Прогноз бюджету Волноваської міської територіальної громади на 2022-2024 роки
Додаток
до розпорядження
керівника міської
військово-цивільної адміністрації
Прогноз
бюджету Волноваської міської територіальної громади
на 2022-2024 роки
(05517000000)
(код бюджету)
І. Загальна частина
Прогноз бюджету Волноваської міської територіальної громади на 2022-2024 роки (далі – Прогноз) розроблений відповідно до вимог статті 75¹ Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України, Бюджетної декларації, схваленою постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2021 №548, макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2022-2024 роки, схвалені постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2021р. №586 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2022-2024 роки», наказу Міністерства фінансів України від 02 червня 2021 №314 «Про затвердження Типової форми прогнозу місцевого бюджету та Інструкції щодо його складання».
Метою Прогнозу є створення дієвого механізму управління бюджетним процесом в Волноваській міській територіальній громаді як складової системи управління державними фінансами, встановлення взаємозв’язку між стратегічними цілями розвитку громади та можливостями бюджету у середньостроковій перспективі, забезпечення прозорості, передбачуваності та послідовності бюджетної політики.
Основними завданнями бюджетної політики Волноваської міської територіальної громади на середньострокоий період є:
- концентрація ресурсів бюджету на виконанні пріоритетних цілей і завдань, передбачених Стратегією розвитку Волноваської міської територіальної громади на період до 2027 року;
- зміцнення фінансово-економічної самостійності громади;
- формування збалансованого та реалістичного бюджету на основі реальних показників економічного і соціального розвитку громади, досягення відповідності та узгодженності на всіх стадіях бюджетного процесу;
- підвищення прозорості та ефективності управління бюджетними коштами;
- забезпечення стабільного функціонування бюджетних установ, що фінансуються з міського бюджету, зміцнення матеріально-технічної бази бюджетних закладів;
- удосконалення системи результативних показників з метою підвищення якості надання послуг у відповідних сферах;
- посилення бюджетної дисципліни для всіх учасників бюджетного процесу;
- покращення добробуту та якості життя населення.
Прогноз спрямований на реалізацію цілей державної політики у всіх сферах, забезпечення пріоритетних напрямків розвитку територіальної громади та виконання завдань міських цільових програм, що забезпечують вирішення нагальних проблем жителів громади.
Прогноз ґрунтується на принципах збалансованості, обґрунтованості, ефективності та результативності.
Можливими ризиками невиконання прогнозних показників є недосягнення запланованих темпів зростання фонду оплати праці, що призведе до невиконання прогнозних показників з податку на доходи фізичних осіб, як основного бюджетоутворюючого джерела наповнення бюджету, зростання тарифів на оплату комунальних послуг та енергоносіїв, підвищення рівня інфляції, змін в економічному середовищі, які будуть залежати від наслідків поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Заходами з мінімізації впливу ризиків на показники бюджету є здійснення заходів з енергоощадження, покращення адміністрування податків і зборів, зниження частки тіньової економіки, підвищення інвестиційної привабливості громади.
ІІ. Основні прогнозні показники економічного та соціального розвитку
Прогнозні показники бюджету Волноваської міської територіальної громади на 2022-2024 роки є основою для складання розпорядниками бюджетних коштів планів своєї діяльності та формування показників проекту бюджету територіальної громади на середньострокову перспективу.
Прогнозні показники бюджету Волноваської міської територіальної громади ґрунтуються на принципі збалансованості бюджету, що призведе до підвищення результативності та ефективності витрачання бюджетних коштів, посилення бюджетної дисципліни, покращить спрямовування фінансового ресурсу на реалізацію пріоритетних соціальних напрямків та завдань для забезпечення динамічного і збалансованого розвитку громади.
Основними пріоритетними завданням економічного і соціального розвитку Волноваської міської територіальної громади у 2021 році є:
- підвищення стандартів життя населення шляхом розбудови інфраструктури;
- підвищення ефективності використання енергетичних та матеріальних ресурсів;
- забезпечення якості та загальної доступності публічних послуг;
- підтримки ініціатив малого бізнесу та створення позитивного іміджу громади.
Волноваська міська територіальна громада є найбільшою громадою за населенням серед територіальних громад Волноваського району. До складу Волноваської міської територіальної громади входить 23 населених пунктів. Кількість населення громади станом на 01.01.2021 року становить 36134 осіб, у тому числі сільське населення складає 10052 осіб (27,8% від загальної кількості), кількість населення селища Донське – 4641 осіб (12,9% від загальної кількості), кількість населення міста Волноваха – 21441 особа (59,3% від загальної кількості).
