УКРАЇНА
ВОЛНОВАСЬКА МІСЬКА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ ВОЛНОВАСЬКОГО РАЙОНУ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
КЕРІВНИКА ВОЛНОВАСЬКОЇ МІСЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
Про встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців на території Волноваської міської військово-цивільної адміністрації
У зв’язку із створенням Волноваської міської територіальної громади, відповідно до статей 7, 10, 12, 293 Податкового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 710-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Донецької області», керуючись пунктом 6 частини 1 статті 4 Закону України «Про військово-цивільні адміністрації»:
- Встановити єдиний податок на території Волноваської міської військово-цивільної адміністрації.
- Ставки єдиного податку становлять:
- Для платників першої групи – 10 відсотків від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року (додаток 1);
- Для платників другої групи – 20 відсотків від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (додаток 2);
Ставки єдиного податку для першої та другої групи платників єдиного податку застосовуються з особливостями, встановленими вимогами пунктів 293.4, 293.6, 293.7 та 293.8 статті 293 Податкового кодексу України.
- Встановити елементи єдиного податку:
- платниками податку є суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, визначені підпунктами 1) та 2) пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України;
- об’єкт оподаткування: для платників єдиного податку першої групи відповідно до підпункту 1) пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України; для платників єдиного податку другої групи відповідно до підпункту 2) пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України;
- база оподаткування для платників єдиного податку першої та другої групи платників єдиного податку визначається відповідно до пункту 293.1 статті 293 Податкового кодексу України;
- порядок обчислення податку встановлюється відповідно до пункту 295.2, 295,5 та 295.8 статті 295 Податкового кодексу України з урахуванням особливостей, визначених статтею 297 Податкового кодексу України.
- податковий період встановлюється відповідно до статті 294 Податкового кодексу України;
- строк та порядок сплати податку визначаються відповідно до пунктів 295.1, 295.4, 295.7 статті 295 Податкового кодексу України з урахування особливостей, визначених статтею 297 Податкового кодексу України;
- строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку визначено пунктами 296.2, 296.4, підпунктом 296.5.1 пункту 296.5 статті 296 Податкового кодексу України з урахуванням особливостей, визначених статей 297 Податкового кодексу України.
- Розпорядження набуває чинності з 01.01.2022 року.
- Оприлюднити розпорядження на офіційному веб-сайті Волноваської міської військово-цивільної адміністрації Волноваського району Донецької області.
- Копію розпорядження направити до ГУ ДПС у Донецькій області.
- Контроль за виконанням даного розпорядження – залишаю за собою.
Керівник міської
військово-цивільної адміністрації І.Лубінець
Додаток 1
до розпорядження Волноваської міської
військово-цивільної адміністрації
від_________№________
Ставки
єдиного податку для фізичних осіб-підприємців
першої групи платників єдиного податку
№ | КВЕД | Вид діяльності | Ставка єдиного податку, % (ставка встановлена у відсотках до розміру прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня податкового (звітного) року) |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | 13.91 | Виготовлення та в’язання трикотажних виробів за індивідуальним замовленням | 10 |
2 | 13.93 | Послуги з ремонту та реставрації килимів та килимових виробів | |
3 | 14.11 | Виготовлення виробів із шкіри за індивідуальним замовленням | 10 |
4 | 14.13 | Виготовлення головних уборів за індивідуальним замовленням | 10 |
5 | 14.39 | Послуги з ремонту трикотажних виробів | 10 |
6 | 15.12 | Виготовлення шкіряних галантерейних та дорожніх виробів за індивідуальним замовленням;
Послуги з ремонту шкіряних галантерейних та дорожніх виробів |
10 |
7 | 15.20 | Виготовлення взуття за індивідуальним замовленням;
Додаткові послуги до виготовлення виробів за індивідуальним замовленням |
10 |
8 | 33.11 | Виготовлення металовиробів за індивідуальним замовленням | 10 |
9 | 33.13 | Послуги з ремонту радіотелевізійної та іншої аудіо- і відеоапаратури | 10 |
10 | 43.32 | Виготовлення теслярських та столярних виробів за індивідуальним замовленням | 10 |
11 | 47.81 | Роздрібна торгівля з лотків та на ринках харчовими продуктами, напоями без тютюну | 10 |
12 | 47.82 | Роздрібна торгівля з лотків та на ринках;
Текстильними виробами, одягом та взуттям |
10 |
13 | 47.89 | Роздрібна торгівля з лотків та на ринках іншими товарами | 10 |
14 | 56.29 | Інша діяльність із постачання готової їжі | 10 |
15 | 74.20 | Діяльність у сфері фотографії | 10 |
16 | 82.19 | Послуги з виконання фоторобот | 10 |
17 | 95.22 | Послуги з ремонту електропобутової техніки та інших побутових приладів | 10 |
18 | 95.24 | Послуги з ремонту, реставрації та поновлення меблів | 10 |
19 | 95.25 | Ремонт годинників і ювелірних виробів | 10 |
20 | 95.29 | Ремонт інших побутових виробів і предметів особистого вжитку;
Послуги з ремонту взуття; Послуги з ремонту одягу та побутових текстильних виробів Послуги з ремонту велосипедів; Послуги з технічного обслуговування і ремонт музичних інструментів; Прокат речей особистого користування та побутових товарів |
10 |
21 | 96.02 | Надання послуг перукарнями та салонами краси | 10 |
22 | 97.00 | Діяльність домашніх господарств як роботодавців для домашньої прислуги | 10 |
Керівник міської
військово-цивільної адміністрації І.Лубінець
Додаток 2
до розпорядження Волноваської міської
військово-цивільної адміністрації
від___________№______________
Ставки
єдиного податку для фізичних осіб-підприємців
другої групи платників єдиного податку
Керівник міської
військово-цивільної адміністрації І.Лубінець
Аналіз регуляторного впливу
до проєкту регуляторного акта – розпорядження Волноваської міської військово-цивільної адміністрації
«Про встановлення ставки єдиного податку для фізичних осіб – підприємців на території Волноваської міської військово-цивільної адміністрації»
І. Визначення проблеми яку пропонується вирішити шляхом державного регулювання
Військово-цивільні адміністрації населених пунктів – це тимчасові державні органи, що здійснюють на територіях відповідних територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України, повноваження сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, сільських, селищних, міських голів та інші повноваження. Військово-цивільні адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження із: встановлення ставок місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України, якщо відсутнє рішення відповідної ради з цих питань.
