
Украина
Волновахский городской совет
Волновахского района Донецкойо бласти
РЕШЕНИЕ
от 10.07.2015 №6/55-1408
О внесении изменений и дополнений в решение
городского совета от 16.01.2015 №6/48-1295
«Об утверждении Программы обеспечения
минимально достаточного уровня
безопасности населения и территории
г.Волноваха от чрезвычайных ситуаций
техногенного и природного характера
на 2015 год»
Заслушав информацию заместителя городского головы по исполнительной работе Исмиханова И.С. о внесении изменений и дополнений в Программу обеспечения минимально достаточного уровня безопасности населения и территории г.Волноваха от чрезвычайных ситуаций техногенного и природного характера на 2015 год, в соответствии с Кодексом Гражданской защиты Украины, Закона Украины «О общегосударственной целевой программе защиты населения и территорий от чрезвычайных ситуаций техногенного и природного характера на 2013-2017 года», руководствуясь ст..26 Закона Украины «О местном самоуправлении в Украине» городской совет
РЕШИЛ:
1.Внести изменения и дополнения в Программу обеспечения минимально достаточного уровня безопасности населения и территории г.Волноваха от чрезвычайных ситуаций техногенного и природного характера на 2015 год (прилагается).
2.Финансирование Программы проводить в соответствии с Бюджетным кодексом Украины. Главным распорядителем средств назначить Волновахский городской совет (Демченко), исполнителем программы назначить 11 государственный отряд ГУ ГСЧС Украины в Донецкой области (Даник) и городской совет (Демченко ).
3.Координацию работы по выполнению решения возложить на заместителя городского головы по исполнительной работе Исмиханова И.С., контроль – на постоянную комиссию по вопросам коммунальной собственности, жилищно-коммунального хозяйства, социально-экономического развития территории (Санжаревский ).
Городской голова С.В.Демченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення міської ради
10.07.2015 № 6/55-1408
Програма забезпечення мінімально достатнього рівня безпеки населення і територій міста Волноваха від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру
на 2015 рік
м. Волноваха
Зміст
Вступ
1. Загальний аналіз виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру у 2015 році та прогноз на майбутнє.
2. Цілі та основні завдання Програми.
3. Механізм реалізації Програми.
Організаційне забезпечення.
Фінансове забезпечення.
4. Очікувані результати.
5. Заходи щодо забезпечення виконання завдань Програми забезпечення мінімально достатнього рівня безпеки населення і територій м. Волноваха від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2015 рік.
Вступ
Програма забезпечення мінімально достатнього рівня безпеки населення і території міста Волноваха від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2015 рік (далі – Програма) розроблена 68 ДПРЧ 11 державного пожежно-рятувального загону Головного управлінням ДСНС у Донецькій області, відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Закону України «Про Загальнодержавну цільову програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2013-2017 роки».
В основу Програми покладені положення законів України “Про правові засади цивільного захисту”, “Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру”, “Про пожежну безпеку”, “Про аварійно-рятувальні служби”, розпорядження Президента України від 14.07.2001 № 190/2001-рп “Про невідкладні заходи щодо запобігання загибелі людей на водних об’єктах”, Програми діяльності Кабінету Міністрів України “Український прорив: для людей, а не політиків”, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2008 № 14.
Програма визначає основні цілі і завдання розвитку територіальної підсистеми єдиної системи цивільного захисту з питань захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, попередження та оперативного реагування на них на 2015 рік.
Програма заснована на показниках техногенно-природної небезпеки м. Волноваха, заходах державного регулювання, спрямованих на забезпечення захисту населення і територій.
Програмою передбачені заходи,фінансування яких здійснюватиметься за рахунок коштів державного бюджету, власних ресурсів м. Волноваха й інших джерел.
Програма визначає мету та пріоритетні напрямки дій в 2015 року щодо подолання негативних наслідків кризи в реальній сферіцивільного захисту.
1.Загальний аналіз виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру у 2015 році та прогноз на майбутнє
Нинішній рівень природно-техногенної безпеки регіону значною мірою зумовлений надмірними техногенними навантаженнями на довкілля. Промислові об’єкти являють собою зону з надзвичайно високим ступенем ризику виникнення аварій та катастроф техногенного походження.
Цей ризик постійно зростає внаслідок підвищення частки застарілих технологій та обладнання, зниження темпів відновлення і модернізації виробництва. Зношеність основних виробничих фондів усіх галузей господарства м. Волноваха становить у середньому 50 відсотків. Також на території м. Волноваха розташовані потенційно небезпечні виробництва які мають значну вагу в структурі промисловості м. Волноваха.