На момент складання Прогнозу за даними Головного управління ДПС у Донецькій області по Волноваській міській територіальній громаді зареєстровано 1 420 субєктів малого і середнього підприємництва, у тому числі:
субєктів малого підприємництва – 1 407 осіб (юридичних осіб – 230, фізичних осіб – підприємців – 1 177), субєктів середнього підприємництва – 13 осіб (юридичні особи).
Чисельність працюючих у субєктів малого і середнього підприємництва складає 2 957 осіб, у тому числі:
у субєктів малого підприємництва – 1 706 осіб (юридичних осіб – 837, фізичних осіб – підприємців – 869), субєктів середнього підприємництва – 1 251 осіб (юридичні особи).
Основними бюджетоутворюючими підприємствам у середньостроковій перспективі залишаться Регіональна філія “Донецька залізниця” ПАТ “Українська залізниця”, «ПрАТ “Екопрод”», СТОВ “Валер’янівське”. Питома вага надходжень від зазначених підприємств становить з плати за землю − 63,8%, по податку на доходи фізичних осіб − 29,9%, єдиному податку – 12%.
При здійсненні прогнозу місцевого бюджету на 2022-2024 роки застосовані такі основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України: (%)
Прогноз за базовим сценарієм | 2022 рік | 2023 рік | 2024 рік |
Індекс споживчих цін (грудень до грудня
попереднього року) |
106,2 | 105,3 | 105,0 |
Індекс цін виробників (грудень до грудня
попереднього року) |
107,8 | 106,2 | 105,7 |
Під час розрахунку враховано такі соціальні стандарти:
Показники | 2022 рік | 2023 рік | 2024 рік |
Розмір мінімальної заробітної плати: | |||
з 1 січня року (гривні)
з 1 жовтня |
6500
6700 |
7176 | 7665 |
ріст до попереднього року (відсоток) | 3,1 | 7,1 | 6,8 |
Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки: | |||
з 1 січня року (гривні)
з 1 жовтня |
2893
2982 |
3193 | 3411 |
ріст до попереднього року (відсоток) | 3,1 | 7,1 | 6,8 |
Прожитковий мінімум становитиме:
Показники | 2022 рік | 2023 рік | 2024 рік |
В розрахунку на одну особу: | |||
– з 1 січня року (гривні) | 2393 | 2589 | 2778 |
– з 1 липня року (гривні) | 2508 | 2713 | 2911 |
– з 1 грудня року (гривні) | 2589 | 2778 | 2972 |
Для основних соціальних і демографічних груп населення: | |||
дітей віком до 6 років: | |||
– з 1 січня року (гривні) | 2100 | 2272 | 2438 |
– з 1 липня року (гривні) | 2201 | 2381 | 2555 |
– з 1 грудня року (гривні) | 2272 | 2438 | 2609 |
дітей віком від 6 до 18 років: | |||
– з 1 січня року (гривні) | 2618 | 2833 | 3040 |
– з 1 липня року (гривні) | 2744 | 2969 | 3186 |
– з 1 грудня року (гривні) | 2833 | 3040 | 3253 |
працездатних осіб: | |||
– з 1 січня року (гривні) | 2481 | 2684 | 2880 |
– з 1 липня року (гривні) | 2600 | 2813 | 3018 |
– з 1 грудня року (гривні) | 2684 | 2880 | 3082 |
осіб, які втратили працездатність: | |||
– з 1 січня року (гривні) | 1934 | 2093 | 2246 |
– з 1 липня року (гривні) | 2027 | 2193 | 2354 |
– з 1 грудня року (гривні) | 2093 | 2246 | 2403 |
ІІІ. Загальні показники бюджету
Прогноз бюджету на 2022-2024 роки включає прогнозні показники бюджету Волноваської міської територіальної громади за основними видами доходів, фінансування, видатків і кредитування. Зазначені показники є основою для складання головними розпорядниками бюджетних коштів планів своєї діяльності, місцевих програм та формування показників проєкту бюджету міської територіальної громади на 2022 рік. Формування проєкту бюджету на відповідний рік здійснюватиметься з урахуванням змін основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку територіальної громади, а також змін у нормативно-правовій базі. Обсяг ресурсу бюджету Волноваської міської територіальної громади на 2022-2024 роки прогнозується в обсягах 467 986 149 гривень, 511 869 151 гривень та 556 489 551 гривень відповідно. У співставних умовах середньорічний темп росту надходжень та витрат складає 9%. Загальні показники надходжень до бюджету та граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету у розрізі років середньострокового періоду наведені у додатку 1 до проєкту прогнозу бюджету.