Податковий кодекс України є законодавчим актом, який регулює відносини, що виникають у процесі встановлення та скасування податків та зборів в Україні, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 12.3. статті 12 Податкового кодексу України сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень.
Відповідно до підпункту 12.3.3. сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, надсилають у десятиденний строк з дня прийняття рішень, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлених місцевих податків та/або зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів, до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та/або зборів, в електронному вигляді інформацію щодо ставок та податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України, та копії прийнятих рішень про встановлення місцевих податків та/або зборів та про внесення змін до таких рішень.
Якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення.
Відповідно до підпункту 12.3.4. пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Враховуючи зміни в адміністративно-територіальному устрої Донецької області, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 року № 710-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Донецької області», визначена Волноваська міська територіальна громада (далі – територіальна громада), з адміністративним центром – місто Волноваха, до складу території територіальної громади входять Волноваська міська, Донська селищна, Бугаська, Дмитрівська, Валер’янівська, Іванівська, Новоандріївська, Прохорівська, Рибинська, Свободненська сільські ради.
Рішеннями Волноваської міської ради від 08.06.2011 року № 6/8-171 «Про встановлення місцевих податків і зборів та затвердження Положень про місцеві податки і збори» (зі змінами і доповненнями: від 15.06.2012 № 6/19-550, від 21.06.2013 № 6/30-873,від 27.01.2015 № 6/49-1306, від 22.01.2016 № 6/66-1586,від 19.02.2016 № 6/67-1594, від 23.12.2016 № 6/83-1886, від 10.01.2017 № 6/84-1890), Свободненської сільської ради від 01.07.2020 № VI/81-435 «Про місцеві податки і збори», Прохорівської сільської ради від 08.07.2020 № VI/83-342 «Про місцеві податки і збори на 2021 рік», Бугаської сільської ради від 13.07.2020 № VI/85-625 «Про місцеві податки на 2021 рік», Донської селищної ради від 14.03.2018 № VI/79-618 «Про внесення змін до рішення селищної ради від 24.06.2011 № VI/7-74 «Про місцеві податки та збори», Іванівської сільської ради від 06.05.2020 № VI/41-294 «Про місцеві податки і збори», Валер’янівської сільської ради від 18.06.2020 № VI/88-467 «Про внесення змін до рішення сільської ради від 22.05.2018 № УІ/74-383 «Про внесення змін до рішення сільської ради від 15.01.2015 № УІ/37-240 «Про встановлення місцевих податків та зборів», Рибинської сільської ради від 16.06.2020 № VI/112-823 «Про місцеві податки та збори», Дмитрівської сільськоі ради від 16.04.2020 № VI/77-490 «Про подовження дії рішення Дмитрівської сільської ради від 11.07.2011 року № VI/7-67 «Про ставки місцевих податків та зборів», Новоандріївської сільської ради від №VІІ/47-261 від 10.07.2019 «Про продовження Положення про єдиний податок та Положення на транспортний податок на території сільської ради» встановлені ставки єдиного податку на 2021 рік.
Виходячи з цього, з метою безумовного виконання законодавства, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення дохідної частини бюджету територіальної громади, виконання основних показників економічного і соціального розвитку громади, необхідно затвердити розпорядження «Про встановлення ставки єдиного податку для фізичних осіб – підприємців на території Волноваської міської військово-цивільної адміністрації».
Проблема, яку пропонується розв’язати – наповнення дохідної частини бюджету, шляхом врегулювання справляння єдиного податку на території Волноваської міської військово-цивільної адміністрації, а саме розповсюдження дії рішення на території, які увійшли до складу Волноваської міської територіальної громади, визначення на законних підставах розміру ставок єдиного податку відповідно до Податкового кодексу України.
Причиною виникнення проблеми є збільшення за останні 3 роки ціни на газ, тверде паливо, на електроенергію, зростання розміру мінімальної заробітної плати, витрати на фінансування об’єктів, які утримуються за рахунок коштів бюджету, витрати на реалізацію соціальних та інфраструктурних проектів на території територіальної громади. В той же час надходження до загального фонду бюджету від сплати місцевих податків і зборів не дає змоги вирішувати в повній мірі всі проблеми на території громади.
