Згідно із статтею 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова. Починаючи з 16 січня поточного року підприємства та організації всіх форм власності, у тому числі інтернет – магазини, повинні обслуговувати споживачів та надавати інформацію про товари й послуги державною мовою. Також виробники (виконавці і продавці) зобов’язані, відповідно до Закону, надавати споживачам інформацію про свої вироби (товари), роботи чи послуги державною мовою. Державною мовою має подаватися інформація на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, меню тощо. Контроль за виконанням цих норм покладено на Уповноваженого із захисту державної мови.
Відповідно до статті 57 Закону у разі порушення суб’єктом господарювання, що провадить господарську діяльність на території України, вимог, встановлених статтею 30 цього Закону, Уповноважений, його представник складає акт про результати здійснення контролю за застосуванням державної мови, оголошує такому суб’єкту попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів від дати складення акта, про що визначається в акті.
За повторне протягом року порушення вимог, встановлених статтею 30 цього Закону, Уповноважений накладає на суб’єктів господарювання, що провадять господарську діяльність на території України, штраф у розмірі від трьохсот до чотирьохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Складає протокол і виписує штраф Уповноважений чи його представники.
У разі відмови або не забезпечення надання інформації (послуг) державною мовою, ви можете подати скаргу до Уповноваженого із захисту державної мови на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити відповідну форму на сайті