За умов економічної кризи і браку коштів на підтримання техногенної безпеки дуже повільно і несвоєчасно здійснюється оновлення або заміна застарілих основних виробничих фондів, рівень зношеності яких наближається до критичного. У багатьох випадках антропогенна діяльність призводить до того, що потенційно небезпечні об’єкти господарювання рік у рік стають все вразливішими до дії природних факторів, що збільшує небезпеку виникнення на них вторинних техногенних надзвичайних ситуацій. Поєднання факторів техногенної та природної небезпеки значно збільшує ризики виникнення надзвичайних ситуацій та посилює їх негативні наслідки.
Актуальність проблеми забезпечення природно-техногенної безпеки населення і територій зумовлена тенденціями зростання збитків і шкоди територіям, що спричиняються небезпечними природними явищами, промисловими аваріями і катастрофами. Ризики надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру стрімко зростають.
Діяльність системи цивільного захисту, як складової забезпечення природно-техногенної безпеки, орієнтована на зниження техногенних ризиків та підвищення рівня захисту населення шляхом забезпечення ефективного функціонування єдиної системи цивільного захисту. Населення, об’єкти господарювання та територія м. Волноваха продовжують перебувати під значним негативним впливом вражаючих чинників природного та техногенного походження, які призводять до виникнення надзвичайних ситуацій і небезпечних подій, загибелі людей на виробництві і в побуті, погіршення умов життєдіяльності населення, забруднення навколишнього природного середовища, значних економічних збитків.
Масштаби та особливості негативної дії небезпечних факторів у природній сфері визначались природними особливостями території м. Волноваха, несприятливими наслідками глобальних змін клімату, недотриманням норм і правил безпечного провадження господарської діяльності.
В техногенній сфері рівень небезпеки посилювався високим рівнем фізичного та морального зносу основних засобів, обмеженим фінансуванням заходів безпеки, недостатнім матеріально-технічним оснащенням органів управління та сил реагування на надзвичайні ситуації, недосконалістю технологічних процесів, що застосовувалися у багатьох галузях промисловості, та сільського господарства недостатністю можливостей держави і регіону у сфері розвитку й реконструкції виробничого потенціалу з дотриманням сучасних вимог безпеки.
Незважаючи на досягнуті позитивні результати, ряд проблем у сфері захисту населення і територій залишаються невирішеними, зберігається високий ризик виникнення на території м. Волноваха надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Дана ситуація вимагає обов’язкового укладення договорів потенційно небезпечними об’єктами з аварійно-рятувальними службами, а також укладення Волноваською міською радою договору з комунальною аварійно-рятувальною службою для проведення водолазно-пошукових робіт під час загибелі на воді.
Залишається недостатнім рівень інформування населення, інформаційно-аналітичної підтримки заходів, пов’язаних з попередженням та ліквідацією надзвичайних ситуацій.
В цілому по м. Волноваха накопичення резервів матеріально-технічних засобів на місцевому рівні недостатнє та не забезпечує своєчасне відновлення нормальної життєдіяльності населення, постраждалого внаслідок будь яких надзвичайних ситуацій, які прогнозуються.
Реформування державних систем цивільної оборони, попередження та реагування на надзвичайні ситуації в систему цивільного захисту викликає необхідність модернізації систем управління зі створенням служби інформування та допомоги населенню на базі існуючих диспетчерських служб місцевої ланки територіальної підсистеми цивільного захисту.
Реальна чисельність спеціальних аварійно-рятувальних підрозділів, рівень їх технічного і матеріального забезпечення не досягли оптимального рівня для адекватного реагування та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, характерних для міста. Для зменшення кількості подій, пов’язаних з загибеллю людей на воді, під час пожеж, необхідна модернізація аварійно-рятувальних плавзасобів, спеціальної техніки підрозділів оперативно-рятувальної служби цивільного захисту.
Перелічені важливі питання потребують подальшого вирішення, особливо з урахуванням негативної статистики, пов’язаної з надзвичайними ситуаціями та прогнозами щодо збільшення їх кількості і масштабів.
Починаючи з 2009 року в Волноваському районі виникли 4 надзвичайних ситуацій пов’язана з несприятливими погодними умовами взимку. До ліквідації залучалось 105 осіб та 20 од. техніки, в тому числі особовий склад та техніка 68 – ї ДПРЧ м. Волноваха. Також особовий склад та техніка ДПРЧ-68 постійно залучається для надання допомоги водіям по вилученню техніки з снігових заметів та розбирання завалів дерев, що впали на автодорогу та перешкоджають рух транспорту.