ІV. Показники доходів бюджету
При розрахунку прогнозу доходів бюджету Волноваської міської територіальної громади на 2022 – 2024 роки враховувалися основні прогнозні показники економічного і соціального розвитку України, норм податкового та бюджетного законодавства.
Пріоритетні завдання, які необхідно здійснити в рамках реалізації бюджетної політики при наповненні бюджету Волноваської міської територіальної громади:
- забезпечення дотримання принципів державної регуляторної політики, зокрема прозорості та врахування громадської думки, під час підготовки, прийняття і перегляду рішень про місцеві податки та збори;
- забезпечення проведення масово-роз’яснювальної роботи серед населення через засоби масової інформації щодо соціального значення легалізації праці та заробітної плати, обов’язкового декларування доходів та сплати податків.
При середньостроковому плануванні міського бюджету в дохідній частині враховувалися фактори впливу на збільшення надходжень платежів до бюджету:
- зростання середньомісячної заробітної плати одного штатного працівника;
- зростання фонду оплати праці працівників (штатних та нештатних), зайнятих економічною діяльністю;
- зростання мінімальної заробітної плати.
Прогноз доходів місцевого бюджету на 2022 – 2024 роки враховує стабільність податково-бюджетної системи, зростання надходжень до бюджету Волноваської міської територіальної громади та підвищення життєвого рівня населення громади.
Пріоритетом податкової політики є забезпечення стабільності податкової політики, зокрема підвищення ефективності та полегшення податкового адміністрування з мінімізацією можливостей для зловживань.
Бюджетна політика буде спрямована на удосконалення інструментів бюджетного планування, зміцнення фінансової спроможності місцевого бюджету шляхом забезпечення надходжень до бюджету Волноваської міської територіальної громади з урахуванням позитивної динаміки у порівнянні з попередніми роками, підвищення ефективності та результативності використання бюджетних ресурсів та приведення ставок місцевих податок і зборів до максимального рівня.
При формуванні дохідної частини місцевого бюджету були враховані планові показники на 2021 рік та прогнозні показники на 2022-2024 роки.
В структурі доходів найбільшу частку становитимуть податкові та неподаткові надходження – майже 55 %, міжбюджетні трансферти – більше 45%.
Основним джерелом формування дохідної частини бюджету громади, як і в попередні періоди, залишатиметься податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, та податок на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород, одержаних військовослужбовцями, та інших виплат. Прогноз надходжень з податку на доходи фізичних осіб розраховано відповідно до єдиної ставки (18 %) оподаткування доходів фізичних осіб, сталого підвищення мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму, подальшого зростання середньомісячної заробітної плати найманих працівників шляхом збільшення продуктивності праці, легалізації виплати заробітної плати. Темпи росту податку на доходи фізичних осіб прогнозуються у 2022 році на рівні 7,7%, у 2023 році – на 8,3% та у 2024 році – на 6,8%.
Плата за землю – це другий бюджетоутворюючий податок. Розрахунок прогнозної суми плати за землю на 2022-2024 роки проведено за підсумками фактичних надходжень за попередні роки, за ставками, визначеними розпорядженнями керівника Волноваської міської військово-цивільної адміністрації, щодо земельного податку (від 06.07.2021 року № 193), орендної плати (від 06.07.2021 року № 195), з урахуванням перегляду договорів оренди земельних ділянок в частині збільшення розміру орендної плати, поновлення строку дії договорів оренди, погашення податкового боргу, а також застосування з 2024 року індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення відповідно до вимог Податкового кодексу України. Темпи росту з плати за землю прогнозуються у 2022 році на рівні 1,1 %, у 2023 році – на 0,5 %, у 2024 році – на 6,8 %.
Прогнозний обсяг єдиного податку на 2022-2024 роки розраховано з урахуванням положень Податкового кодексу України, фактичних надходжень, кількості платників, за ставками, встановленими розпорядженнями керівника Волноваської міської військово-цивільної адміністрації від 06.07.2021 року №206. Темпи росту єдиного податку прогнозуються у 2022 році на рівні 5,1 %, у 2023 році – на 6,9 % та у 2024 році – на 5,5 %.
Обсяг власних доходів загального фонду місцевого бюджету на 2022 рік розрахований у сумі 254 525 900 гривень, що на 29 360 729 гривень або на 13,0% більше порівняно з запланованими надходженнями 2021 року. До спеціального фонду у 2022 році прогнозується отримати 1 669 320 гривень, до показника 2021 року надходження зменшаться на 9 524 095 гривень, що обумовлено зменшенням надходжень від плати за харчування дітей у дошкільних навчальних закладах та субвенцій з Державного бюджету.
