Податкового кодексів України, зокрема з принципами податкового законодавства України щодо прийняття рішення щорічно. У разі якщо орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про встановлення ставок орендної плати, що є обов’язковим згідно Податкового Кодексу, то плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю. Неприйняття проекту регуляторного акта призведе до невиконання вимог ст. 288 Податкового кодексу України , п. 24 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» |
Примітка: при описі альтернатив використовувались показники надходжень до бюджету від плати за землю.
- Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Дає можливість врегулювати питання:приведення нормативних актів місцевого самоврядування у відповідність до чиного законодавства; – надходження оренди до міського бюджету і можливість фінансування програм громади;- спрощення та удосконалення порядку визначення ставок орендної плати;- здійснення якісного планування та прогнозування надходжень від сплати оренди за землю при формуванні бюджету Волноваської міської громади.До бюджету Волноваської міської територіальної громади надійде орієнтовно 11 700 000 грн. | Незначні організаційні витрати, пов’язані з прийняттям та впроваджен- ням розпорядження. |
Альтернатива 2 | Відсутні | Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Непрямі вигоди полягають у спрямуванні коштів оренди на соціально-економічний розвиток територіальної громади у сумі 11 700 000 грн. | Відсутні |
Альтернатива 2 | Непрямі вигоди полягають у спрямуванні коштів оренди на фінансовий розвиток кожного громадянина окремо | Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник | Великі | Середні | Малі | Мікро | Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць | 15 | 56 | 21 | 72 | 164 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків | 9,2 | 34,1 | 12,8 | 43,9 | 100 |
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Можливість сплачувати орендну плату за обґрунтованими ставками з урахуванням умов господарювання | Затрати часу на отримання інформації про об’єкт оподаткування, ознайомлення з порядком звітування, проведення розрахунку плати за землю та матеріальні витрати на сплату орендної плати до бюджету Волноваської міської територіальної громади. |
Альтернатива 2 | Відсутні | Сплата місцевих податків до бюджету Волноваської міської територіальної громади існуючими ставками . |
Витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта)
Сумарні витрати за альтернативами для суб’єктів господарювання великого і середнього бизнесу
Сумарні витрати за альтернативами | Сума витрат, гривень |
Альтернатива 1. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (додаток 2, рядок 11 таблиці «Витрати на обного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта») | 7486729,9 |
Альтернатива 2. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (додаток 2, рядок 11 таблиці «Витрати на обного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта») | відсутня |
Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію в рамках проведення аналізу регуляторного впливу
Контрольний перелік питань для оцінки регуляторного впливу на конкуренцію
Категорія впливу | Відповідь | |
Так | Ні | |
А. Обмежує кількість або звужує коло постачальниківТакий наслідок може мати місце, якщо регуляторна пропозиція: | + | |
1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг; | + | |
2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимогу погодження підприємницької діяльності із органами влади; | + | |
3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку); | + | |
4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього; | + | |
5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій. | + | |
Б. Обмежує здатність постачальників конкуруватиТакий наслідок може мати, якщо регуляторна пропозиція: | + | |
1. Обмежує здатність підприємців визначити ціни на товари та послуги; | + | |
2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг їх товарів чи послуг; | + | |
3. Встановлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі; | + | |
4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємств порівняно з іншими (зокрема, внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку). | + | |
В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренціїТакий наслідок може місце, якщо регуляторна пропозиція: | + | |
1. Запроваджує режим саморегулювання або спільного регулювання; | + | |
2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізації, ціни та витрати підприємств; | + | |
Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідності інформаціїТакий наслідок маже мати місце, якщо регуляторна процедура: | + | |
1. Обмежує здатність споживачів вирішувати, у кого купувати товар; | + | |
2. Знижує можливість споживачів внаслідок підвищення прямих або непрямих витрат на заміну постачальника; | + | |
3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для прийняття раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів. | + |
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Здійснити вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:
4 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);
3 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);
2 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);
1 – цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) | Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) | Коментарі щодо присвоєння відповідного бала | ||