З урахуванням природних та антропогенних умов, а також статистичних даних попередніх років Національною Академією наук України спільно з міністерствами України з надзвичайних ситуацій та охорони навколишнього природного середовища складено попередній прогноз на 2015 рік найбільш вірогідних надзвичайних ситуацій.
Враховуючи особливості прогнозування надзвичайних ситуацій природного характеру можна припустити, що в Україні кількість надзвичайних ситуацій природного характеру відмічатиметься на рівні 120-145 на рік.
На функціонування господарського комплексу та життєдіяльність населення значний вплив мають геологічні процеси. Найскладніші умови підтоплень земель і населених пунктів залишаються в гірничо-видобувних містах району, які мають найвищі техногенні навантаження, що посилюють дію природних факторів. Взявши до уваги вищезазначене, слід очікувати приросту кількості проявів зазначених процесів у межах гірничо-промислових агломерацій.
Аналіз екологічного стану довкілля м. Волноваха, епідемічної та санітарно-гігієнічної ситуації свідчить, що негативна тенденція прояву надзвичайних ситуацій медико-біологічного характеру, насамперед, інфекційної захворюваності та отруєння населення, зберігатиметься й у найближчому майбутньому. Ймовірність виникнення надзвичайних ситуацій медико-біологічного характеру досить висока. За статистичними даними, у Донецькій області спостерігається найбільший ризик виникнення таких ситуацій у зв’язку з великою кількістю населення.
На підставі даних попередніх років щодо кількості надзвичайних ситуацій техногенного характеру, що виникли на території району, аналізу їх розподілу за видами, причинами виникнення, з урахуванням очікуваних природних факторів та гідрометеорологічних явищ, наявності потенційно небезпечних об’єктів, інших економічних та соціальних показників розвитку – найбільші ризики припадають на пожежі, аварії на транспорті, аварії на системах життєзабезпечення (тепло, водо та енергопостачання).
Аналіз показує, що з надзвичайних ситуацій техногенного характеру 75% складають пожежі з яких:
| – пожежі в будівлях та спорудах житлового призначення | – | 79% |
| – пожежі в будівлях та спорудах нежитлового призначення | – | 12% |
В попередні роки в м. Волноваха реєструвалися пожежі із загибеллю людей, ризик виникнення яких є і залишається дуже високим. Зберігатиметься негативна тенденція щодо виникнення надзвичайних ситуацій, пов’язаних із вибухами та загорянням побутового газу у житловому секторі, руйнуванням будівель.
Мали місце аварійні ситуації, що реєструвалася на системах життєзабезпечення (теплові мережі, системи питного водопостачання та каналізація, електричні мережі). У найближчому майбутньому зберігається високий ризик їх виникнення в зв’язку з несприятливими погодними умовами, та значним терміном експлуатації.
Значну загрозу щодо забруднення навколишнього природного середовища (атмосферного повітря, ґрунтів, поверхневих і підземних вод тощо) становлять місця неналежного зберігання відходів, непридатних отрутохімікатів, пестицидів.
Переважна більшість надзвичайних ситуацій соціально-політичного характеру пов’язана з виявленням застарілих боєприпасів, велика кількість яких залишається на території Волноваської міської ради в різних містах, нещасними випадками з людьми на воді. Головними причинами виникнення цих подій є порушення громадянами правил власної безпеки, нехтування вимогами техніки безпеки та правилами поведінки на водних об’єктах. Враховуючи причини виникнення таких надзвичайних ситуацій та відсутність методів щодо їх прогнозування, оцінити ризик їх виникнення на даний час складно, але запобігти виникненню НС в зазначеній сфері можливо шляхом проведення постійного інформування населення правилам безпеки, а також здійснення заходів щодо повного розмінування місць находження боєприпасів часів ВВВ.
Беручи до уваги сьогоднішній стан економіки, виконання превентивних заходів з попередження надзвичайних ситуацій у повному обсязі неможливе, особливо якщо прийняти до уваги багатомільйонні витрати на зазначені цілі. Тому дуже важливо забезпечити своєчасний захист населення при мінімальних економічних витратах шляхом якісного проведення аварійно-рятувальних робіт, підтримки безперебійного функціонування та експлуатаційно-технічного обслуговування регіональної системи оповіщення населення про загрозу виникнення надзвичайних ситуацій, здійснення організаційних та спеціальних заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, технічне переоснащення органів управління та сил цивільного захисту, накопичення матеріально-технічних засобів в міському резерві. В умовах несприятливих прогнозів затвердження і реалізація заходів Програми забезпечення мінімально достатнього рівня безпеки населення і територій м. Волноваха від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру зведе до мінімуму економічні та фінансові збитки й людські втрати.