Обсяг власних доходів загального фонду місцевого бюджету на 2023 рік розрахований у сумі 271 241 100 гривень, до попереднього року приріст надходжень складе 16 715 200 гривень або 6,6%. До спеціального фонду у 2023 році прогнозується отримати 1 881 249 гривень, приріст до попереднього періоду – 211 929 гривень або 3,0%.
Обсяг власних доходів загального фонду місцевого бюджету на 2024 рік розрахований у сумі 288 399 600 гривень, до попереднього року приріст надходжень складе 17 158 500 гривень або 6,3%. До спеціального фонду у 2024 році прогнозується отримати 1 963 464 гривень, приріст до попереднього періоду – 53 929 гривень або 4,4%.
Показники доходів бюджету визначені у додатку 2 до Прогнозу.
- Показники фінансування бюджету, показники місцевого боргу, гарантованого Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста боргу та надання місцевих гарантій
Враховуючи обмеженість дохідних джерел бюджету розвитку, визначених статтею 71 Бюджетного кодексу України, та необхідність спрямування значного обсягу видатків на зміцнення матеріально-технічної бази установ та закладів соціально-культурної сфери, розбудови об’єктів інфраструктури громади, житлово-комунального господарства, прогнозні показники фінансування міського бюджету в першу чергу враховують передачу коштів із загального фонду бюджету до бюджету розвитку (спеціального фонду):
У 2022 році планується передача коштів з загального фонду бюджету до спеціального фонду (бюджету розвитку) у сумі 59 478 710 гривень.
У 2023 році планується передача коштів з загального фонду бюджету до спеціального фонду (бюджету розвитку) у сумі 71 914 928 гривень.
У 2024 році планується передача коштів з загального фонду бюджету до спеціального фонду (бюджету розвитку) у сумі 90 710 360 гривень.
Показники фінансування бюджету Волноваської міської територіальної громади відображені у додатку 3 до цього Прогнозу.
Показники місцевого боргу відсутні відповідно до додатку 4 до Прогнозу.
Показники гарантованого Волноваською міською територіальною громадою боргу і надання місцевих гарантій відсутні відповідно до додатку 5 до Прогнозу.
VІ. Показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету
Під час формування видаткової частини бюджету Волноваської міської територіальної громади у середньостроковому періоді основним прагненням є досягнення цілей державної політики в межах ресурсних можливостей бюджету територіальної громади, спрямовування коштів на заходи відповідно до їх пріоритетності та актуальності, а також з урахуванням економного використання коштів за діючими бюджетними програмами.
Прогнозні показники видатків та кредитування бюджету Волноваської міської територіальної громади на 2022 – 2024 роки відображені на підставі поданих головними розпорядниками коштів пропозицій до Прогнозу, а саме:
- граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету головним розпорядникам коштів – додаток 6;
- граничні показники видатків бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету – додаток 7.
Граничні показники кредитування бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків відсутні відповідно до додатку 8 до Прогнозу.
Прогнозні показники видатків місцевого бюджету на 2022-2024 роки розроблено на основі показників дохідної частини бюджету територіальної громади. В першу чергу в них враховані вимоги статті 77 Бюджетного кодексу України щодо забезпечення в першочерговому порядку потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ, на проведення розрахунків за електричну енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами.
Видатки на 2022-2024 роки на оплату праці працівників бюджетних установ розраховано з урахуванням прогнозного розміру посадового окладу працівника 1 тарифного розряду ЄТС (встановленого на рівні прогнозного прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня відповідного року) та прогнозного розміру мінімальної заробітної плати; при визначенні посадових окладів посадових осіб місцевого самоврядування застосовувалися положення постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 року № 268 «Про упорядкування структури та умов праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (зі змінами).
Розрахунки прогнозу видатків загального фонду бюджету на 2022-2024 роки на оплату бюджетними установами та організаціями комунальних послуг та енергоносіїв здійснювалися виходячи із показників індексу цін виробників (грудень до грудня попереднього року).
Першочергово також враховані обсяги видатків, необхідні для забезпечення стабільної роботи установ та закладів соціально – культурної сфери з урахуванням гендерного аналізу за окремими бюджетними програмами, надання встановлених власних соціальних гарантій для малозахищених категорій громадян, підтримку в належному стані об’єктів житлово – комунального господарства, інших об’єктів інфраструктури громади, впровадження заходів з енергозбереження, а також виконання в межах фінансових можливостей місцевих програм.