Альтернатива 1 | 4 | Даний спосіб дає змогу забезпечити досягнення встановлених цілей | ||
Альтернатива 2 | 1 | Даний спосіб не сприяє меті державного регулювання | ||
Рейтинг результативності | Вигоди (підсумок) | Витрати (підсумок) | Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу | |
Альтернатива 1 | Органи місцевого самоврядування: встановлення ставок орендної плати врегулювало питання законодавства, дозволяє отримати надходження у орієнтовній сумі 11 700 000 грн., що дозволяє фінансування покладених на органи власних повноваженьГромадяни: Непрямі вигоди полягають у спрямуванні коштів податку на соціально-економічний розвиток громади Суб’єкти господарювання:Забезпечує прозорість механізму справляння податку, збільшує привабливість,та ефективне використання земельних ділянок, які знаходяться в оренді платників. |
Органи місцевого самоврядування: витрати пов’язані із виконанням розпорядження на його розповсюдження, організацію та контролю за надходженням коштів до бюджету Волноваської міської ВЦАГромадяни: витрати відсутніСуб’єкти господарювання: сплата податку до міського бюджету у сумі 11 700 000 грн. Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатках 2,4 до цього АРВ. | Є найбільш оптимальною серед запропонованих альтернатив, оскільки дає змогу максимально досягнути поставлених цілей державного регулювання. | |
Альтернатива 2 | Органи місцевого самоврядування: відсутніГромадяни:Непрямі вигоди полягають у спрямуванні коштів податку на соціально-економічний розвиток громади.Суб’єкти господарювання: сплата податку за ставками що діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю. | Органи місцевого самоврядування: відзначається неузгодження з вимогами Кодексів, зокрема прийняття розпорядження на рік.Громадяни: ВідсутніСуб’єкти господарювання:сплата місцевих податків до бюджету Волноваської міської ВЦА за існуючими ставками. | На відміну від альтернативи 1 не дає змоги досягнути поставлених цілей державного регулювання | |
Рейтинг | Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи | Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 1 | Для досягнення встановлених цілей державного регулювання, перевага була надана даній альтернативі оскільки проектом розпорядження запропоновано встановлення на законних підставах розмірів ставок орендної плати.Забезпечить стабільні надходження оренди до бюджету Волноваської міської ВЦА у сумі 11 700 000 грн Забезпечує прозорість механізму справляння орендної плати, збільшує привабливість та ефективне використання земельних ділянок, які знаходяться в оренді суб’єктів господарювання. | Проект розпорядження є нормативно – правовим актом, зовнішніми факторами впливу на його дію є внесення змін до Податкового кодексу України або виникнення необхідності в нормативному врегулюванні певних правовідносин. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально- економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит, ресурсів тощо. |
Альтернатива 2 | Альтернатива 2 не дає можливості досягнути поставлених цілей державного регулювання, на відміну від альтернативи 1.У разі не прийняття регуляторного акта не буде дотримана обов’язковість прийняття розпорядження, що є порушенням Бюджетного та Податкового кодексів. | Проект розпорядження є нормативно-правовим актом, зовнішніми факторами впливу на його дію є внесення змін до Податкового кодексу України або виникнення необхідності в нормативному врегулюванні певних правовідносин. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально- економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит, ресурсів тощо). |
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Механізм дії запропонованого регуляторного акта спрямований на врегулювання питання орендної плати за землю на території Волноваської міської ВЦА відповідно до основних положень Податкового Кодексу та зміцнення ресурсної бази бюджету Волноваської громади. Запропонований нормативно-правовий акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме:
– доцільності: використання наданих державою повноважень органу місцевого самоврядування щодо запровадження орендної плати, та нарощування доходної частини бюджету Волноваської громади;
– ефективності: запровадження даного регуляторного акта дасть змогу щорічно отримувати додаткові надходження від орендної плати, за земельні ділянки, які перебувають в оренді суб’єктів господарювання;
– збалансованості: для суб`єктів господарювання, яких стосуватиметься даний регуляторний акт – чітке визначення умов сплати орендної плати, для бюджету – стабільне отримання надходжень даного податку;
– передбачуваності: прийняття даного регуляторного акта дозволить суб`єктам господарювання, які є платниками оренди, створювати довгострокові плани діяльності, а органу місцевого самоврядування – отримати перспективу розвитку на подальші роки;
– принципу прозорості: даний проект розпорядження підлягає оприлюдненню на офіційному сайті Волноваської міської ВЦА http://volnovakha.dn.gov.ua/
– врахування громадської думки: протягом місяця (крім вихідних та святкових днів) з дня опублікування пропозиції та зауваження до них будуть прийматись від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, розробником проекту розпорядження за адресою: 85700, Донецька область, м. Волноваха, вул. Центральна, 88.