Сукупні масштаби прямих і опосередкованих втрат (людських, економічних, інтелектуальних та інших) від вражаючих факторів надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру з кожним роком зростають на 10-30% і наближаються до критичної відмітки. При її досягненні самостійно жодний регіон, включаючи м. Волноваха, не буде в змозі надолужити їх за рахунок своїх власних ресурсів без втрати свого поступального соціально-економічного розвитку тому, що програми відновлення і реконструкції вимагають значно більших матеріальних і фінансових ресурсів, ніж будь-які інші програми.
Забезпечення мінімально достатнього рівня безпеки населення і територій м. Волноваха від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру шляхом здійснення комплексних превентивних заходів, здатних помітно зменшити ризик і пом’якшити наслідки техногенних і природних надзвичайних подій уявляється важливим ще й тому, що витрати на реалізацію таких заходів, за розрахунками міжнародних експертів, майже у 15 разів менше витрат на ліквідацію їх наслідків.
2. Цілі та основні завдання Програми
Головною метою Програми є забезпечення мінімально достатнього рівня безпеки населення і територій м. Волноваха та ефективних дій щодо попередження і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, ліквідації пожеж і рятування людей на пожежах та аваріях.
Для досягнення поставленої мети визначені головні дії за наступними напрямками.
В напрямку практичних заходів запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру – здійснення організаційних та спеціальних заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій шляхом проведення паспортизації потенційно небезпечних об’єктів міста.
В напрямку практичних заходів з технічного переоснащення органів управління та сил цивільного захисту:
– технічне переоснащення підрозділів оперативно-рятувальної служби цивільного захисту шляхом придбання відповідного обладнання, засобів зв’язку, пожежно-технічного озброєння, засобів захисту органів дихання та шкіри;
– організація рятування людей з зон не придатних для дихання;
– удосконалення оперативно-тактичних дій особового складу шляхом проведенні оперативно-тактичних навчань та занять;
– дотримання вимог безпеки праці при в виконанні завдань за призначенням.
3. Механізм реалізації Програми
Реалізація завдань Програми забезпечується шляхом виконання щорічних програмних заходів (додаток 1).
Волноваська міська рада з урахуванням коштів, які щорічно виділяються на реалізацію Програми, уточнює заходи, проміжні терміни їх виконання та обсяги фінансування.
Технічні проекти, які розробляються на виконання програмних заходів, узгоджуються Волноваською міською радою та 11 державним пожежно-рятувальним загоном ГУ ДСНС України у Донецькій області.
3.1. Організаційне забезпечення
Загальне керівництво та контроль за ходом реалізації Програми здійснює Волноваська міська рада.
Контроль за використанням бюджетних коштів, направлених на забезпечення виконання Програми, здійснюється в порядку, встановленому бюджетним законодавством.
Волноваська міська рада та 11 державний пожежно-рятувальний загін ГУ ДСНС України у Донецькій області забезпечують виконання функцій методичного супроводу, розробки і реалізації відповідних місцевих програм з урахуванням особливостей і стану техногенно-природної небезпеки м. Волноваха.
3.2. Фінансове забезпечення
Орієнтовний обсяг видатків, необхідний для виконання Програми, становить 50тис. грн., за рахунок коштів міського бюджету. (додаток 2).
Обсяг фінансового забезпечення визначено на основі аналізу цін 2015 року.
Фінансування Програми за рахунок коштів міського бюджету здійснюється відповідно до діючого законодавства, що спрямовуються на виконання завдань із забезпечення мінімально достатнього рівня безпеки населення і територій міста від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
4. Очікувані результати
В результаті виконання Програми в м. Волноваха буде забезпечено належний рівень безпеки населення і територій, підготовлені мобільні, професійні, всебічно матеріально укомплектовані органи управління та сили територіальної підсистеми єдиної системи цивільного захисту. Реалізація програмних заходів дозволить знизити бюджетні витрати на ліквідацію надзвичайних ситуацій та їх наслідків, зменшити середньорічні збитки населення від негативного впливу надзвичайних ситуацій та витрати на їх компенсацію постраждалим, отримання гарантованої допомоги постраждалим під час надзвичайних ситуацій та створення додаткових умов для подальшого економічного і соціального росту міста.