Основною метою розподілу коштів бюджету є забезпечення надання якісних публічних послуг та підвищення життєвого рівня населення громади. Для її досягнення передбачено виконання завдань у кожній сфері. Головними завданнями бюджетної політики за видами діяльності передбачається:
У галузі освіти:
Цілі державної політики у сфері освіти реалізуються головним розпорядником бюджетних коштів – відділом освіти та у середньостроковій перспективі будуть направлені на:
- повноцінний розвиток кожної дитини, її успішну інтеграцію в українське суспільство та європейську інтеграцію;
- забезпечення діяльності мережі дошкільних навчальних закладів різних типів, створення умов для їх функціонування, зміцнення матеріально-технічної бази дошкільних навчальних закладів, урізноманітнення моделей організації дошкільної освіти, охоплення дітей обов’язковою дошкільною освітою;
- здійснення заходів для забезпечення якісної, сучасної, конкурентоспроможної та доступної освіти шляхом реалізації таких заходів;
- забезпечення в рамках продовження реформи загальної середньої освіти «Нова українська школа» якісної та доступної освіти шляхом стимулювання вчителів до професійного розвитку, розбудови нового освітнього середовища;
- забезпечення закладів загальної середньої освіти сучасним навчальним обладнанням та оновлення матеріально-технічної бази;
- подальше створення умов для дітей з особливими освітніми потребами;
- створення інклюзивних класів, груп за потреби;
- забезпечення доступності мистецької і позашкільної освіти та інтегрування її в європейський простір;
- запровадження національної системи оцінювання якості освіти;
- робота з обдарованою і талановитою молоддю, що сприятиме всебічному розвитку індивідуальності дитини, її задатків і здібностей
- забезпечення державних гарантій з оплати праці працівникам бюджетних установ;
Основні результати, яких планується досягти:
- створення нового освітнього середовища, яке відповідає вимогам сьогодення;
- забезпечення доступної дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти з урахуванням демографічних та економічних реалій;
- сприяння підвищенню мотивації учнів до навчання, а вчителів – до професійного розвитку;
- надання освітніх послуг учням з особливими освітніми потребами максимально наближено до місця проживання та з урахуванням їх індивідуальних потреб і можливостей.
Реалізація освітніх послуг буде здійснюватися через існуючу мережу освітніх закладів, яка включає 11 закладів дошкільної освіти, 18 установ загальної середньої освіти, 3 установ позашкільної освіти та 1 школи естетичного виховання.
У галузі охорони здоров’я:
Пріоритетами розвитку в галузі охорони здоров’я є реформування медичної галузі з метою забезпечення універсального доступу громадян до гарантованого пакету необхідних медичних послуг та лікарських засобів, забезпечення населення високоякісними і доступними медичними послугами, створення сприятливих умов життєдіяльності людини, впровадження нових підходів до організації роботи закладів охорони здоров’я та їх фінансового забезпечення, запобігання та зниження рівня захворюваності.
Граничний обсяг видатків головним розпорядником бюджетних коштів Волноваською міською військово-цивільною адміністрацією направлено на реалізацію наступних бюджетних програм:
- КПКВКМБ 2010 «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню» – реалізує КНП «Лікарня планового лікування Волноваської міської територіальної громади»;
- КПКВКМБ 2100 «Стоматологічна допомога населенню», де кошти направляються КНП «Волноваська стоматологічна поліклініка»;
- КПКВКМБ 2110 «Первинна медична допомога населенню» – реалізує КНП «Волноваський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Волноваської районної ради».
Основні результати, яких планується досягти:
- підвищення рівня медичного обслуговування населення;
- запровадження нових підходів до організації роботи закладів охорони здоров’я та їх фінансового забезпечення;
- подальший розвиток системи медичного обслуговування населення та реформування системи охорони здоров’я;
- зниження рівнів загальної захворюваності населення.