Перед військово-цивільною адміністрацією постає проблема вирішення питання щодо збільшення надходжень до бюджету, шляхом використання своїх повноважень, а саме встановлення ставок податку, що будуть діяти на території Волноваської міської військово-цивільної адміністрації.
Враховуючі норми Бюджетного та Податкового кодексу України територіальна громада має до 15 липня затвердити рішення про встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців, які будуть діяти на території Волноваської міської військово-цивільної адміністрації.
Оцінка важливості проблеми:
Проблема, яку пропонується вирішити є дуже важливою для територіальної громади. Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення.
Згідно з бюджетним законодавством єдиний податок є одним з джерел надходжень загального фонду місцевого бюджету, за рахунок якого забезпечується виконання соціально – економічного та культурного розвитку міста, реалізується ряд місцевих, цільових программ.
Прийняття рішення з даного питання необхідно для прозорого та ефективного встановлення місцевих податків та зборів, здійснення необхідного контролю за повнотою проведення платежів.
У разі неприйняття розпорядження про встановлення ставок єдиного податку, що є обов’язковим відповідно до ст.12 Податкового кодексу України, податок справлятиметься із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування єдиного податку.
Прийняття цього регуляторного акту дасть можливість встановлення єдиного податку, порядку здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати відповідного податку.
Важливість проблеми при затвердженні єдиного податку полягає в тому, щоб поповнити місцевий бюджет та спрямувати отриманні кошти від сплати податку на вирішення соціальних проблем та покращення інфраструктури ВЦА.
Відповідно до статей 291, 293 Податкового кодексу України органами місцевого самоврядування розміри ставок єдиного податку встановлюються для суб’єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності. Належать до таких груп платників єдиного податку:
- Перша група – фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торгівельних місць на ринках та /або проводять господарську діяльність з наданням побутових послуг населенню (визначених статтею 291.7) і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 002,0 тис. грн.;
- Друга група – фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових (визначених статтею 291.7), платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
- не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10;
- обсяг доходу не перевищує 5 004,0 тис. грн.
Очікувані надходження до місцевого бюджету від платників єдиного податку І–ІІ груп прогнозуються близько: 2021рік – 5 654,184 тис. грн., 2022 рік – 6 972,703 тис. грн., 2023 рік – 7 471,478 тис. грн.
Основні групи, на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) | Так | Ні |
Громадяни | + | |
Держава | + | |
Суб’єкти господарювання, | + | |
у тому числі суб’єкти малого підприємництва* | + |
*- Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив становить 100%.
Відповідно до чинного законодавства повноваження щодо встановлення місцевих податків є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування. Застосування регуляторної процедури не має альтернативи, проблема встановлення єдиного податку не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів.
Таким чином, для встановлення єдиного податку з 01.01.2022 року, вказана проблема потребує розв’язання шляхом прийняття розпорядження керівника Волноваської міської ВЦА «Про встановлення ставки єдиного податку для фізичних осіб – підприємців на території Волноваської міської військово-цивільної адміністрації» з урахуванням змін Податкового кодексу України та дотримання регуляторної процедури.
ІІ. Цілі державного регулювання
Основними цілями прийняття регуляторного акту є:
– виконання вимог чинного законодавства;
– врегулювання правовідносин між ВЦА та суб’єктами господарювання в процесі нарахування та сплати єдиного податку;
– можливість визначення обсягу надходжень до бюджету територіальної громади за рахунок надходжень від сплати єдиного податку;
Питання залучення 6 972,703 тис. грн. до бюджету територіальної громади у 2022 році пропонується вирішити шляхом ухвалення розпорядження керівника ВЦА з урахуванням вимог чинного законодавства України та в межах повноважень, делегованих органам місцевого самоврядування.
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення
цілей
- Визначення альтернативних способів
У ході пошуку альтернативних способів досягнення цілей для проведення оцінки розглядається (розробником акта) як перша альтернатива не прийняття даного регуляторного акта (далі – Альтернатива 1), друга альтернатива є прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з середніми ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи (далі – Альтернатива 2), третя альтернатива є прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І–ІІ групи (далі–Альтернатива 3).
Вид альтернати | Опис альтернативи |
Альтернатива 1
(не прийняття регуляторного акту) |
Неприйняття запропонованого регуляторного акта не узгоджуватиметься з вимогами Бюджетного та Податкового кодексів України, зокрема з принципами податкового законодавства України щодо прийняття рішення щорічно. У разі якщо міська рада не прийняла рішення про встановлення ставок єдиного податку, що є обов’язковим згідно Податкового Кодексу, то сплата єдиного податку справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування ставок єдиного податку. Частково негативний вплив буде завдано територіальній громаді, оскільки відсутність запланованих надходжень до бюджету ставить під загрозу виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, тощо. Неприйняття проекту регуляторного акта призведе до невиконання вимог п. 10.21ст. 10 Податкового кодексу України, п. 6 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про військово-цивільні адміністрації». |
Альтернатива 2
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з середніми ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи) |
Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з середніми ставками для платників єдиного податку:
– для І групи складає 5% до прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року; – для ІІ групи складає 10% до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. Встановлення податку забезпечить виконання вимог Податкового кодексу України та збільшення надходжень до місцевого бюджету, але не достатньо, щоб забезпечити належне фінансування заходів програм соціально-економічного та культурного розвитку міської громади. Бюджет територіальної громади в 2022 році отримає кошти в сумі – 3 486,352 тис. грн., відповідно у 2023 році – 3 735,739 тис. грн. (табл.3) |
Альтернатива 3
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи) |
Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку:
– для І групи складе 10% до прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року; – для ІІ групи складе 20% до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. Встановлення податку забезпечить виконання вимог Податкового кодексу України та збільшення надходжень до місцевого бюджету. Що в свою чергу призведе до належного фінансування заходів програми соціально-економічного та культурного розвитку громади. Бюджет міської громади в 2022 році отримає кошти в сумі – 6 972,703 тис. грн., відповідно у 2023 році – 7 471,478 тис. грн. (табл.6) |
- Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.
Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1
(не прийняття регуляторного акту) |
Відсутні. Якщо керівник ВЦА не ухвалює рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими, то відповідно до підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Кодексу сплата єдиного податку буде справлятися із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосування плати. | Відсутні |
Альтернатива 2
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з середніми ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи) |
Забезпечить надходження коштів до місцевого бюджету, але не достатнього розміру для фінансування заходів програми соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади. Надходження до бюджету в 2022 році складуть прогнозовано близько 3 486,352 тис. грн., відповідно у 2023 році – 3 735,739 тис. грн. (табл.3) Але надходження 2022 року відповідно і 2023 року значно менші ніж планується отримати у 2021 році – 5 654,184 тис. грн. (табл.3) | Відсутні |
Альтернатива 3
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи) |
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання, приведення нормативних актів місцевого самоврядування у відповідність до чинного законодавства, здійснення якісного планування та прогнозування надходжень від сплати єдиного податку при формуванні бюджету Волноваської міської територіальної громади, сталість надходжень до місцевого бюджету, а також належне фінансування заходів програми соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади. Прогнозне надходження до місцевого бюджету в 2022 році 6 972,703 тис. грн., відповідно у 2023 році – 7 471,478 тис. грн. (табл.6) | Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1
(не прийняття регуляторного акту) |
Непрямі вигоди полягають у спрямуванні коштів податку на заходи соціально-економічний розвиток громади | Відсутні |
Альтернатива 2
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з середніми ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи) |
Недоотримання коштів до місцевого бюджету, що призведе до недостатнього рівня фінансування заходів програми соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади. Надходження до бюджету в 2022 році складуть прогнозовано близько 3 486,352 тис. грн., відповідно у 2023 році – 3 735,739 тис. грн. (табл.3) Але надходження 2022 року, відповідно і 2023 року значно менші ніж планується отримати у 2021 році – 5 654,184 тис. грн. (табл.3) | Відсутні |
Альтернатива 3
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи) |
Фінансування заходів програми соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади за рахунок коштів з місцевого бюджету на достатньому рівні. Прогнозне надходження до місцевого бюджету в 2022 році 6 972,703 тис. грн., відповідно у 2023 році – 7 471,478 тис. грн. (табл.6) | Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник | Великі | Середні | Малі | Мікро | Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць | – | – | – | 520 (ФОП) | 520 |
Питома вага групи у загальній кількості, % | – | – | – | 100 | 100 |
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1
(не прийняття регуляторного акту) |
Відсутні. | Відстуні. |
Альтернатива 2
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з середніми ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи) |
Дотримання вимог чинного законодавства. Збалансування інтересів платників податку та ВЦА. Зменшення податкового навантаження на платників (суб’єктів господарювання) за рахунок встановлення середніх ставок.
|
Часові витрати на отримання інформації щодо змін у оподаткуванні, адміністративні витрати прямі матеріальні витрати на сплату єдиного податку суб’єктами господарювання, які підпадають під дію регулювання.
Суб’єкти господарювання будуть сплачувати в 2022 році єдиний податок за ставками 5% від прожиткового мінімуму для І групи – 1488,6 грн., відповідно в 2023 році-1610,4 грн, за ставками 10% від мінімальної заробітної плати для ІІ групи в 2022 – 8040,0 грн. 2023 рік – 8611,2 (таб.3) |
Альтернатива 3
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи) |
Сплата єдиного податку за обґрунтованими ставками. Відкритість процедури регулювання, прозорість дій органу місцевого самоврядування. | Суб’єкти господарювання будуть сплачувати в 2022 році єдиний податок за ставками 10% від прожиткового мінімуму для І групи – 2977,2 грн., відповідно в 2023 році-3220,8 грн, за ставками 20% від мінімальної заробітної плати для ІІ групи в 2022 – 16080,0 грн. 2023 рік – 17222,4 (табл.6) |
Контрольний перелік питань для оцінки регуляторного впливу на конкуренцію
Категорія впливу | Відповідь | |
Так | Ні | |
А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників
Такий наслідок може мати місце, якщо регуляторна пропозиція: |
+ | |
1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг; | + | |
2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимогу погодження підприємницької діяльності із органами влади; | + | |
3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку); | + | |
4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього; | + | |
5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій. | + | |
Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати
Такий наслідок може мати, якщо регуляторна пропозиція: |
+ | |
1. Обмежує здатність підприємців визначити ціни на товари та послуги; | + | |
2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг їх товарів чи послуг; | + | |
3. Встановлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі; | + | |
4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємств порівняно з іншими (зокрема, внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку). | + | |
В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції
Такий наслідок може місце, якщо регуляторна пропозиція: |
+ | |
1. Запроваджує режим саморегулювання або спільного регулювання; | + | |
2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізації, ціни та витрати підприємств; | + | |
Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідності інформації
Такий наслідок може мати місце, якщо регуляторна процедура: |
+ | |
1. Обмежує здатність споживачів вирішувати, у кого купувати товар; | + | |
2. Знижує можливість споживачів внаслідок підвищення прямих або непрямих витрат на заміну постачальника; | + | |
3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для прийняття раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів. | + |
ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.
Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:
4- цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);
3- цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);
2- цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);
- цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) | Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) | Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 3
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи) |
4 | Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.
Збільшення податкового навантаження на одного суб’єкта господарювання проти 2021 року складе у 2022 році: – для І групи платників податку на 253,2 грн., – для ІІ групи платників податку на 3120,0 грн. Відповідно у 2023 році: – для І групи платників податку на 496,8 грн., – для ІІ групи платників податку на 4262,4 грн. При цьому доходна частина місцевого бюджету в 2022 збільшиться проти 2021 року на 1 318 519,2 грн., відповідно в 2023році – на 1 817 294,4 грн. (табл.6) |
Альтернатива 2
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з середніми ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи) |
3 | Податкове навантаження на суб’єктів господарювання проти 2021 року зменшується в 2022 році:
– на 1235,4 грн. для платників І групи; – на 4 920,0 грн. для платників ІІ групи відповідно в 2023 році: – на 1113,6 грн. для платників І групи; – на 4 348,8 грн. для платників ІІ групи (табл.3) Прогнозне надходження до місцевого бюджету у 2022 році зменшиться проти 2021 року на 2 167 832,4 грн. відповідно у 2023 – на 1 918 444,8 грн. (табл.3) При цьому забезпечення виконання бюджетних програм буде недостатньо профінансовано. |
Альтернатива 1
(не прийняття регуляторного акту) |
1 | Даний спосіб не сприяє меті державного регулювання. |
Рейтинг результативності | Вигоди (підсумок) | Витрати (підсумок) | Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 3
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи) |
Сплата єдиного податку за обґрунтованими ставками. Відкритість процедури регулювання, прозорість дій органу місцевого самоврядування.
Поповнення доходної частині місцевого бюджету за рахунок надходжень від сплати єдиного податку в розмірі 6 972,703 тис. грн. в 2022 році, відповідно в 2023 році– 7 471,478 тис. грн. (табл.6). Це сприятиме належному фінансуванню заходів програми соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади.
|
Суб’єкти господарювання І-ІІ груп будуть сплачувати податок за максимальними ставками згідно рішення керівника ВЦА без погіршення умов для розвитку мікробізнесу. Збільшення податкового навантаження на одного ФОП проти 2021року у 2022 році складе:
– для І групи платників податку на 253,2 грн., – для ІІ групи платників податку на 3 120,0 грн., відповідно у 2023 році складе: – для І групи платників податку на 496,8 грн., – для ІІ групи платників податку на 4 262,4 грн. (табл.6) |
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей. |
Альтернатива 2
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з середніми ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи) |
Податкове навантаження на суб’єктів господарювання проти 2021 року зменшується
в 2022 році: – на 1 235,4 грн. для платників І групи; – на 4 920,0 грн. для платників ІІ групи в 2023 році зменшується проти 2021 року: – на 1 113,6 грн. для платників І групи; – на 4 348,8 грн. для платників ІІ групи (табл.3). Поповнення доходної частині місцевого бюджету за рахунок надходжень від сплати єдиного податку прогнозовано в 2022 році в розмірі до 3 486,352 тис. грн., відповідно в 2023 році – до 3 735,739 тис. грн. (табл.3). Надходження від сплати податку проти 2021 року зменшиться: у 2022 року на 2 167,832 тис. грн., відповідно у 2023 році на 1 918,445 тис. грн. (табл.3) |
Поповнення доходної частині місцевого бюджету за рахунок надходжень від сплати єдиного податку в 2022 році прогнозовано в розмірі 3 486,352 тис. грн., відповідно в 2023 році 3 486,352 тис. грн (табл.3). Надходження від сплати податку проти 2021 року зменшиться у 2022 році на 2 167,832 тис. грн., відповідно у 2023 році на 1 918,445 тис. грн. (табл.3)
Прогнозована сплата до бюджету в 2022 році складає 3 486,352 тис. грн., що на 3 486,352 тис. грн. менше альтернативи 3 та відповідно в 2023 році складає 3 735,739 тис. грн., що на 3 735,739 тис. грн. менше альтернативи 3. Це сприятиме неналежному фінансуванню заходів програми соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади, ряду місцевих, цільових программ. |
Незначне зменшення податкового навантаження на суб’єктів господарювання
унеможливить виконання заходів програми соціально–економічного та культурного розвитку території територіальної громади, ряду місцевих, цільових программ. |
Альтернатива 1
(не прийняття регуляторного акту) |
Для органів місцевого самоврядування: відсутні
Для громадян непрямі вигоди полягають у спрямуванні коштів податку на соціально–економічний розвиток громади |
Відзначається неузгодження з вимогами Кодексів, зокрема прийняття рішення на рік.