Встановлення запропонованих ставок орендної плати з 2022 року є основним механізмом, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів господарьовання не підлягають розрахунку. Адміністрування даного регуляторного акта встановлено нормами Податкового Кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки, не змінюючи їх обчислення сплати та інші адміністративні процедури.
В зв’язку з тим, що питома вага суб’єктів малого підприємництва в загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акта, перевищує 10%, на виконання вимог регуляторного акта для органів виконавчої влади та для суб’єктів малого підприємництва здійснено розрахунок витрат згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва) (додається).
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Регуляторний акт є безстроковим та діє до прийняття нового рішення із можливістю внесення до нього відповідних змін.
Проте, в разі внесення змін до чинного податкового законодавства на державному рівні, що впливатимуть на дію даного регуляторного акта, необхідності зміни розміру ставок оренди, внесення доповнень за потребою до нього будуть вноситись відповідні коригування.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Досягнення визначених цілей шляхом виконання вимог регуляторного акта забезпечить надходження до місцевого бюджету коштів для виконання заходів, передбачених програмами розвитку.
Визначення показників результативності дії регуляторного акта буде проводитись за допомогою статистичного методу.
Для відстеження результативності дії регуляторного акта обрано такі показники:
Назва показника | 2021 рік | 2022 рік | |||
Розмір надходжень до місцевого бюджету орендної плати за землю від всіх платників (грн.) | 11 643 860 | 11 700 000 | |||
Кількість платників податку на яких поширюватиметься регуляторний акт за викл. громадян-платників орендної плати за землю (осіб) | 164 | 164 | |||
Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язані з виконанням вимог акта (грн./год.) | 3482,85 грн/86,4 год | 3482,85 грн/86,4 год | 199,02/ 4,75 год. | 796,10/ 19,0 год. | |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб | Високий |
Даний проект розпорядження підлягає оприлюдненню на офіційному сайті Волноваської міської ВЦА http://volnovakha.dn.gov.ua/.
Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмір мінімальної заробітної плати:
З додатку 2 до методики проведення аналізу впливу регуляторного акту:
8,06 грн. + 4,03 грн.= 12,09 грн. – розмір коштів;
0,2 години+ 0,1години = 0,3 години – розмір часу;
71 одиниць – кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання.
З додатку 4 до методики проведення аналізу впливу регуляторного акту:
8,06 грн.+ 20,16грн. = 28,22гр. – розмір коштів;
0,2 година+ 0,5 години = 0,7 години – розмір часу;
93 одиниць – кількість суб’єктів господарювання мікро- та малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання.
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Стосовно даного регуляторного акта послідовно здійснюватиметься базове та повторне відстеження його результативності шляхом використання статистичних даних.
Відстеження результативності регуляторного акта включає:
– оприлюднення звіту про відстеження результативності;
– базове відстеження результативності буде проводитись з 01.06.2022 року.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись з 01.12.2022 року.
Періодичне відстеження дії регуляторного акта передбачається здійснювати через кожних 3 роки (після проведення повторного відстеження) протягом всього терміну його чинності.
Керівник
військово-цивільної адміністрації І. Лубінець
Додаток 2 до аналізу впливу регуляторного акта |
ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта
Норма робочого часу на 2021 рік при 40 – годинному робочому тижні становить 1994 години. (Рекомендовані норми тривалості робочого часу на 2021 рік надані листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 12.08.2020 № 3501-06/219 «Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2021 рік). Відповідно до статті 50 Кодексу законів про працю України (КЗпП) нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень.
*Розрахунок здійснено з врахуванням основних мінімальних соціальних стандартів у 2021 році відповідно листа Міністерства фінансів України від 13.08.2020 № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проекту місцевого бюджету на 2021 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2022-2023 роки», Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік».
Мінімальна зарплата у місячному розмірі на 01.01.2021 становить 6000,0 грн. у погодинному розмірі – 6000,0 х 12/1994 = 36,11 грн./год, відповідно на 2022 рік становитиме прогнозовано – 6700,0 грн. у погодинному розмірі – 6700 х 12/1994 = 40,32 грн./год.