У галузі соціального захисту та соціального забезпечення:
Завданнями у сфері соціального захисту та соціального забезпечення є:
- створення умов для надання всебічної соціальної допомоги найбільш вразливим верствам населення;
- реалізація молодіжної, сімейної, гендерної політики та протидія торгівлі людьми, спрямованих на всебічну підтримку молоді і сприяння розкриттю її потенціалу; розвиток людського ресурсу громади через формування компетентності молодих людей; формування духовних цінностей та укріплення сімейно-шлюбних стосунків; виконання сім’єю основних функцій; утвердження в суспільстві соціальної справедливості та гендерної рівності; протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі; запобігання торгівлі людьми;
- забезпечення своєчасності отримання громадянами державних соціальних гарантій;
- забезпечення соціальної підтримки дітей війни, осіб з інвалідністю
та ветеранів війни; громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи; - забезпечення вирішення інших соціально-побутових проблем по заявах громадян;
- забезпечення соціального захисту учасників АТО/ООС, членів їх сімей та членів сімей загиблих воїнів АТО/ООС.
Здійснення у 2022–2024 роках таких заходів:
- поховання невідомих і безрідних людей;
- матеріальна допомога на поховання осіб, які не досягли пенсійного віку та на момент смерті не працювали, не були зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні;
- матеріальна допомога особам, які опинились в складних життєвих обставинах;
- додаткова соціальна допомога сім’ям, в яких протягом поточного року народилася дитина;
- придбання похоронних наборів для поховання учасників бойових дій;
- на оплату послуг по завезенню дров населенню;
- компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян;
- матеріальна допомога постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- щомісячна допомога здобувачам освіти закладів професійної освіти, закладів фахової передвищої освіти, закладів вищої освіти з числа дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають на повному державному забезпеченні.
- утримання Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Волноваської міської територіальної громади;
- утримання Центру соціальних служб Волноваської міської територіальної громади;
- утримання Центру комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю Волноваської міської територіальної громади.
Основні результати, яких планується досягти:
- створення доступного середовища, що сприятиме зростанню рівня
та якості життя вразливим верств населення; - забезпечення максимальної адресності та наближеності надання відповідної соціальної підтримки тим, хто її потребує;
- створення системи всебічної підтримки громадянської активності молоді, спрямованої на самовизначення і самореалізацію;
- міжвідомча взаємодію всіх суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі;
- формування гендерної культури, утвердження гендерної рівності, викоренення гендерного насильства та подолання гендерних стереотипів;
- підвищення рівня поінформованості і правової культури населення з питань протидії торгівлі людьми.
У галузі культури та мистецтва:
Цілями державної політики у сфері культури і туризму, втіленням яких на місцевому рівні займається головний розпорядник бюджетних коштів – Волноваська міська військово-цивільна адміністрація, є відродження та духовний розвиток традицій і культури української нації.
Прогнозні граничні показники бюджету територіальної громади головним розпорядником бюджетних коштів розподілені на реалізацію наступних бюджетних програм, а саме:
- КПКВКМБ 0214030 «Забезпечення діяльності бібліотек» на утримання КЗ «Публічна бібліотека Волноваської міської територіальної громади»;
- КПКВКМБ 0214040 «Забезпечення діяльності музеїв і виставок» на утримання КЗ «Краєзнавчий музей Волноваської міської територіальної громади»;
- КПКВКМБ 0214060 «Забезпечення діяльності палаців і будинків культури, клубів, центрів дозвілля та інших клубних закладів», реалізацію якої здійснюватиме КЗ «Центр культурних послуг Волноваської міської територіальної громади», Волноваський творчий центр молоді та планується створити у 2022 році на базі «Донського палацу культури» комунальний заклад зі статусом юридичної особи, який об’єднає 4 будинки культури;
- КПКВКМБ 0214082 «Інші заходи в галузі культури і мистецтва» на проведення культурно-мистецьких заходів державного та місцевого значення.
Основні результати, яких планується досягти:
- створення умов для задоволення культурних потреб населення громади, творчого розвитку, естетичного виховання громадян;
- формування гармонійного культурного середовища;
- збільшення чисельності населення, охопленого культурно – дозвіллєвою діяльністю, бібліотечним обслуговуванням;
- збереження, розвиток та вивчення національної культурної спадщини;
- приведення матеріально-технічної бази закладів культури
у відповідність до сучасних вимог; - поповнення та оновлення бібліотечних фондів, запровадження нових інформаційних послуг;
- надання якісних культурно-мистецьких послуг.
У галузі фізичної культури та спорту:
Пріоритетними у галузі фізичної культури та спорту є залучення широких верств населення до масового спорту, популяризація здорового способу життя, забезпечення максимальної реалізації здібностей обдарованої молоді в дитячо-юнацькому спорті, створення умов для занять фізичною культурою і спортом.
