Аналіз впливу регуляторного акту: проекту рішення Волноваської міської ради „Про затвердження положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності, що мають ліцензію на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки”
1.Проблема, яку передбачається розв’язати.
З метою встановлення механізму визначення суб’єкта оціночної діяльності, що має ліцензію на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності, яка продається з розстроченням платежу відповідно до Порядку здійснення розрахунків з розстроченням платежу за придбання земельної ділянки державної та комунальної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2009 № 381,п. 8 ст.27 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, розроблено це Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності, що мають ліцензію на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки ( далі-Положення).
Необхідність цього регуляторного акта викликана відсутністю прописаної законодавством процедури визначення суб’єкта оціночної діяльності, що має ліцензію на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності, яка продається з розстроченням платежу . В цьому регуляторному акті прописаний механізм визначення суб’єкта оціночної діяльності, що має ліцензію на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності, яка продається з розстроченням платежу, Впровадження даного регулювання є доцільним у зв’язку з тим, що інших альтернатив роз’яснення існуючої проблеми не існує.
2.Цілі регулювання :
– підвищення прозорості дій органів місцевого самоврядування при вирішенні питань, пов’язаних з визначенням суб’єкта оціночної діяльності, що має ліцензію на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності, яка продається з розстроченням платежу;
– визначення суб’єкта оціночної діяльності з оцінки земельної ділянки комунальної власності, який пропонує найвигідніші умови ( по оплаті послуг, по терміну складання документації)
– відкритість процедури розгляду питань, пов’язаних з відчуженням земельних ділянок комунальної власності;
– забезпечення доступної інформації про суб’єктів оціночної діяльності, які виконують землеоціночні роботи на замовлення міської ради.
3.Альтернативні способи досягнення цілей.
В якості альтернативи до запропонованого регулювання розглянемо так званий „статус-кво”, тобто залишення усього без змін. Це, на нашу думку, буде лише заглиблювати існуючу проблему і жодним шляхом не сприятиме її вирішенню. Перевагами обраного способу регулювання є :
– встановлення конкретного порядку визначення суб’єкта оціночної діяльності, який не суперечить чинному законодавству, веде до підвищення інформованості юридичних та фізичних осіб;
– підвищується прогнозованість (передбачуваність) дій органів місцевого самоврядування;
– із затвердженням Положення, не буде можливості для проведення зловживань в операціях, пов’язаних з відчуженням комунального майна територіальної громади міста Волноваха.
4.Механізм та заходи, які пропонуються для розв’язання проблеми.
Основними завданнями запропонованого проекту рішення є забезпечення прозорого процесу дій органів місцевого самоврядування при вирішенні питань, пов’язаних з визначенням суб’єкта оціночної діяльності, що має ліцензію на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності, яка продається з розстроченням платежу. З метою реалізації поставленої мети пропонується проведення наступних заходів :
– покладення на конкурсну комісію і обов’язків щодо дотримання Положення;
– розміщення в офіційних місцевих засобах масової інформації про порядок визначення суб’єкта оціночної діяльності, що має ліцензію на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності, яка продається з розстроченням платежу.
Механізм дії запропонованого регуляторного акта спрямований на безпосереднє розв’язання проблеми – відсутності механізму (прописаної процедури) визначення суб’єкта оціночної діяльності, що має ліцензію на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності, яка продається з розстроченням платежу .
Запропонований вихід із ситуації, що склалася, відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, прозорості, передбачуваності при вирішенні питань пов’язаних з відчуженням земельних ділянок комунальної власності з розстроченням платежу.
5.Можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
Даний акт мотивує Волноваську міську радувиконувати встановлені вимоги щодо визначення суб’єкта оціночної діяльності, що має ліцензію на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності, яка продається з розстроченням платежу. Без виконання вказаних в регуляторному акті вимог Волноваська міська рада не зможе провести відчуження земельних ділянок комунальної власності з розстроченням платежу. Крім того, мотивами є простота положень акта та простота виконання вимог, встановлених актом. Поставлені цілі досягаються при виконанні вимог регуляторного акта витратами робочого часу.
Завдяки даному регуляторному акту підвищується прогнозованість (передбачуваність) дій органів місцевого самоврядування, посилюються вимоги щодо відчуження земельних ділянок, унеможливлюються зловживання в операціях, пов”язаних з відчуженням земельних ділянок комунальної власності.
6.Очікувані результати прийняття акта.