№ з/п | Витрати | За перший рік (грн.) | Періодичні (за наступний рік)* | За п’ять років (грн.) |
1. | Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
2. | Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків, гривень:- орендна плата за землю | 105434,8 | 105434,8 | 527174,0 |
3. | Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень 0,2 х 40,32 = 8,06 | 8,06 | 8,06 | 40,3 |
4. | Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо) | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
5. | Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
6. | Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень | Незначні (роздрукування та заповнення бланку декларації ) | Незначні (роздрукування та заповнення бланку декларації ) | |
7. | Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень | Не передбачається у зв’язку із тим, що великі та середні підприємства звичайно мають у штаті бухгалтера | Не передбачається у зв’язку із тим, що великі та середні підприємства звичайно мають у штаті бухгалтера | |
8. | Інше (отримання про вимоги регулювання 0,1 х 40,32 = 4,03), гривень | 4,03 | 4,03 | 20,16 |
9. | РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень | 105446,9 | 105446,9 | 527234,5 |
10. | Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць | 71 | 71 | 71 |
11. | Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень | 7486729,9 | 7486729,9 | 37433649,5 |
* Періодичні (за наступний рік) розраховано виходячи з прогнозних надходжень земельного податку на 2022 рік. Відповідно до пункту 9 підрозділу 6 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (в редакції Закону України від 23.11.2018 № 2628– VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів») індекс споживчих цін за 2017 – 2023 роки, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується із значенням 100 відсотків.
**Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмір мінімальної заробітної плати.
Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання
Вид витрат | У перший рік | Періодичні (за наступний рік) | Витрати за п’ять років |
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
Вид витрат | Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік) | Витрати за п’ять років | |
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів):- земельний податок | 7486729,9 | 37433649,5 |
Вид витрат | Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік) | Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік) | Разом за рік | Витрати за п’ять років** |
Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу) 0,2х40,32=8,06грн | 8,06 | 0,0 | 8,06 | 40,32 |
Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо) | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/ обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо) | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
* Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).
**Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.
Вид витрат | За рік (стартовий) | Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за п’ять років | |
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо) | Незначні (роздрукування та заповнення бланку декларації на 4 аркушах) | Незначні | Незначні | |
Вид витрат | Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік) | Витрати за п’ять років |
||
Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу | Не передбачається у зв’язку із тим, що великі та середні підприємства звичайно мають у штаті бухгалтера | 0,0 | ||
Керівник
військово-цивільної адміністрації І. Лубінець
Додаток 4
до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта
ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)
- Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 29 березня 2021 р. по 23 квітня 2021 р.
№ з/п | Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (Інтернет – форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) | Кількість учасників консультацій, осіб | Основні результати консультацій (опис) |
1. | В телефонному режимі | 10 | Отримання інформації та пропозицій. |
2. | Онлайн спілкування | 4 | Отримання інформації та пропозицій. |
Конструктивний діалог з платниками та скоординовані дії сприяють наповненню місцевого бюджету, що у кінцевому підсумку працює на громаду та дає позитивні результати. Прозорість та ефективність використання бюджетних коштів – це сигнал платникам, що їх податки витрачаються на розвиток громади.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004р. № 308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», отримали інформацію від суб’єктів господарської діяльності, яка використана при проведенні М- тесту в межах підготовки аналізу регуляторного впливу.
- Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
- кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 93 (одиниць), у тому числі малого підприємництва – 21 (одиниць) та мікропідприємства – 72 (одиниць);
- питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 56,7 (відсотків) (відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання» додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).
- Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
№з/п | Найменування оцінки | У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) | Періодичні (за наступний рік)* | Витрати за п’ять років |
||
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання | ||||||
1. | Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
2. | Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
3. | Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали) | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
4. | Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
5. | Податки та збори:Орендна плата за землю | 30026,28 | 30026,28 | 150131,39 | ||
6. | Разом, гривеньФормула:(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) | 30026,28 | 30026,28 | 150131,39 | ||
7. | Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць | 93 | ||||
8. | Сумарно, гривеньФормула:відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7) | 2792444,04 | 2792444,04 | 13962220,2 | ||