Проект Програми забезпечення мінімально достатнього рівня безпеки населення і території міста Волноваха від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2015 рік розроблений 11 державним пожежно-рятувальним загоном ГУ ДСНС України у Донецькій області.
Начальник11 ДПРЗ ГУ ДСНС України
у Донецькій області
майор служби цивільного захисту О.М.Даник
Фінансове забезпечення
заходів Програми забезпечення мінімально достатнього рівня безпеки населення і територій м. Волноваха від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2015 рік
| Напрямки реалізації програми | Витрати на реалізацію заходів ПрограмиВсього | У тому числі по роках тис. гр. |
| 2015 |
| 1 | 2 | 3 |
| 1. Розвиток єдиної системи цивільного захисту | ||
| 1.1. Удосконалення системи реагування на надзвичайні ситуації | ||
| Всього | 900,0 | 900,0 |
| у тому числі: місцевий бюджет | 200,0 | 200,0 |
| районний бюджет | 200,0 | 200,0 |
| державний бюдж.ет | 500,0 | 500,0 |
| 2. Технічне переоснащення органів управління та сил цивільного захисту | ||
| 2.1. Технічне переоснащення підрозділів оперативно-рятувальної служби цивільного захисту | ||
| Закупівля мотопомпи бензинової ForteFPЗОС в комплекті- рукав всасивающий D 77мм- рукав напорний D 77 мм 2 од. | 16,0 | 16,0 |
| Закупівля засобів індивідуального захисту органів дихання | 50,0 | 50,0 |
| Всього | 66,0 | 66,0 |
| у тому числі: місцевий бюджет | 66,0 | 66,0 |
Додаток 1
Заходи
щодо забезпечення виконання завдань Програми забезпечення мінімально достатнього рівня безпеки населення
і територій м. Волноваха від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2015рік
| № з/п | Зміст заходів | Виконавець, отримувач коштів | Термін виконання | Витрати на реалізацію тис. грн. | Очікуваний результат | |||
| Всього | в тому числі | |||||||
| Обласний бюджет | Районний бюджет | Місцевий бюджети | ||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| Розділ 1. Розвиток єдиної системи цивільного захисту | ||||||||
| 1.1. Удосконалення системи реагування на надзвичайні ситуації | ||||||||
| 1. | Проведення закладки матеріально-технічних та фінансових ресурсів в міський бюджет для попередження, ліквідації надзвичайних ситуацій та життєзабезпечення постраждалого населення, в т.ч. | Міська рада | 2015 | 900,0 | 500,0 | 200,0 | 200,0 | Підвищення рівня готовності до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, відновлення нормальної життєдіяльності постраждалого населення. |
| 1.1. | Організація підвозу питної та технічної води на соціально-побутові об’єкти міста, котельні та населенню (в тому числі придбання ПММ) | Міська рада | 2015 | 300,0 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | |
| 1.2. | Організація та забезпечення роботи пункту обігріву та харчування для постраждалого населення | Міська рада | 2015 | 50,0 | – | 30,0 | 20,0 | |
| 1.3. | Придбання будівельних матеріалів для відновлення зруйнованих будівель та споруд | Міська рада | 2015 | 550,0 | 400,0 | 70,0 | 80,0 | |
| Разом за розділом: | 900,0 | 500,0 | 200,0 | 200,0 | ||||
| Розділ 2. Технічне переоснащення органів управління та сил цивільного захисту | ||||||||
| 2.1 Технічне переоснащення підрозділів оперативно-рятувальної служби цивільного захисту | ||||||||
| Закупівля мотопомпи бензинової ForteFPЗОС в комплекті- рукав всасивающий D 77мм- рукав напорний D 77 мм 2 од. | ДПРЧ-68 11 ДПРЗ Волноваського РВ ГУ ДСНС | 2015 | 16,0 | – | – | 16,0 | Підвищення рівня готовності до виконання спеціальних робіт, пов’язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій наслідків паводків та підтоплення | |
| 2 | Закупівля засобів індивідуального захисту органів дихання | ДПРЧ-68 11 ДПРЗ Волноваського РВ ГУ ДСНС | 2015 | 50,0 | 50,0 | Підвищення рівня готовності до виконання спеціальних робіт, пов’язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій у зонах радіоактивного, хімічного та біологічного забруднення, гасіння пожеж. | ||
| Разом за розділом | 66,0 | – | – | 66,0 | ||||
| Разом за програмою | 966,0 | 500,0 | 200,0 | 266,0 | ||||