Для громадян –відсутні. Сплата місцевих податків до бюджету громади за існуючими ставками. |
На відміну від альтернативи 2 та 3 не дає змоги досягнути поставлених цілей державного регулювання |
Рейтинг | Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи | Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта. |
Альтернатива 3
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи) |
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акту забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.
Сплата єдиного податку за обґрунтованими ставками. Відкритість процедури регулювання, прозорість дій органу місцевого самоврядування. Поповнення доходної частині місцевого бюджету в 2022 році за рахунок надходжень від сплати єдиного податку прогнозовано в розмірі до 6 972,703 тис. грн., в 2023 році складе 7 471,478 тис. грн. (табл.6) сприятиме належному фінансуванню заходів програми соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади, ряду місцевих, цільових программ |
Зміни у Податковому кодексі України, зниження платоспроможності платників податків, зменшення кількості суб’єктів господарювання. Політична та економічна ситуація в країні. |
Альтернатива 2
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з середніми ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи) |
Незначне зменшення податкового навантаження за рік проти 2021 року у 2022 році на суб’єктів господарювання на 1 235,4 грн. для платників І групи, на 4 920,0 грн. для платників ІІ групи та відповідно у 2023 на 1 113,6 грн. для платників І групи, на 4 348,8 грн. для платників ІІ групи (табл.3) призведе до недостатнього фінансування заходів програми соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади, ряду місцевих, цільових программ.
Надходження від сплати податку проти 2021 року зменшиться: у 2022 році на 2 167,832 тис. грн., у 2023 році на 1 918,445 тис. грн. (табл.3) Прогнозована сплата до бюджету в 2022 році складе 3 486,352 тис. грн., що на 3 486,352 тис. грн. менше альтернативи 3. Відповідно надходження в 2023 році – 3 735,739 тис. грн., що на 3 735,739 тис. грн. менше альтернативи 3. Це сприятиме неналежному фінансуванню програми соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади, ряду місцевих, цільових програм та не забезпечить розвиток місцевості. |
Зміни у Податковому кодексі України. Політична та економічна ситуація в країні. |
Альтернатива 1
(не прийняття регуляторного акту) |
Не дає можливості досягнути поставлених цілей державного регулювання, на відміну від альтернативи 2,3.
У разі не прийняття регуляторного акта не буде дотримана обов’язковість прийняття рішення що є порушенням Бюджетного та Податкового кодексів. |
Проект рішення є нормативно-правовим актом, зовнішніми факторами впливу на його дію є внесення змін до Податкового кодексу України або виникнення необхідності в нормативному врегулюванні певних правовідносин. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит, ресурсів тощо. |
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми.
Даним регуляторним актом передбачається встановлення на території Волноваської міської ВЦА порядку сплати єдиного податку. Зазначену проблему планується розв’язати шляхом:
- Розробки проєкту розпорядження керівника ВЦА «Про встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців на території Волноваської міської військово-цивільної адміністрації» та аналізу регуляторного впливу до нього.
- Проведення консультацій з суб’єктами господарювання.
- Оприлюднення проєкту розпорядження з аналізом регуляторного впливу та отримання пропозицій та зауважень. Проєкт розпорядження оприлюднюється на офіційному сайті Волноваської міської ВЦА http://volnovakha.dn.gov.ua/
- Прийняття розпорядження «Про встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців на території Волноваської міської ВЦА».
- Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку.
- Проведення заходів з відстеження прийнятого розпорядження.
Встановлення запропонованих ставок єдиного податку з 2022 року є основним механізмом, яке забезпечить розв’язання визначеної проблеми.
Запропонований спосіб відповідає принципу державної регуляторної політики, а саме: доцільність, адекватність, ефективність, збалансованість, передбачуваність, принципу прозорості та врахування громадської думки та пропозицій суб’єктів підприємницької діяльності.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.
У зв’язку з тим, що суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, перевищує 10%, здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва).
Розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування здійснено згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (№466-ІХ) визначено, що у рішенні про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати може не визначатися термін його дії. У такому випадку рішення буде чинним до прийняття нового рішення (абзац другий пп.12.3.3 п.12.3 ст.12). Також Законом скасований обов’язок щорічного прийняття рішень про встановлення місцевих податків та/або зборів.
Рішення набирає чинності з початку бюджетного періоду, тобто з 01.01.2022 року.
Регуляторний акт є безстроковим та діє до прийняття нового рішення із можливістю внесення до нього відповідних змін.
Проте, в разі внесення змін до чинного податкового законодавства на державному рівні, що впливатимуть на дію даного регуляторного акта, необхідності зміни розміру ставок та пільг, внесення доповнень за потребою до нього будуть вноситись відповідні коригування.
Впровадження та виконання вимог проекту рішення не потребує забезпечення ресурсами, оскільки податок не є новим.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.
Досягнення визначених цілей шляхом виконання вимог нового регуляторного акта забезпечить надходження до місцевого бюджету коштів для виконання заходів, передбачених програмами розвитку громади.
Визначення показників результативності дії регуляторного акта буде проводитись за допомогою статистичного методу.
До кількісних показників належать:
– кількість платників єдиного податку, на яких поширюється дія регуляторного акта;
– надходження до місцевого бюджету коштів від сплати єдиного податку від платників І-ІІ груп.
Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі прогнозні показники:
Назва показника | 2021
очікувано |
2022 рік
очікувано у зв’язку з прийняттям акту |
2023 рік
прогнозовано у зв’язку з прийняттям акту |
Надходження до місцевого бюджету коштів від сплати єдиного податку від платників І-ІІ груп (тис. грн.) | 5 654,184 | 6 972,703 | 7 471,478 |
Кількість платників єдиного податку І-ІІ груп, осіб. | 520 | 520 | 520 |
Розмір часу і коштів, шо витрачатимуть суб’єкти господарювання (малого підприємництва), пов’язаними з виконанням вимог акта (год/тис. грн) | 2,2 год./137,076 тис. грн. | 2,2 год./153,057 тис. грн.* | 1,7 год./ 152,719 тис. грн.* |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаного з державними регулюванням | Високий | Високий | Високий |
* – розмір часу з Додатку 4 до Методики проведення аналізу регуляторного акту М-тест (рядок 9,10,11,12);
– розмір коштів з Додатку 4 до Методики проведення аналізу регуляторного акту М-тест (рядок 16).
Проект рішення оприлюднюється на офіційному сайті Волноваської міської ВЦА http://volnovakha.dn.gov.ua/
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта.
Стосовно даного регуляторного акта послідовно здійснюватиметься базове та повторне відстеження його результативності шляхом використання статистичних даних.
Відстеження результативності регуляторного акта включає:
– оприлюднення звіту про відстеження результативності.
– базове відстеження результативності буде проводитись з 01.06.2022р.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись з 01.12.2022 р.
Періодичне відстеження дії регуляторного акта передбачається здійснювати через кожних 3 роки (після проведення повторного відстеження) протягом всього терміну його чинності.
Регуляторний орган, який прийняв відповідний акт, готує звіт про відстеження результативності цього регуляторного акта та не пізніше як у 10–денний строк з дня підписання цього звіту оприлюднює його.
Керівник міської
військово-цивільної адміністрації Іван ЛУБІНЕЦЬ
Альтернатива 2
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з середніми ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи)
Таблиця 1
Для І групи платників податку
**Кількість платників податку І групи використано:2021- 106 осіб, 2022 (прогнозовано) -106, 2023(прогнозовано)-106.
*Для розрахунків використано ставка податку для платників І групи від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом (прогнозованого) на 01.01.2021 – 2270,0 грн., на 2022 рік – 2481,0 грн., на 2023 рік – 2684,0 грн. Розрахунки здійснено з урахуванням основних мінімальних соціальних стандартів у 2021 році відповідно листа Міністерства фінансів України від 13.08.2020 № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проекту місцевого бюджету на 2021 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2022-2023 роки», Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік».
Таблиця 2
Для ІІ групи платників податку
**Кількість платників податку ІІ групи використано:2021-414 осіб, 2022(прогнозовано) -414, 2023(прогнозовано)-414.
*Для розрахунків використано ставка податку для платників ІІ групи від розміру мінімальної заробітної плати, установленого законом (прогнозованого) на 01.01.2021 – 6000,0 грн., на 2022 рік – 6700,0 грн., на 2023 рік – 7176,0 грн. Розрахунки здійснено з урахуванням основних мінімальних соціальних стандартів у 2021 році відповідно листа Міністерства фінансів України від 13.08.2020 № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проекту місцевого бюджету на 2021 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2022-2023 роки», Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік».
Таблиця 3
Надходження до місцевого бюджету, грн.
Альтернатива 3
(прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ групи)
Таблиця 4
Для І групи платників податку
** Кількість платників податку І групи використано:2021-106 осіб, 2022(прогнозовано)-106, 2023 (прогнозовано)-106.
*Для розрахунків використано ставка податку для платників І групи від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом (прогнозованого) на 01.01.2021 – 2270,0 грн., на 2022 рік – 2481,0 грн., на 2023 рік – 2684,0 грн. Розрахунки здійснено з урахуванням основних мінімальних соціальних стандартів у 2021 році відповідно листа Міністерства фінансів України від 13.08.2020 № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проекту місцевого бюджету на 2021 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2022-2023 роки», Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік».
Таблиця 5
Для ІІ групи платників податку
**Кількість платників податку ІІ групи використано:2021-414 осіб, 2022(прогнозовано)-414, 2023 (прогнозовано)- 414.
*Для розрахунків використано ставка податку для платників ІІ групи від розміру мінімальної заробітної плати, установленого законом (прогнозованого) на 01.01.2021 – 6000,0 грн., на 2022 рік – 6700,0 грн., на 2023 рік – 7176,0 грн. Розрахунки здійснено з урахуванням основних мінімальних соціальних стандартів у 2021 році відповідно листа Міністерства фінансів України від 13.08.2020 № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проекту місцевого бюджету на 2021 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2022-2023 роки», Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік».
Таблиця 6
Надходження до місцевого бюджету, грн.
Додаток 4
до Методики проведення
аналізу впливу регуляторного акта
ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)
- Консультації з представниками мікро підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з “01” квітня 2021 р. по “09” квітня 2021 р.
Порядковий номер | Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) | Кількість учасників консультацій, осіб | Основні результати консультацій (опис) |
1 | Телефонні розмови з фізичними особами – підприємцями платниками єдиного податку 1 та 2 груп оподаткування щодо впливу регулювання єдиного податку | 5 | Отримання інформації та пропозицій |
Проводились телефонні запити до представників бізнесу та письмовий запит щодо кількості ФОП 1 та 2 групи до податкової служби.