Основними завданнями є:
- розвиток масового спорту;
- організація масової фізкультурно-спортивної роботи серед соціально-незахищених верств населення;
- організація та проведення фізкультурно-оздоровчих та спортивних масових заходів;
- розвиток дитячо-юнацького та резервного спорту;
- створення належних умов для занять фізичною культурою та спортом для ветеранів АТО і ООС та членів їх сімей;
- збереження існуючої мережі об’єктів і закладів фізичної культури та спорту і ефективне їх використання.
Протягом 2022-2024 років планується досягти наступних результатів:
- збільшити кількість людей, що займаються фізичною культурою та спортом серед населення територіальної громади для проведення активного дозвілля та забезпечення здорового способу життя;
- збільшити кількість дітей і підлітків від 6 до 18 років, які займаються в спортивних секціях та гуртках;
- забезпечити участь спортсменів у змаганнях різного рівня та удосконалити систему підготовки спортсменів для гідної участі в обласних, всеукраїнських та міжнародних змаганнях.
У галузі житлово-комунального господарства:
Пріоритетними напрямками є розвиток конкурентних відносин, підвищення ефективності тарифної і енергозберігаючої політики у житлово-комунальній сфері, стабілізація роботи житлово-комунального господарства, забезпечення якості обслуговування споживачів при наданні житлово- комунальних послуг та надійності функціонування інженерних мереж та обладнання.
Основні завдання на 2022-2024 роки:
- проведення активної роз’яснювальної роботи щодо створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
- всебічне сприяння у створенні об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
- співфінансування робіт з капітального ремонту основних конструктивних елементів багатоквартирних будинків, робіт по енергозбереженню будинку тощо;
- забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення відходів;
- виявлення та ліквідація несанкціонованих стихійних звалищ на території громади;
- забезпечення належного утримання парків, скверів, площ, місць відпочинку, зелених насаджень, догляд за деревами, кущами, газонами та квітниками;
- підвищення рівня озеленення громади, видалення та заміна старих аварійно- небезпечних дерев, ліквідація карантинних рослин та амброзії;
- утримання полігону ТПВ, вивезення та знешкодження сміття;
- постійне утримання у належному санітарному стані зони відпочинку, створення умов для повноцінного відпочинку мешканців та гостей міста;
- підвищення ефективності використання енергетичних та матеріальних ресурсів;
- реалізація існуючих та розробка нових проектів з благоустрою територій населених пунктів громади на основі визначення потреб різних груп мешканців та мешканок ;
- запровадження енергозберігаючих технологій і засобів управління зовнішнім освітленням, що сприятиме збільшенню рівня безпеки та енергоефективності;
- створення відповідних умов для відпочинку дітей, підлітків та дорослого населення (облаштування дитячих, спортивних майданчиків тощо);
- покращення стану інфраструктури громади шляхом будівництва, ремонту, реконструкції вулично-дорожньої мережі з врахуванням потреб маломобільних груп населення;
- поліпшення стану будівель комунальної власності з врахуванням потреб працівників та отримувачів послуг;
- стимулювання інвестиційного процесу та ефективного використання енергетичних і матеріальних ресурсів виробниками та споживачами послуг.
Основні результати, яких планується досягти:
- покращення технічного стану житлового фонду;
- покращення благоустрою міста;
- поліпшення стану автомобільних доріг;
- зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод;
- забезпечення населення житлово-комунальними послугами високого рівня і якості відповідно до вимог національних стандартів;
- створення сприятливих умов для залучення інвестицій у сферу житлово-комунального господарства;
- зменшення витрат енергоресурсів;
- створення конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг;
- безпечне існування безпритульних тварин.
У галузі охорони навколишнього природного
Пріоритетними завданнями діяльності у сфері охорони навколишнього природного середовища є забезпечення охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів.
Передбачається здійснити заходи щодо забезпечення охорони та раціонального використання наявних в громаді природних ресурсів, мінімізації шкідливого впливу на довкілля небезпечних відходів.
За рахунок екологічного податку та інших надходжень до бюджету Волноваської міської територіальної громади згідно з чинним законодавством у 2022-2024 роках здійснюватимуться заходи, направлені на охорону та раціональне використання природних ресурсів, утилізацію відходів, мінімізацію шкідливого впливу на довкілля небезпечних відходів та іншу діяльність у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Основні результати, яких планується досягти:
- покращення екологічного стану навколишнього середовища;
- покращення умов проживання мешканців громади.
- створення комфортного для проживання середовища шляхом покращення екологічного стану та збалансованого використання природних ресурсів.
VIІ. Бюджет розвитку
Показники бюджету розвитку за основними видами надходжень та орієнтовними обсягами витрат у середньостроковому періоді наведені у додатках 9, 10.