- визначення суб’єкта оціночної діяльності, якого раніше не існувало;
Сфера впливу |
Вигоди |
Витрати |
Органи місцевого самоврядування |
Прогнозованість, контроль операцій, пов’язаних з визначенням суб’єкта оціночної діяльності |
Витрати робочого часу, пов’язані з підготовкою регуляторного акта та виконання його вимог. |
Конкурсна комісія |
Дозвіл власника на проведення конкурсу з відбору суб’єкта оціночної діяльності |
Витрати робочого часу пов’язані з виконанням вимог регуляторного акта. |
Мешканці територіальної громади |
—— |
—– |
7.Запропонований строк дії акта.
Термін чинності даного регуляторного акта співвідноситься із цілями та механізмами його впровадження – необмежений.
8.Показники результативності регуляторного акта.
8.1. Найменша сума коштів, які витрачає міська рада на проведення землеоціночних робіт.
9.Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.
При проведенні відстеження результативності даного регуляторного акта будуть використовуватися дані роботи конкурсної комісії.
№ п/п |
Захід |
Відповідальний за виконання |
1 |
Проведення аналізу інформації щодо визначення суб’єктів оціночної діяльності, які запропонували найменшу суму за виконання землеоціночних робіт. |
Відділ землеустрою та землевпорядкування |
Украина
Волновахский городской совет
Волновахского района Донецкой области
РЕШЕНИЕ
от ______2009 № У/39-_____
Об утверждении Положения
о конкурсном отборе субъектов
оценочной деятельности,
которые имеют лицензию на
проведение экспертной денежной
оценки земельного участка
С целью усовершенствования правового механизма определения субъектов оценочной деятельности, которые имеют лицензию на проведение экспертной денежной оценки земельного участка, руководствуясь ст.ст.26 Закона Украины « О местном самоуправлении в Украине», Волновахский городской совет
РЕШИЛ:
1.Утвердить Положение о конкурсном отборе субъектов оценочной деятельности, которые имеют лицензию на проведение экспертной денежной
оценки земельного участка (Прилагается)
2. Отделу архитектуры и землеустройства Волновахского городского совета руководствоваться в своей деятельности утвержденным Положением.
3. Начальнику отдела архитектуры и землеустройства Волновахского горсовета ( Козак Н.Ю.) довести до сведения населения данное решение в 10-дневный срок с момента его принятия .
4.Контроль за исполнением данного решения возложить на постоянную комиссию по вопросам регулирования земельных отношений и охране окружающей среды ( Батрак ).
Городской голова С.В.Демченко
Приложение к решению
Волновахского городского совета от______ №_______
ПОЛОЖЕННЯ
про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності , що мають ліцензію на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки
Загальні положення
1.Цей Порядок визначає механізм визначення суб’єкта оціночної діяльності, що має ліцензію на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності, яка продається з розстроченням платежу .
2.Цей Порядок розроблено відповідно до наказу Фонду державного майна України від 25.11.2003 № 2100 «Про затвердження Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності та виконавців робіт із землеустрою», зареєстрованого в МЮ України 19.12.2003 за № 1194/8515, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2009 р. № 381 «Про затвердження Порядку здійснення розрахунків з розстроченням платежу за придбання земельної ділянки державної та комунальної власності».
3. У цьому Порядку нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
суб’єкти оціночної діяльності – суб’єкти господарювання в сфері оцінки земель, що отримали сертифікат оціночної діяльності відповідно до Закону України « Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» та отримали ліцензію на виконання землеоціночних робіт відповідно до Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»;
учасник конкурсу – суб’єкт оціночної діяльності , який подав документи, що відповідають умовам конкурсу, і якого допущено до участі в конкурсі;
конкурсна документація – конкурсна пропозиція та підтвердні документи;
конкурсна пропозиція – пропозиція учасника конкурсу щодо вартості виконання робіт з оцінки та мінімального строку виконання робіт з оцінки земельних ділянок;
підтвердні документи – документи, які визначають юридичний статус претендента та містять інформацію про склад оцінювачів або фахівців із землеустрою, які безпосередньо будуть виконувати землеоціночні роботи, їх практичний досвід, а також відповідні документи, що підтверджують право на проведення таких робіт.
4.Конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності для проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок здійснюється конкурсною комісією ( далі- комісія), яка створена згідно розпорядження міського голови.
Конкурсна комісія утворюється у складі не менше 5 осіб . Зі складу членів комісії обираються голова комісії та секретар комісії.