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування* Періодичні за (наступний рік) розраховано виходячи з прогнозних надходжень земельного податку на 2022 рік. Відповідно до пункту 9 підрозділу 6 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (в редакції Закону України від 23.11.2018 № 2628– VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів») індекс споживчих цін за 2017 – 2023 роки, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується із значенням 100 відсотків.**Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмір мінімальної заробітної плати: | ||||||
Розрахункова чисельність суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 93 особи (дані наведені в таблиці (Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання) до аналізу регуляторного впливу проекту розпорядження керівника Волноваської міської ВЦА «Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності». Розрахунок вартості 1 людино-години: для розрахунку витрат використовується: Норма робочого часу на 2021 рік при 40 – годинному робочому тижні становить 1994 години. (Рекомендовані норми тривалості робочого часу на 2021 рік надані листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 12.08.2020 № 3501-06/219 «Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2021 рік). Відповідно до статті 50 Кодексу законів про працю України (КЗпП) нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень.*Розрахунок здійснено з врахуванням основних мінімальних соціальних стандартів у 2021 році відповідно листа Міністерства фінансів України від 13.08.2020 № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проекту місцевого бюджету на 2021 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2022-2023 роки», Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік».Мінімальна зарплата у місячному розмірі на 01.01.2021 становить 6000,0 грн. у погодинному розмірі – 6000,0 х 12/1994 = 36,11 грн./год, відповідно на 2022 рік становитиме прогнозовано – 6700,0 грн. у погодинному розмірі – 6700 х 12/1994 = 40,32 грн./год. | ||||||
9. | Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулюванняФормула: витрати часу на отримання інформації про регулювання отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм(0,2 годин х 40,32 грн. х 1форм = 8,06 | 8,06 | 0,0 | 40,3 | ||
10. | Процедури організації виконання вимог регулювання Формула: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
11. | Процедури офіційного звітування (витрати часу з підготовки та подання декларації)Формула: витрати часу з підготовки та подання декларації = 0,5 год. х 40,32 грн. = 20,16 грн. | 20,16 грн. | 20,16 | 100,8 | ||
12. | Процедури щодо забезпечення процесу перевірокФормула: витрати часу на забезпечення процесу перевірок контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночну кількість перевірок за рік | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
13. | Інші процедури (уточнити) | 0,0 | – | – | ||
14. | Разом, гривень.Формула:(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13) | 28,22 | 28,22 | 141,1 | ||
15. | Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць | 93 | 93 | 93 | ||
16. | Сумарно, гривень(рядок 14 х рядок 15), | 2624,46 | 2624,46 | 13122,3 | ||
Кількість суб’єктів господарювання малого підприємництва, на яких буде поширено регулювання наведено в таблиці Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання до аналізу регуляторного впливу проекту розпорядження керівника Волноваської міської ВЦА «Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності». Для розрахунку витрат використовується: Норма робочого часу на 2021 рік при 40 – годинному робочому тижні становить 1994 години. (Рекомендовані норми тривалості робочого часу на 2021 рік надані листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 12.08.2020 № 3501-06/219 «Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2021 рік). Відповідно до статті 50 Кодексу законів про працю України (КЗпП) нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень.
*Розрахунок здійснено з врахуванням основних мінімальних соціальних стандартів у 2021 році відповідно листа Міністерства фінансів України від 13.08.2020 № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проекту місцевого бюджету на 2021 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2022-2023 роки», Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік».
Мінімальна зарплата у місячному розмірі на 01.01.2021 становить 6000,0 грн. у погодинному розмірі – 6000,0 х 12/1994 = 36,11 грн./год, відповідно на 2022 рік становитиме прогнозовано – 6700,0 грн. у погодинному розмірі – 6700 х 12/1994 = 40,32 грн./год.
- Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
№ з/п | Показник | Перший рік регулювання (стартовий) | За п’ять років |
1. | Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання | 2792444,04грн. (дані рядка 8 пункту 3 цього додатка) | 13962220,2грн. (дані рядка 8 пункту 3 цього додатка) |
2. | Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування | 2624,46 грн. (дані рядка 16 пункту 3 цього додатка) | 13122,3 грн. (дані рядка 16 пункту 3 цього додатка) |
3. | Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання | 2795068,5 грн (сума рядків 1 та 2 цієї таблиці) | 13975342,5 грн. (сума рядків 1 та 2 цієї таблиці) |
4. | Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва | 0,0 («Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва» цього додатка) | 0,0 грн.(«Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва» цього додатка |
5. | Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання | 2795068,5грн. (сума рядків 3 та 4 цієї таблиці) | 13975342,5 грн. (сума рядків 3 та 4 цієї таблиці) |
- На основі аналізу визначено, що зазначена сума платежів є прийнятною для суб’єктів малого підприємництва, а впровадження компенсаторних (пом’якшувальних ) процедур не потрібно.
Чинне податкове законодавство передбачає пряме регулювання питань порядку, строків, звітування та сплати місцевих податків (визначається виключно нормами Податкового кодексу України).
Таким чином, Волноваська міська ВЦА не має повноважень щодо встановлення пом’якшувальних заходів з адміністративних процедур з регулювання. Застосування даних заходів можливе тільки за умов внесення змін до податкового законодавства України.
Керівник
військово-цивільної адміністрації І. Лубінець