ЗАЯВА
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки до Програми економічного і соціального розвитку
Волноваської міської територіальної громади на 2025 рік Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО
Оприлюднення на сайті Волноваської міської військово-цивільної адміністрації у розділі Новини ВЦА
1. Замовник стратегічної екологічної оцінки
Волноваська міська військово-цивільна адміністрація Волноваського району Донецької області
2. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Програма економічного і соціального розвитку Волноваської міської територіальної громади на 2025 рік (далі – Програма) є документом державного планування місцевого рівня, який відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» підлягає затвердженню органом державної влади, органом місцевого самоврядування.
Стратегічна екологічна оцінка Програми дає можливість зосередитися на всебічному аналізі можливого впливу планованої діяльності на довкілля та використовувати результати цього аналізу для запобігання або пом’якшення екологічних наслідків в процесі стратегічного планування.
Мета Програми – забезпечити відбудову і розвиток економіки громади, у тому числі відновлення виробничої, транспортної і соціальної інфраструктури, відбудова житла та об’єктів соціальної інфраструктури. Створення сприятливих умов для повернення мешканців громади та діяльності усіх суб’єктів господарювання, активізації малого та середнього бізнесу. Забезпечення сталого функціонування соціальної та гуманітарної сфер, забезпечення безпечних та гідних умов життя мешканців громади, збереження та захист здоров’я громадян, доступ до якісної освіти, в т.ч. дистанційної, розвиток культури та спорту, поліпшення якості суспільних послуг, зміцнення законності та правопорядку.
Програма розробляється з урахуванням завдань та положень інших документів державного планування, а саме:
-
- Закон України від 23.03.2000 № 1602-III «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» (із змінами);
– Закон України від 03.02.2015 № 141-VIII «Про військово-цивільні адміністрації» (із змінами);
-
- Закон України від 05.02.2015 № 156-VIII «Про засади державної регіональної політики» (із змінами);
- Закон України від 12.05.2015 № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» (із змінами);
– Постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету» (із змінами);
– Постанова Кабінету Міністрів України від 11.03.2022 року № 252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» (із змінами);
– Указ Президента України від 30.09.2019 № 722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»;
– Державна Стратегія регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2020 року № 695 (зі змінами згідно постанови Кабінету Міністрів України від 13 серпня 2024 р. № 940);
– Стратегія розвитку Донецької області на період до 2027 року, затверджена розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 17.02.2020 року № 147/5-20;
– Стратегія соціально-економічного розвитку Волноваської міської територіальної громади до 2027 року, затверджена розпорядженням керівника Волноваської міської військово-цивільної адміністрації від 28.12.2021 № 83;
– Розпорядження голови Донецької облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 20.08.2024 № 544/5-24 «Про розробку проєкту Програми економічного і соціального розвитку Донецької області на 2025 рік»;
– Розпорядження керівника Волноваської міської військово-цивільної адміністрації від 20.08.2024 № 94 «Про розробку проєкту Програми економічного і соціального розвитку Волноваської міської територіальної громади на 2025 рік».
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планової діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті 3. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Напрямки діяльності Програми реалізуються через планування та здійснення конкретних заходів. Серед цих заходів можуть бути заходи, які відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких заходів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.
Детальний перелік заходів буде визначено із врахуванням громадських обговорень, консультацій з органами державної влади та за результатами громадського обговорення звіту про СЕО Програми.
4. Інформація про ймовірні наслідки
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
Виконання стратегічної екологічної оцінки передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації заходів прийнятих у Програмі на окремі компоненти довкілля (ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря, рослинний та тваринний світ), соціально-економічні умови розвитку території, а також на здоров’я населення.
б) для територій з природоохоронним статусом:
Ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонуються відповідно реалізації Програми, на території з природоохоронним статусом відсутні.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
Зважаючи на географічне положення території Волноваської міської територіальної громади, транскордонні наслідки реалізації завдань Програми для довкілля, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо проєкт Програми не буде затверджено
Зважаючи на комплексність завдань проєкту Програми, яка обумовлюється необхідністю виконання стратегічних цілей Програми, потрібно розглянути виправдані альтернативи планованих рішень. Запропонований проєкт Програми слід розглядати як найсприятливіший.
В процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки також потрібно розглянути «нульову» альтернативу (опис та оцінка ситуації у випадку незатвердження Програми).
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Для проведення стратегічної екологічної оцінки необхідно використовувати наявну інформацію, зокрема доповіді про стан довкілля; статистичну інформацію; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; іншу доступну інформацію.
Під час проведення стратегічної екологічної оцінки необхідно застосовувати аналітичні методи, аналіз тенденцій, матриці наслідків, експертний аналіз та, в разі необхідності, інші методи, а також методи участі громадськості, такі як інформування, консультування, обговорення тощо.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами України.
Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проєктуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів.
Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на об’єкти тваринного світу під час провадження планованої діяльності, у відповідності до вимог статей 9, 37, 39, 40 Закону України «Про тваринний світ».
Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров’я населення при здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Звіт про СЕО складається відповідно до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і містить інформацію про характер проєктних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки до Програми економічного і соціального розвитку Волноваської міської територіальної громади на 2025 рік, подаються до Волноваської міської військово-цивільної адміністрації на електронну адресу: volnov.vca@dn.gov.ua.
Відповідальна особа: провідний спеціаліст відділу економіки, торгівлі та інвестиційної діяльності Волноваської міської військово-цивільної адміністрації – Олена Вікторівна Стріонова, тел. (068) 786 90 41.
Строк подання зауважень та пропозицій становить 10 діб з дня оприлюднення Заяви у Єдиному реєстрі стратегічної екологічної оцінки, тобто до 23 жовтня 2024 року (включно).