Конструктивний діалог з платниками та скоординовані дії сприяють наповненню місцевого бюджету, що у кінцевому підсумку працює на громаду та дає позитивні результати. Прозорість та ефективність використання бюджетних коштів – це сигнал платникам, що їх податки витрачаються на розвиток громади.
- Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва:
– кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 520 (одиниць);
– питома вага суб’єктів І та ІІ груп малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив, складає 100%.
- Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
*Розрахунок здійснено з врахуванням основних мінімальних соціальних стандартів у 2021 році відповідно листа Міністерства фінансів України від 13.08.2020 № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проекту місцевого бюджету на 2021 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2022-2023 роки», Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік».
Розрахунок вартості 1 людино-години:
Норма робочого часу на 2021 рік при 40 – годинному робочому тижні становить 1994 години. (Рекомендовані норми тривалості робочого часу на 2021 рік надані листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 12.08.2020 № 3501-06/219 «Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2021 рік). Відповідно до статті 50 Кодексу законів про працю України (КЗпП) нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень.
Мінімальна зарплата у місячному розмірі на 01.01.2021 становить 6000,0 грн. у погодинному розмірі – 6000,0*12/1994=36,11 грн./год, відповідно на 2022 рік становитиме прогнозовано – 6700,0 грн. у погодинному розмірі – 6700*12/1994=40,32 грн./год., відповідно на 2023 рік прогнозовано – 7176,0 грн. у погодинному розмірі – 7176*12/1994=43,19 грн./год.
Порядковий номер | Найменування оцінки | У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) | Періодичні (за наступний рік) | Витрати за п’ять років* |
|
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання | |||||
1 | Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)
Формула: кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці |
0 | 0 | 0 | |
2 | Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування
Формула: прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва |
0 | 0 | 0 | |
3 | Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали)
Формула: оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва |
0 | 0 | 0 | |
4 | Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)
Формула: оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х кількість процедур технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва |
0 | 0 | 0 | |
5 | Інші процедури
(сплата єдиного податку податку) табл.6: Для І групи платників –2977,2 грн. Для ІІ групи платників –16080,0 грн. |
13409,04 | 14368,23* | ||
6 | Разом, гривень
Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) |
13409,04 | 14368,23* | 67045,22 | |
7 | Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць
І група – 106 осіб ІІ група – 414 осіб |
520 | 520 | 520 | |
8 | Сумарно, гривень
Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7) І група платників – 315 583,2 грн. ІІ група платників – 6 657 120,0 грн. |
6 972,703 | 7 471, 478* | 34 863,515 | |
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування | |||||
9 | Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання
Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм |
20,16
(0,5 ч. * 40,32 грн.*1) |
0,0 | 100,8 | |
10 | Процедури організації виконання вимог регулювання
Формула: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур |
0,0 | 0,0 | 0,0 | |
11 | Процедури офіційного звітування
Формула: витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік |
274,18
(0,5 ч.+ 0,5 ч. + 0,2 ч. +0,5ч.)*40,32 грн.*1*4) |
293,69
(0,5 ч.+ 0,5 ч. + 0,2 ч. +0,5ч.)*43,19 грн.*1*4) |
1370,9 | |
12 | Процедури щодо забезпечення процесу перевірок
Формула: витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік |
Відповідно до статті 77.1. ПКУ платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше ніж раз на три календарні роки. Ураховуючи зазначене, при розрахунку витрат ці витрати не враховуються в загальних витратах. При потребі будуть розраховуватися при проведені періодичних відстежень. | |||
13 | Інші процедури (уточнити) | – | – | – | |
14 | Разом, гривень
Формула: (сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13) |
294,34 | 293,69 | 1471,7 | |
15 | Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць | 520 | 520 | 520 | |
16 | Сумарно, гривень
Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15) |
153 056,8 | 152 718,8 | 765 284,0 | |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва
Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).
Витрати на запровадження державного регулювання місцевих податків і зборів для суб’єктів господарювання, які будуть виконувати вимоги цього регуляторного акту, розрахунок витрат на перевірки, ведення обліку, подання звітності державним органам, бюджетних витрат для фіскальних органів на адміністрування збору не здійснюється, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України.
Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
- Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Порядковий номер | Показник | Перший рік регулювання (стартовий) | За п’ять років* |
1 | Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання | 6 972 703,0 грн.
(дані рядка 8 пункту 3 цього додатка) |
34 863 515,0 грн.
(дані рядка 8 пункту 3 цього додатка) |
2 | Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування | 153 056,8 грн.
(дані рядка 16 пункту 3 цього додатка) |
765 284,0 грн.
(дані рядка 16 пункту 3 цього додатка) |
3 | Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання | 7 125 759,8 грн.
(сума рядків 1 та 2 цієї таблиці) |
35 628 799,0 грн.
(сума рядків 1 та 2 цієї таблиці) |
4 | Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва | 0,0 грн.
(«Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва» цього додатка) |
0,0 грн.
(«Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва» цього додатка) |
5 | Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання | 7 125 759,8грн
(сума рядків 3 та 4 цієї таблиці) |
35 628 799,0 грн.
(сума рядків 3 та 4 цієї таблиці) |
Керівник міської
військово-цивільної адміністрації Іван ЛУБІНЕЦЬ