- Інформація про замовника:
Волноваська міська військово-цивільна адміністрація Волноваського району Донецької області (далі – ВЦА), вул. Центральна, 88, м. Волноваха, Донецька область, 85700, код ЄДРПОУ 44048570.
- Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Програма економічного і соціального розвитку Волноваської міської територіальної громади на 2024 рік (далі – Програма), із запропонованими до неї змінами, є документом державного планування місцевого рівня, яким визначаються пріоритетні напрями економічного і соціального розвитку Волноваської МТГ. Програму розроблено з урахуванням програмних документів, які діють на державному, регіональному та місцевому рівнях, а саме: Указ Президента України від 30 вересня 2019 року № 722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»; Державна Стратегія регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2020 року № 695; Стратегія розвитку Донецької області на період до 2027 року, затверджена розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 17 лютого 2020 року № 147/5-20; Стратегія соціально – економічного розвитку Волноваської міської територіальної громади до 2027 року, затверджена розпорядженням керівника Волноваської міської військово-цивільної адміністрації від 28 грудня 2021 року № 83.
Головною метою Програми визначено прискорене відновлення та стабілізація економічного розвитку громади, відновлення інженерно-транспортної інфраструктури, постраждалої внаслідок військових дій, впровадження енергоефективних заходів, сприяння відновленню постраждалих об’єктів житлової та нежитлової інфраструктури, а також створення умов для відновлення роботи промислових підприємств та для відновлення та розвитку підприємництва, вирішення соціальних і гуманітарних питань, створення комфортних умов проживання мешканців громади та загального добробуту населення, підтримка його найуразливіших верств, збереження та захист здоров’я громадян, доступ до якісної освіти, в т.ч. дистанційної, розвиток культури та спорту, зміцнення законності та правопорядку.
Враховуючи викладене, з метою посилення соціального захисту населення громади; посилення заходів, пов’язаних із наслідками військової агресії РФ на території області, підтримкою внутрішньо переміщених осіб виникла необхідність внесення змін до Програми. Зміни, що вносяться до Програми, передбачають уточнення сум фінансування заходів.
Інформація про те, якою мірою зміни до документа державного планування визначають умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів): Запропоновані зміни до Програми охоплюють такі види господарської діяльності, як соціальний захист населення; заходи, пов’язані з наслідками військової агресії Російської Федерації на території області, підтримка внутрішньо переміщених осіб.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті.
Даний документ державного планування (зміни до Програми) не передбачає реалізацію видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.
Виконання змін передбачатиме реалізацію нової (додаткової) діяльності, не передбаченої у документі державного планування, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля | ні | |
Виконання змін передбачатиме зміни у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля: характеристики та розміру (масштабів) здійснення діяльності;
місця провадження (розташування); умов здійснення діяльності; виділених природних та/або матеріальних ресурсів. |
ні | |
Виконання змін передбачатиме зміну у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, яка не підлягала оцінці впливу па довкілля та яка внаслідок таких змін вимагатиме здійснення оцінки впливу на довкілля | ні |
- Ймовірні наслідки:
для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
Виконання стратегічної екологічної оцінки передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації заходів, прийнятих у Програмі, як на окремі компоненти довкілля (грунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря, рослинний та тваринний світ), соціально- економічні умови розвитку території, а також на здоров’я населення.
Реалізація запропонованих змін до Програми не несе ймовірних наслідків для таких складових навколишнього природного середовища як атмосферне повітря, водні ресурси, ґрунт, ландшафт, біорізноманіття та рекреаційні зони.
для територій з природоохоронним статусом:
Ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонуються відповідно змін до Програми, на території з природоохоронним статусом (об’єктів природно-заповідного фонду, екологічної мережі, Смарагдової мережі) відсутні.
транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
Зважаючи на географічне положення територій, на яких запланована реалізація заходів Програми, транскордонні наслідки реалізації рішень Програми для довкілля, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
- Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо зміни до документа державного планування не буде затверджено
Зважаючи на комплексність рішень змін до Програми, що обумовлюється необхідністю виконання стратегічних цілей Програми, призначених для різних видів соціальної, рекреаційної та комунікаційної діяльності, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планованих рішень.
Загальною альтернативою є гіпотетичний (нульовий) сценарій, при якому дані зміни до Програми не затверджуються.
- Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Предметом стратегічної екологічної оцінки є зміни до Програми та їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення.
Запропоновані зміни до Програми є незначними і не несуть ймовірних наслідків для стану довкілля та здоров’я населення.
- Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Необхідність перегляду або внесення змін до затверджених заходів і проектів –
Не передбачається.
Необхідність перегляду або внесення змін до заходів і проектів, передбачених для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення –
Не передбачається.
- . Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку має враховувати вимоги статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Але, з огляду на незначні зміни до документа державного планування, пропонується не здійснювати стратегічну екологічну оцінку до зазначених змін.
- Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки змін до Програми економічного і соціального розвитку Волноваської міської територіальної громади на 2024 рік подаються до Волноваської міської військово-цивільної адміністрації Волноваського району Донецької області.
Відповідальна особа: провідний спеціаліст відділу економіки, торгівлі та інвестиційної діяльності Волноваської міської військово-цивільної адміністрації – Олена СТРІОНОВА. Контактні дані: (068) 786 90 41.
Зауваження та пропозиції подаються на електронну адресу: volnov.vca@dn.gov.ua з темою листа «До заяви про визначення обсягу СЕО».
Строк подання зауважень та пропозицій: становить 10 днів з дня оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки змін до Програми, тобто до 15 серпня 2024 року (включно).
Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.
Керівник міської
військово-цивільної адміністрації Іван ЛУБІНЕЦЬ
1. Проєкт змін до розділу 2.2. Заходи економічного і соціального розвитку громади у 2024 році
2. Проєкт змін до Розділу 3.1 фінансове забезпечення заходів Програми