На період відсутності голови та ( або ) секретаря комісії ( через хворобу, у разі відпустки тощо) їх повноваження надаються будь-якому члену комісії. На період довготривалої відпустки інших членів комісії за розпорядженням міського голови відбувається заміна тимчасово відсутніх членів комісії.
5. Засідання комісії є правомочним у разі присутності на ньому не менше 2/3 її кількісного складу.
6.Рішення комісії приймається більшістю голосів присутніх на засіданні та оформляється протоколом, який підписується усіма присутніми на засіданні членами комісії . У разі рівної кількості голосів, голос голови комісії є вирішальним.
Підготовка до проведення конкурсу
7.Відділ архітектури та землевпорядкування Волноваської міської ради передає на розгляд комісії перелік земельних ділянок, які підлягають продажу і потребують проведення експертної грошової оцінки.
8.Комісія протягом п’яти робочих днів приймає рішення про проведення конкурсу. Визначаються дата та умови проведення конкурсу, строк виконання робіт з оцінки землі.
9.Інформація про проведення конкурсу підлягає оприлюдненню на офіційному сайті Волноваської міської ради або в газеті «Наше слово» не пізніше як за 10 днів до оголошеної дати проведення конкурсу.
10.Інформація про умови проведення конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності повинна містити наступне:
– назва об’єкту експертної грошової оцінки із зазначенням місця розташування та площі;
– дата, час і місце проведення конкурсу;
– кінцевий термін подачі заяв та документів на участь у конкурсі, який має становити не менше двох робочих днів до дня проведення конкурсу;
– перелік документів, які слід подати на розгляд комісії;
– строк виконання робіт з оцінки земельних ділянок ( у разі потреби);
– місцезнаходження комісії та контактні телефони.
11. Суб’єкти оціночної діяльності, які бажають взяти участь в оголошеному конкурсі, подають до відділу архітектури та землевпорядкування на розгляд комісії , на кожний об’єкт окремо, конкурсну документацію:
– заяву на участь у конкурсі за встановленою формою ( додаток 1);
– копію ліцензії та сертифікату на право здійснення оціночної діяльності;
-підтвердні документи;
– конкурсні пропозиції щодо вартості виконання робіт відповідно до калькуляції витрат, пов’язаних із виконанням робіт, а також строк виконання робіт з оцінки земельної ділянки ( у запечатаному конверті).
12.Заяви на участь у конкурсі реєструються посадовими особами відділу архітектури та землевпорядкування Волноваської міської ради реєструються в окремому журналі.
13.У разі невідповідності документів вимогам чинного законодавства, цього Положення, а також у разі подання неповного пакета документів, заява на участь у конкурсі не приймається і суб’єкт оціночної діяльності як учасник конкурсу не реєструється.
14.Суб’єкт оціночної діяльності несе відповідальність за достовірність поданої ним інформації та документів.
Порядок проведення конкурсу
15.Конкурс з відбору оціночної діяльності проводиться за наявності не менше двох учасників конкурсу.
16.Конверти учасників конкурсними пропозиціями щодо розміру плати, а також строку виконання робіт з оцінки земельної ділянки відкриваються на засіданні комісії.
17.На підставі рішення комісії переможцем конкурсу визнається учасник, пропозиції якого найбільш повно відповідають таким критеріям:
– мінімальна вартість послуг суб’єкта оціночної діяльності щодо виконання експертної грошової оцінки земельних ділянок по відношенню до інших учасників конкурсу;
– мінімальний строк виконання робіт з оцінки земельної ділянки.
18.Протокол комісії є підставою для оголошення переможця конкурсу та укладання договору про проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок.
19.Після подання переможцем конкурсу звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки складається акт прийому-передачі робіт з експертної грошової оцінки земельної ділянки.
20.У випадку надходження однієї заяви конкурс не проводиться, але комісія може прийняти рішення щодо укладання з суб’єктом оціночної діяльності, який подав заяву, договору про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки. У такому випадку суб’єкт оціночної діяльності має відповідати визначеним умовам конкурсу.
21.У випадку, якщо на участь у конкурсі не надійшло жодної заяви або за рішенням комісії переможця конкурсу не визначено, приймається рішення щодо проведення повторного конкурсу та призначається дата його проведення.
22. Інформація про результати конкурсу оприлюднюється на офіційному сайті Волноваської міської ради або в газеті «Наше слово».
Секретар ради Т.Є.Гукай