Упродовж середньострокового періоду планується продовжити комплекс робіт, спрямованих на розв’язання актуальних проблем соціально-економічного розвитку Волноваської міської територіальної громади у галузях освіти, охорони здоров’я, житлово-комунального господарства.
Основним фінансовим джерелом бюджету розвитку у 2022 – 2024 роках залишається передача коштів загального фонду до бюджету розвитку спеціального фонду бюджету міської територіальної громади.
VIІI. Взаємовідносини бюджету з іншими бюджетами
Обсяги міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів для бюджету Волноваської міської територіальної громади на 2022-2024 роки (освітня субвенція та базова дотація) передбачаються на підставі Бюджетної декларації, прийнятої Верховною Радою України 15 липня 2021 року (додаток 11).
Міжбюджетні трансферти мають цільове спрямування і використовуються відповідно до порядків їх використання. Найбільшу питому вагу у обсязі міжбюджетних трансфертів займає освітня субвенція з державного бюджету. Темпи зростання обсягів освітньої субвенції з державного бюджету становлять на 2022 рік до плану 2021 року – 109,1%, на 2023 рік до проєкту 2022 року – 109,5 %, на 2024 рік до проєкту 2023 року – 106,8 %.
Надходження до бюджету Волноваської міської територіальної громади коштів у вигляді базової дотації заплановані Міністерством фінансів України відповідно до діючого механізму горизонтального вирівнювання податкоспроможності бюджетів місцевого самоврядування, визначеного статтею 99 Бюджетного кодексу України, на 2022 рік в сумі – 83 394 300 гривень (темп росту до 2021 року – 118,2%), на 2023 рік – 98 400 900 гривень (темп росту до 2022 року – 118,0 %), на 2024 рік – 116 170 800 гривень (темп росту до 2023 року – 118,1 %).
Надходження до бюджету Волноваської міської територіальної громади коштів у вигляді іншої субвенції з місцевих бюджетів:
- з місцевого бюджету Хлібодарівської сільської територіальної громади на 2022 рік в сумі – 3 559 874 гривень, на 2023 рік – 3 907 137 гривень, на 2024 рік – 4 288 078 гривень,
- з місцевого бюджету Ольгинської селищної територіальної громади на 2022 рік в сумі – 4 716 977 гривень, на 2023 рік – 4 957 573 гривень, на 2024 рік – 5 256 165 гривень,
- з місцевого бюджету Мирненської селищної територіальної громади на 2022 рік в сумі – 1 210 937 гривень, на 2023 рік – 1 275 051 гривень, на 2024 рік – 1 338 803 гривень,
- з обласного бюджету на 2022 рік в сумі – 297 141 гривень, на 2023 рік – 297 141 гривень, на 2024 рік – 297 141 гривень.
З бюджету Волноваської міської територіальної громади передбачається виділення іншої субвенції обласному бюджету Донецької області для оплати комунальних послуг та енергоносіїв по закладам охорони здоров’я, які належать до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні обласної ради (КНП «Волноваська центральна районна лікарня» на 2022 рік в сумі – 2 363 483 гривень, на 2023 рік – 2 488 748 гривень, на 2024 рік – 2 613 185 гривень.
Показників міжбюджетних трансфертів іншим бюджетам у розрізі їх видів та бюджетів (державного та місцевих) наведені у додатку 12 до цього прогнозу.
- Інші положення та показники прогнозу бюджету
Конкретні показники обсягів бюджету Волноваської міської територіальної громади на 2022-2024 роки будуть уточнюватися залежно від законодавчих змін у податковій політиці, показників соціального та економічного розвитку території та реальних можливостей бюджету на відповідні роки.
В Прогнозі бюджету Волноваської міської територіальної громади на 2022-2024 роки наявні наступні додатки:
додаток 1 «Загальні показники бюджету»;
додаток 2 «Показники доходів бюджету»;
додаток 3 «Показники фінансування бюджету»;
додаток 9 «Показники бюджету розвитку»;
додаток 10 «Обсяги капітальних вкладень місцевого бюджету у розрізі інвестиційних проектів».
додаток 11 «Показники міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів»;
додаток 12 «Показники міжбюджетних трансфертів іншим бюджетам».
Не подаються у зв’язку з відсутністю показників:
додаток 4 «Показники місцевого боргу»;
додаток 5 «Показники гарантованого Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста боргу і надання місцевих гарантій»;
додаток 8 «Граничні показники кредитування бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету».
Керівник міської
військово-цивільної адміністрації І. Лубінець