З 01 серпня 2020 року в Україні працює ринок газу для населення. У зв’язку з цим кожен побутовий споживач газу може обирати постачальника залежно від ціни та сервісу, а держава більше не регулює ціну на газ для потреб побутових споживачів.
За умовами новоствореного ринку газу постачальник газу для потреб населення області ПАТ «Донецькоблгаз» мав закупити у будь-якого трейдера газ для потреб населення на серпень і вересень поточного року, що не було зроблено.
Відповідно до правил ринку природного газу, в ситуації, коли газопостачальна компанія не придбала газ для потреб населення протягом двох місяців (серпень-вересень), побутові споживачі автоматично перейшли до постачальника газу останньої надії (далі – ПОН), тобто до ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» (далі – ТОВ «ГК «Нафтогаз України»). Термін перебування побутових споживачів у ПОН складає 60 днів. Таким чином, протягом жовтня-листопада поточного року населення області (окрім тих, хто раніше обрав постачальника) буде перебувати клієнтом ТОВ «ГК «Нафтогаз України» та, відповідно, отримувати від цього підприємства рахунки на оплату за спожитий газ. За цей час побутовим споживачам також необхідно буде обрати нового постачальника.
Слід пам’ятати, що ПАТ «Донецькоблгаз» продовжує залишатися оператором газорозподільної системи, змінити якого не можна, оскільки це підприємство є основним балансоутримувачем газових мереж області. В той же час, газові мережі, що знаходяться на балансі (в управлінні) ПАТ «Донецькоблгаз», можуть використовуватися будь-якою кількістю постачальників одночасно.
Таким чином, за жовтень-листопад поточного року кожен побутовий споживач газу повинен буде сплатити два рахунки:
1. за спожитий газ – ТОВ «ГК «Нафтогаз України»;
2. за розподіл (транспортування/доставку) газу – ПАТ «Донецькоблгаз».
Порядок зміни постачальника газу для побутового споживача
1. Обрати нового постачальника газу.
Обрати нового постачальника газу можливо, наприклад, скориставшись сервісом Газотека (https://gasoteka.ua-energy.org).
2. Подати заяву-приєднання встановленого зразка до нового постачальника.
Це можна зробити як на сайті нового постачальника, так і надіслати йому скановану/сфотографовану заяву на електронну скриньку.
Разом із заявою-приєднанням споживач пред’являє постачальнику:
- документи, якими визначено право власності чи користування на об’єкт (приміщення);
- документ, що посвідчує особу споживача (паспорт), а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код);
- інші документи, які може вимагати постачальник (перелік яких мас бути визначений на сайті такого постачальника). Наприклад, це може бути останній рахунок за розподіл або постачання газу.
Заяву також може подати й довірена особа власника приміщення, проте вона мусить мати оформлену належним чином довіреність.
3. Очікувати повідомлення від нового постачальника про дату, з якої здійснюватиметься постачання природного газу.
Нова компанія має для цього термін до 20 днів, однак конкуренція вже змушує компанії реагувати швидше. Після завершення процедури зміни постачальника новий постачальник протягом трьох робочих днів письмово повідомляє побутового споживача про дату, з якої здійснюється постачання природного газу
4. Отримати остаточний рахунок від попереднього постачальника протягом шести тижнів.
. Розрахуватись із попереднім постачальником упродовж десяти днів з моменту отримання рахунку. Якщо ж ви не погоджуєтеся із таким рахунком, тоді слід звернутися до суду.
Додатково.
Відсутність індивідуального газового лічильника не є перешкодою для зміни постачальника.

